Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، فرشید شاه محمدی عصر شنبه در نشست خبری برگزاری دومین کنفرانس برترین‌های فروش و کارآفرینی در اراک، اظهار داشت: تکمیل یک بنگاه اقتصادی طی سه مرحله از جمله انباشت سرمایه، بهره وری و فناوری انجام می‌شود.

وی ادامه داد: انباشت سرمایه در ایران رها شده است و بهره وری نیز ضعیف است یعنی استفاده از منابع و نیروی انسانی را در جامعه به درستی نیاموخته ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس انجمن تحقیق و توسعه صنایع و معادن استان مرکزی گفت: باید بتوان سرمایه کافی در بخش اقتصاد وارد ساخت و با بهره وری ناشی از آموزش‌های خوب آن را اجرا کرد و باید در گام آخر به فناوری‌های جدید در سیستم دست پیدا کرد.

شاه محمدی بیان کرد: در گذشته رویکرد ما سرمایه محور بوده است و منابع نفتی خوب به فروش می‌رفت و به رشد اقتصادی ۱۰ درصد و در چهل سال اخیر به ۲.۵ درصد رشد اقتصادی دست پیدا کردیم.

رئیس انجمن تحقیق و توسعه صنایع و معادن استان مرکزی اظهار کرد: در ایران در حوزه کار آفرینی کم‌تر کار شده است و می‌طلبد که نهادهای سیاسی و اقتصادی در این حوزه به هم نزدیک شوند.

وی گفت: آموزش‌های حوزه کار آفرینی، برگزاری سمینارها و دعوت از کارآفرینان و آموزش‌های سازمان صمت و… موجب می‌شود که درک خود را از شرایط موجود نسبت به واقعیت تغییر دهیم تا باورهای جدیدی به وجود آید.

شاه محمدی عنوان کرد: پیشنهاد بنده در دومین کنفرانس برترین‌های فروش و کارآفرینی دعوت از جوانان بوده است تا نگاه آن‌ها نسبت به واقعیت تغییر پیدا کند.

رئیس انجمن تحقیق و توسعه صنایع و معادن استان مرکزی بیان داشت: با کمک مراکز کسب و کار، مشاورین، کانون کار آفرینی و… باید نشان داد، دوران طلایی نفت سپری شده است و بازارهای بالقوه ای وجود دارد که باید به سمت آن‌ها حرکت کرد.

کد خبر 4822988

منبع: مهر

کلیدواژه: تحقیقات علمی توسعه پایدار کارآفرینی قاسم سلیمانی سردار سلیمانی بوشهر سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی ایلام شهادت بارش برف شهرکرد سپاه پاسداران خطبه های نماز جمعه گرگان شیراز تعطیلی مدارس قزوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۷۴۰۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۳۸ کشور هدف بازار صادراتی تولیدات خراسان شمالی هستند

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا حسین‌نژاد ظهر سه‌شنبه در کارگروه توسعه صادرات غیر نفتی خراسان شمالی که در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد، با تاکید بر تقویت صادرات در سال مزین به جهش تولید با مشارکت مردم، گفت: افزایش تولید و در کنار آن تقویت صادرات سبب رونق اقتصادی و دلگرمی تولیدکنندگان و صادرکنندگان است.

وی در ادامه با بیان اینکه افزایش تولید با بازاریابی جهانی باعث رونق اقتصاد شده، افزود: تمام تولیدات سطح استان استخراج و متناسب با آن بازارهای جدید جهانی شناسایی شود.

حسین‌نژاد اظهار کرد: اکنون بیش از ۳۸ کشور هدف بازار صادراتی تولیدات استان هستند و کشورها متناسب با نیازمندی‌های آن‌ها پالایش شود تا صادرات استان بازار جهانی پیدا کند.

وی تصریح کرد: در سال گذشته رونق تولید و صادرات و تراز تجاری روند مطلوب داشت که در سال جاری قوی‌تر و با یک جهش بیشتر دنبال شود.

کد خبر 6087071

دیگر خبرها

  • نقش کلیدی کارگران در رونق اقتصادی
  • مردمی سازی اقتصاد در استان بوشهر عملیاتی شده است
  • افزایش اعتبار هنرستانهای خراسان شمالی /هنرستان ها باعث رشد اقتصادی منطقه می شود
  • اختصاص زمین به تعاونی‌ها برای رونق تولید در اولویت است
  • رونق تولید و اشتغال‌زایی؛ ثمره سرمایه‌گذاری خطرپذیر شرکت صنایع پیشرفته رضوی در پروژه‌های فناورانه
  • تعاونی خیرین با هدف توسعه اشتغال و تولید ایجاد شود
  • ضرورت کارآفرینی برای زندانیان و خانواده آن ها
  • کارگران رکن اصلی جهش تولید و رونق اقتصادی هستند
  • بیش از ۳۸ کشور هدف بازار صادراتی تولیدات خراسان شمالی هستند
  • افزایش اعتبارات محیط زیستی در راستای رفع چالش‌ها