Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهیه کننده فیلم‌هایی چون «روزگاری عشق و خیانت»، «پایان‌نامه» و... به ساخت فیلم و سریال در مورد شخصیت‌های سیاسی، ورزشی، علمی و.. اشاره و تاکید کرد برای ساخت اثری درمورد بزرگان باید به دیدگاه و نگرش اصلی آنها توجه کرد.

روح الله شمقدری در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا با اشاره به ساخت فیلم یا سریال با محوریت «شخصیت» گفت: برای ساخت اثری درمورد یک شخصیت معاصر به خصوص شهدای مجاهد، اولین و مهم‌ترین شاخص، وفاداری به دیدگاه، نگاه و ارزش‌های آن شخص است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برای مثال اگر می‌خواهند زندگینامه سردار شهید حاج قاسم سلیمانی را بسازند باید ولایتمداری و ذوب بودن ایشان در ولایت را مدنظر قرار دهند. در کنار این عنصر مهم باید باقی نیازهای اثر سینمایی از درام تا قهرمان پروری و سایر مسائل فنی در خدمت نوع و نگرش شهید قرار گیرد. اگر غیر از این باشد درحق شهیدی که مرزهای ایران را رد کرده و تبدیل به یک جریان مقاومت شده است جفا می‌شود.

او با تاکید بر ساخت زندگینامه بزرگان ملی در مدیاهای متفاوت بیان داشت: همین که ابراهیم حاتمی‌کیا گفته است می‌خواهد فیلم «حاج قاسم» را بسازد همه ما به این اطمینان قلبی می‌رسیم که قرار است یک اثر خوب تولید شود. نکته ای که وجود دارد این است در یک اثر سینمایی نمی‌توان همه بخش‌های زندگی یک شخصیت را نشان داد بنابراین ما برای ادای دین خود باید در مدیاهای متفاوت از جمله فیلم‌های سینمایی، سریال‌های تلویزیونی، مستند و... به این شخصیت‌ها بپردازیم تا افکار و نگرش آنها انعکاس یابد.

او ادامه داد: برای انجام چنین کاری نیاز به یک جریان‌سازی فرهنگی داریم که در عرصه‌های فرهنگی و هنری‌مان نهادینه شود، اتفاقی که اصلا در سطح مدیریت فرهنگی کشور نمی‌بینیم و حتی غدغه‌ای دراین خصوص وجود ندارد. متاسفانه سینما و تلویزیون به یک‌سری مباحث سطحی اختصاص یافته که باعث شده به سمت ابتذال رود.

شمقدری تصریح کرد: اینکه عده‌ای می‌گویند ساخت اثر در مورد شخصیت‌های معاصر سخت‌تر از شخصیت‌های تاریخی است از جوانب مختلف درست است. در درام پردازی یک جاهایی دست کارگردان بسته می‌شود اما به هرحال ما اگر می‌خواهیم ادای دِین کنیم باید تمام این سختی‌ها را بپذیریم. در سینمای جهان هم شاهد این هستیم به شخصیت ‌های معاصر خود می‌پردازند درعین حال وفاداری به درام را هم حفط می‌کنند. این حرف‌ها و سختی‌ها بهانه‌ای شده برای مدیران تا به این سمت نروند و شخصیت‌های انقلابی ما غریب واقع شوند.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: مستند فیلمساز زندگینامه سردار شهید حاج قاسم سلیمانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۷۳۷۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمار قابل توجه رییس قوه قضاییه از مقابله با ساخت ویلاهای غیرمجاز

دریافت 3 MB کد خبر 6084819

دیگر خبرها

  • فال شمع روزانه امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • مسائل روز جامعه در تولید آثار هنری مورد توجه باشد
  • فال شمع روزانه امروز سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • فیلم/ اژه‌ای: وعده صادق و طوفان الاقصی نگرش‌ها را تغییر دادند
  • نقد فیلم قاتلان ماه گل؛ گنگسترها به نفت رسیدند!
  • گزارش ملی رصد سالانه وضعیت فرهنگی و اجتماعی کشور منتشر می‌شود
  • فال شمع روزانه امروز دوشنبه ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • آمار قابل توجه رییس قوه قضاییه از مقابله با ساخت ویلاهای غیرمجاز
  • آخرین مصوبات شورای پروانه ساخت آثار غیرسینمایی
  • چرا «بچه زرنگ» رویداد برتر هنر انقلاب شد/ به کاربلدها اعتماد کنیم