Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-03-28@21:42:08 GMT

تحریم جدید تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۴۷۵۰۸۷

تحریم جدید تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

کارشناس مسائل بین الملل گفت: در ماه‌های اخیر نیز تحریم‌هایی بر روی فلزات اعمال شده بود که این موضوع نشان می‌دهد دست آمریکا از اعمال تحریم‌های کارآمد خالی شده است.

به گزارش مشرق، حمیدرضا غلامزاده کارشناس مسائل بین الملل درباره تحریم‌های جدید آمریکا و تاثیر آن بر اقتصاد کشور گفت: به طور کلی از حدود یک سال اخیر تحریم‌ها به طور عملی تاثیر خاصی بر اقتصاد کشور ندارد و آمریکا با اعمال تحریم‌های جدید بیشتر قصد ایجاد جو روانی برای کشور دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید:

از وعده برداشتن تحریم‌ها به کجا رسیدیم؟

وی با اشاره به تحریم برخی فلزات در روزهای اخیر از سوی آمریکا اظهار کرد: این تحریم‌ها در ماه‌های اخیر نیز بر روی فلزات اعمال شده بود که این موضوع نشان می‌دهد که دست آمریکا از اعمال تحریم‌های کارآمد خالی شده است.

این کارشناس مسائل بین الملل تاکید کرد: تحریم‌های اخیر به نوعی نمایش تحریم است که از سوی آمریکا انجام می‌شود و در پی ایجاد جو روانی علیه ایران است.

غلامزاده گفت: در زمینه عمران در تولید مواد اولیه به خودکفایی رسیده ایم و نیاز به تعامل بیرونی یا واردات در این زمینه نیست.

وی افزود: در زمینه تحریم سازندگی نیز آمریکا قصد دارد با این تحریم از ورود یا ماندن ایران در عراق جلوگیری کند و با ورود ایران به عراق و سوریه بهانه‌ای برای فشار بیشتر به این کشورها داشته باشد.

این کارشناس مسائل بین الملل تصریح کرد: تا به امروز آمریکا هر تحریمی که می‌توانست علیه ایران اعمال کرده است و با شروع تحریم‌های جدی از ۱۳ آبان ۹۸ می‌توان گفت که هیچ واکنش و تغییر جدی در بازار اتفاق نیفتاده است.

غلامزاده گفت: با خروج آمریکا از برجام در اردیبهشت ۹۷ شوکی به بازار وارد شد، اما بعد از آن بازار نسبت به تحریم‌های آمریکا خنثی شده است.

وی با بیان اینکه آمریکا به دنبال ایجاد ابزاری برای فشار به متحدین ایران است اظهار کرد: در پی تحریم‌های جدید از باب سازندگی اگر ایران بخواهد وارد سوریه و عراق شود بهانه‌ای دست آمریکاست که فشار بیشتری به این کشورها وارد کند.

منبع: میزان

منبع: مشرق

کلیدواژه: انتقام سخت هواپیمای اوکراینی سردار سلیمانی سردار قاآنی آمریکا برجام ایران تحریم های جدید آمریکا اقتصاد کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۷۵۰۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحریم‌ های جدید آمریکا علیه ایران، یمن و لبنان

به گزارش جام جم آنلاین، وزارت خزانه داری آمریکا امروز سه شنبه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که تحریم‌های جدیدی را علیه به اصطلاح واسطه‌های تجاری نیرو‌های انصارالله یمن، نیروی قدس سپاه پاسداران ایران و حزب الله لبنان اعمال کرده است.

در این بیانیه آمده است که تحریم‌های مذکور شامل شش نهاد، یک فرد و ۲ نفتکش می‌شود که حوزه فعالیت آن‌ها و یا محل ثبت فعالیت آن‌ها در هند، ویتنام، لبنان، کویت و لیبریا است.

وزارت خزانه داری آمریکا مدعی شده است که مجموعه افراد و نهاد‌های ذکر شده در تسهیل تبادل محموله‌ها و معاملات مالی دخیل بوده‌اند.

این وزارت خانه اضافه کرد که ۱۱ شخص و نهادی که از نظام بشار اسد رئیس جمهور سوریه از طریق تسهیل تبادلات مالی حمایت می‌کنند نیز تحریم کرده است.

دیگر خبرها

  • مخالفت خصمانه آمریکا با تکمیل خط لوله گاز «صلح»
  • عاقبت کسی که برای هموطنانش از ترامپ درخواست تحریم کرد+عکس
  • وزیر نفت پاکستان: ما به گاز ایران نیاز داریم
  • آمریکا: از پروژه خط لوله گاز پاکستان- ایران حمایت نمی‌کنیم
  • پاکستان: پروژه گاز ایران نیاز امروز ماست
  • آمریکا با پروژه گازی ایران و پاکستان مخالفت کرد!
  • واشنگتن: از پروژه گازی ایران و پاکستان حمایت نمی‌کنیم
  • تحریم‌ های جدید آمریکا علیه ایران، یمن و لبنان
  • تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران، یمن و لبنان
  • توبه چه تاثیری در جرایم حدی و تعذیری دارد؟/ تاثیر توبه مجرم در مجازات