Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش کردستان، مهدی نامدار معاون آموزش متوسطه استان با اعلام این خبر، گفت: حداکثر مهلت ثبت نام دانش آموزان در اولین دوره مسابقات نجوم تا تاریخ ۱۵ اسفندماه ۹۸ می باشد و ثبت نام دانش آموزان در سامانه همگام بر عهده مدارس و با هماهنگی پژوهش سراهای دانش آموزی صورت می گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نامدار ادامه داد: مسابقات نجوم در دو مرحله استانی و کشوری به صورت حضوری و غیرحضوری در گرایش های ارائه محتوا، مقاله علمی، نجوم رصدی و ساخت ابزار نجومی برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه مرحله استانی این مسابقات دو مرحله ای می باشد، گفت: دانش آموزان شرکت کننده در تمامی گرایش های مسابقات نجوم باید در مرحله اول استانی که به صورت آزمون مجاری و در هفته اول اردیبهشت ماه ۹۹ برگزار می شود شرکت نمایند و در مرحله دوم استانی آثار و پروژه های دانش آموزان توسط داوران استانی داوری شده و آثار برتر به مرحله کشوری معرفی می شوند.

معاون آموزش متوسطه استان افزود: دانش آموزان دوره دوم ابتدایی و اول و دوم متوسطه می توانند به صورت انفرادی در گرایش ارائه محتوای شرکت نمایند و این گرایش دارای زمینه های نقاشی، فیلم و پوستر می باشد.

وی عنوان کرد: دانش آموزان دوره اول و دوم متوسطه می توانند به صورت تیم های دو نفره درگرایش مقاله علمی در مسابقه شرکت نمایند و شرکت کنندگان می توانند مقالات خود را در حوزه های کیهان شناسی، نجوم رصدی، آلودگی نوری، نجوم رادیویی، تاریخ علم نجوم، زیست اخترشناسی، آموزش نجوم، ابزارهای نجومی، گاه شماری و دانش تقویم و اختر فیزیک ارائه نمایند.

نامدار در پایان یادآور شد: دانش آموزان استان کردستان می توانند از طریق سایت پژوهش سرای دانش آموزی استان به آدرس http://pajh.kordestansch.ir منبع آزمون را دانلود نمایند.

کد خبر 4822998

منبع: مهر

کلیدواژه: آموزش و پرورش كردستان نجوم دانش آموزان قاسم سلیمانی سردار سلیمانی بوشهر سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی ایلام شهادت بارش برف شهرکرد سپاه پاسداران خطبه های نماز جمعه گرگان شیراز تعطیلی مدارس قزوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۷۴۱۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح «نهضت ملی سواد سلامت آموزی»


به گزارش خبرگزاری صداوسیما ،حسین رضایی زاده دبیر هیئت ممتحنه رشته طب سنتی و تاریخ پزشکی گفت: طرح ملی نهضت سواد سلامت آموزی  طرح تخصصی آموزش سلامت و سبک زندگی سالم است که دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت با همکاری وزارت آموزش و پرورش و با تمرکز بر روی سه قشر از مخاطبان در مدارس کشور آغاز خواهد کرد که مخاطبان آن شامل معلمان و مربیان پرورشی و سلامت مدارس، دانش آموزان و والدین است.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به اینکه طب ایرانی روشمند و علمی به دلیل آمیختگی با فرهنگ مردم یکی از بهترین ظرفیت‌های اصلاح سبک زندگی است ، گفت: طرح ملی نهضت سواد سلامت آموزی، با هدف آموزش‌های ساده و کاربردی با زبان کودکان برای دانش آموزان مقطع اول تا ششم تدوین شده تا با بهره گیری از فنون گرافیک و اصول آموزش کودکان، مهمترین آموزه‌های سبک زندگی را در قالب داستان به ایشان بیاموزد.

وی افزود: در مرحله اول طرح بیش از ۱۰۰۰ مدرسه در ۱۰ استان تهران، قم، البرز، قزوین، اصفهان، کرمان، خوزستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد و اردبیل و مازندران و ۳۰۰ هزار نفر از دانش‌آموزان قرار است آموزش‌های کلی سبک زندگی و سلامت و تغذیه سالم را فرا بگیرند تا بتوانیم سلامت خانواده را در کنار نظام آموزشی داشته باشیم.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: پیچیدگی و عظمت ساختار جسمی و روانی انسان از یک سو و ابعاد مختلف زندگی فردی، خانوادگی، شغلی و اجتماعی از سوی دیگر، همواره این سوال را در ذهن ما ایجاد می‌کند که چگونه می‌توانیم تعادل و سلامت خود و عزیزانمان را در این شرایط حفظ کنیم، زیرا ما به عنوان پدر و مادر می‌خواهیم بهترین کار ممکن را برای سلامتی فرزندانمان انجام دهیم و در این نقش، بهترین باشیم.

دکتر رضایی زاده افزود: وظیفه اصلی و مهم این است که برای حفظ سلامت خود به شیوه‌ای درست سواد سلامت بیاموزیم. بدانیم که چه چیز‌هایی لازم است بیاموزیم و چگونه آموخته‌هایمان را انجام دهیم، تا سبک زندگی ما سلامت محور شود.

دیگر خبرها

  • نوزدهمین دوره مسابقات قرآنی مرحله استانی در اسفراین برگزار شد
  • اولین دوره مسابقات فوتسال جام هیأت مذهبی زاهدان برگزار می‌شود
  • پایان مرحله استانی مسابقات ورزشی کارکنان دولت در کرمان
  • چهل‌ودومین دوره مسابقات قرآن دانش‌آموزی در بوشهر آغاز شد
  • مرحله استانی دوازدهمین دور المپیاد آماده هلال احمر فارس برگزار شد
  • رقابت‌های والیبال دانش آموزان جهان؛ پیروزی مقابل اوگاندا در اولین گام
  • سلامت خانواده از آموزش پرورش تا آموزش عالی
  • اجرای طرح «نهضت ملی سواد سلامت آموزی»
  • مسابقه استانی مشاعره دانش آموزی در گناوه برگزار شد
  • آغاز مسابقات قرآن دانش‌آموزان در ۱۴ منطقه فارس