Web Analytics Made Easy - Statcounter

در پی حمله اخیر یک مهاجم سعودی به پایگاه ارتش آمریکا در فلوریدا، یک رسانه آمریکایی از اخراج ۱۲ کارآموز نظامی عربستان از این کشور خبر داد.

به گزارش ایسنا، شبکه خبری سی‌ان‌ان فاش کرد که پس از بررسی‌های انجام شده توسط پنتاگون در پی حمله مسلحانه یک افسر سعودی به پایگاه نیروی دریایی آمریکا در ایالت فلوریدا و کشته شدن سه تن از نیروهای آمریکا، واشنگتن تصمیم گرفته ۱۲ افسر سعودی را که در حال آموزش در این کشور هستند، اخراج کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این شبکه به نقل از چند منبع که نامشان را فاش نکرده، گزارش داد، ۱۲ کارآموز سعودی مذکور هیچ ارتباطی با افسری که اخیرا به پایگاه پنساکولا در فلوریدا حمله کرد، ندارند و با وی همکاری نداشته‌اند.

تا بدین لحظه پنتاگون، وزارت دادگستری، اداره تحقیقات فدرال آمریکا (اف‌بی‌آی) و سفارت عربستان سعودی در واشنگتن به درخواست‌ها مبنی بر اظهار نظر در این باره پاسخ نداده‌اند.

محمد سعید الشمرانی، یک دانشجوی افسری سعودی در پایگاه پنساکولای فلوریدا ششم دسامبر به سمت همقطاران خود تیراندازی کرد که طی آن سه شخص کشته و هشت تن دیگر نیز زخمی شدند.

در پی این حمله پنتاگون عملاً آموزش عملیاتی همه پرسنل نظامی عربستان سعودی در آمریکا را تا اطلاع ثانوی متوقف کرد. پس از آن مسؤولان وزارت دفاع آمریکا اعلام کردند که دست به یک بازنگری امنیتی در پیشینه نظامیان عربستانی تحت آموزش در آمریکا زده‌اند و در همین راستا، گری رید، یک مقام ارشد اطلاعاتی آمریکا گفت مقامات هویت حدود ۸۵۰ دانشجوی  افسری عربستانی که در حال حاضر در پایگاه‌های آمریکا هستند و همچنین فعالیت‌های قبلی آنها در شبکه‌های اجتماعی را بررسی کرده‌اند.

وی گفت: می‌توانم بگویم ما هیچ اطلاعاتی حاکی از وجود "سناریوی تهدید فوری" به دست نیاورده‌ایم.

در حال حاضر ۵۰۰۰ نظامی خارجی در آمریکا آموزش می‌بینند که از این تعداد ۸۵۰ عربستانی در یگان‌های مختلف هستند و ۳۵۰ دانشجوی افسری عربستانی در یگان نیروهای دریایی تحت آموزش هستند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: آمریکا و عربستان تیراندازی های آمریکا تیراندازی در فلوریدا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۷۴۹۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقاومت لبنان پایگاه نظامی رژیم صهیونیستی را در هم کوبید

به گزارش رسانه جنگ نیرو‌های مقاومت لبنان، این گروه صحنه‌هایی از عملیات خود در هدف قرار دادن سکوی گنبد آهنین در شهرک کفار بلوم در شمال فلسطین اشغالی با پهپاد‌های تهاجمی را منتشر کرد.

در تحولی دیگر در مرز‌های لبنان و فلسطین اشغالی، منطقه «المطله» نیز هدف حمله نیروه‌های مقاومت لبنان قرار گرفت.

در همین راستا، مقاومت اسلامی لبنان اعلام کرد که یک خودروی ارتش صهیونیستی را در بدو ورود به منطقه المطله در نزدیکی مرز لبنان هدف قرار داده است که تمامی نظامیان داخل آن کشته و زخمی شدند.

این حمله پس از آن صورت گرفت که ساعاتی پیش حملات توپخانه‌ای اسرائیل به حومه شهر خیام در جنوب لبنان از سر گرفته شد.

همچنین ارتش رژیم صهیونیستی سه‌شنبه شب تأیید کرد که یکی از فرماندهان حزب الله لبنان را ترور کرده است.به دنبال این اقدام رژیم صهیونیستی، حزب الله لبنان نیز در اقدامی تلافی‌جویانه، پایگاه‌های نظامی ارتش اسرائیل را موشک باران کرد. رسانه‌های صهیونیستی گزارش دادند که حزب الله تنها در روز سه‌شنبه بیش از ۱۵۰ موشک به سرزمین‌های اشغالی شلیک کرده است.

پس از آن که رژیم نامشروع اسرائیل در میدان جنگ در رویارویی با حزب الله و نیرو‌های مقاومت فلسطین ناکام مانده و نتوانسته به اهداف خود برسد، در اقداماتی ناجوانمردانه و کور دست به ترور فرماندهان مقاومت می‌زند.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • بورکینافاسو ۳ دیپلمات فرانسوی را اخراج کرد
  • هشدار سران سعودی و اماراتی درباره تشدید تنش‌ های منطقه‌ای
  • سیاستمدار پاکستانی: اسلام‌آباد ۲ پایگاه به آمریکا داده است
  • مقاومت لبنان ۲ پایگاه‌ نظامی اسرائیل را هدف قرار داد
  • پایگاه نواتیم اسرائیل چه ارزش نظامی دارد؟
  • حمله ایران فوق‌العاده پیچیده بود اما بدون پیشرفته‌ترین سلاح‌هایش
  • مقاومت لبنان پایگاه نظامی رژیم صهیونیستی را در هم کوبید
  • تاکید امیرقطر و ولیعهد عربستان سعودی بر جلوگیری از تنش در منطقه
  • تغییر محسوس سیاست خارجی عربستان
  • (ویدیو) این موشک ایرانی پایگاه نظامی اسرائیل را منهدم کرد