Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، مرحله تکمیل ظرفیت رشته‌های تحصیلی صرفاً با سوابق تحصیلی دوره‌های روزانه، نوبت دوم (شبانه)، پیام‌نور، غیرانتفاعی، مجازی و پردیس خودگردان دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی در آزمون سراسری سال ۱۳۹۸ در ۳۰ دی ماه پایان می یابد.

این مرحله که از ۲۷ آبان ماه آغاز شده است در دو مرحله با اعلام رشته های جدید ادامه یافته است و افرادی که متقاضی تحصیل در رشته‌های تحصیلی صرفاً با سوابق تحصیلی آزمون سراسری سال ۱۳۹۸ می توانند تا ۳۰ دی ماه با مراجعه به دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی محل پذیرش رشته مورد تقاضا مراجعه کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

داوطلبان باید در یکی از رشته‌محل های اعلام شده در دانشگاه و موسسه آموزش عالی ثبت‌نام کنند و پس از تایید نهایی به عنوان دانشجو پذیرفته می شوند.

اعلام آخرین فرصت پذیرش در کاردانی به کارشناسی ناپیوسته سال ۱۳۹۸

همچنین مرحله تمدید پذیرش رشته‌های تحصیلی دانشگاهها و موسسات آموزش عالی در آزمون کاردانی به کارشناسی ناپیوسته سال ۱۳۹۸ (مرحله پذیرش با سوابق تحصیلی «معدل کاردانی»)، نیز ۳۰ دی ماه پایان می یابد.

این افراد می توانند با همراه داشتن مدارک و موارد اعلام شده در دفترچه راهنمای پذیرش کاردانی به کارشناسی حداکثر تا تاریخ ۳۰ دی ماه ۹۸ به دانشگاهها و موسسات آموزش عالی محل پذیرش رشته مورد تقاضا مراجعه کنند.

 اعلام آخرین فرصت پذیرش در  کاردانی نظام جدید فنی و حرفه‌ای

مرحله تمدید پذیرش دوره‌های روزانه، نوبت دوم (شبانه) و غیرانتفاعی کاردانی نظام جدید دانشگاه فنی و حرفه‌ای و موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی سال ۱۳۹۸ نیز از ۵ آذرماه آغاز شده است و تا ۳۰ دی ماه پایان می پذیرد.

داوطلبان واجد شرایط علاقمند به تحصیل در رشته‌های تحصیلی دوره‌های کاردانی نظام جدید دانشگاه فنی و حرفه‌ای و موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی سال ۱۳۹۸ می توانند تا ۳۰ دی ماه ۹۸ ضمن مشخص کردن رشته و موسسه آموزش عالی مورد علاقه خود، با همراه داشتن مدارک و موارد اعلام شده به موسسه آموزش عالی محل پذیرش رشته مورد تقاضا مراجعه کنند.

داوطلبانی که قبلا براساس اطلاعیه‌های سازمان سنجش آموزش کشور در تاریخ های گذشته در یکی از رشته‌محلهای اعلام شده در موسسات آموزش عالی ثبت‌نام مشروط کرده اند نیز در درصورت تغییر علاقمندی به کدرشته‌محل های جدید باید با مراجعه به موسسه‌ای که قبلاً در آن ثبت‌نام کرده‌اند، نسبت به انصراف از ثبت‌نام اقدام کرده و پرینتی از تقاضانامه ثبت‌نامی را از آن موسسه قبلی دریافت کنند و به موسسه جدید تحویل دهند.

کد خبر 4823035

منبع: مهر

کلیدواژه: پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی پذیرش بدون آزمون دانشگاه های ایران کاردانی نظام جدید آزمون کاردانی به کارشناسی قاسم سلیمانی وزارت علوم تحقیقات و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی سردار سلیمانی دانشگاه ها دانشجویان شهادت دانشگاه های علوم پزشکی شورای عالی انقلاب فرهنگی سقوط هواپیما منصور غلامی دانشگاه تهران دانشگاه پیام نور آزمون استخدامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۷۴۷۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت افزایش آگاهی والدین از هدایت تحصیلی دانش آموزان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اردبیل، محمود مشکی در همایش تخصصی مدیران مدارس متوسطه دوره اول ناحیه یک اردبیل اظهار کرد: تقویت خود آگاهی دانش آموزان در دوره اول متوسطه ضروری است و باید دانش والدین را باید نسبت به زوایای مختلف هدایت تحصیلی افزایش دهیم.
وی خاطرنشان کرد: تمامی برنامه‌ها در این دوره تحصیلی باید به سمتی حرکت کند که دانش آموزان به خودآگاهی، خودشناسی و محیط شناسی برسند.
معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان اردبیل با تاکید بر اینکه اگر خودشناسی در دوره اول متوسطه اتفاق بیافتد، دوره آرامش بعدی اثر بخش خواهد بود، افزود: طراحی مسیر زندگی در دو سال آخر متوسطه اول روی می‌دهد.
مشکی گفت: باید با برنامه ریزی درست علاقه دانش آموزان را پیدا کرده و زمینه بالفعل شدن استعدادهایشان را فراهم کنیم.
معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش اردبیل تغییر نگرش در مدیران مدارس دوره اول و دوم را یادآور شد و بیان کرد: تغییر نگرش در مدیران باید به گونه‌ای اتفاق بیافتد که نگاهشان نسبت به هدایت تحصیلی نزدیک به هم و اقداماتشان مکمل یکدیگر باشد.
مشکی گفت: هدایت تحصیلی یک فرآیند است به طوریکه پایه نهم برای دانش آموزان دوره اول متوسطه از یک سو پایان و از سوی دیگر آغاز یک انتخاب است.

دیگر خبرها

  • ثبت نام ۱۶۱۸ نفر در آزمون نوزدهمین دوره اعطای مدرک تحصیلی به حافظان قرآن کریم
  • آغاز پذیرش دانشجوی دکتری بدون آزمون در دانشگاه آزاد
  • برگزاری مرحله دوم آزمون سنجش شایستگی های حرفه ای هنرجویان در شاخه تحصیلی فنی و حرفه‌ای
  • ضرورت افزایش آگاهی والدین از هدایت تحصیلی دانش آموزان
  • آیا امسال سال تحصیلی جدید از ۱۰ شهریور آغاز می شود؟!
  • آگاهی والدین از هدایت تحصیلی دانش آموزان اندک است
  • بیش از ۹۵۰ نفر در دوره‌های مختلف تحصیلی سوادآموزی بوشهر جذب شده‌اند
  • تعیین ظرفیت پذیرش در آزمون دکتری تخصصی رشته های داروسازی
  • بیش از ۱۵ هزار نفر در نوبت اول آزمون سراسری شرکت می‌کنند
  • مهلت ثبت نام در آزمون فلوشیپ پزشکی سال ۱۴۰۳ دوباره تمدید شد