Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-20@03:25:30 GMT

تهدید عراق توسط امریکا

تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۴۷۵۱۰۲

دولت آمریکا به عراق هشدار داده که در صورت اقدام برای اخراج نیروهای آمریکایی از این کشور دسترسی به حساب‌های بانکی‌ مهم خود را از دست خواهد داد. ناطقان: روزنامه وال استریت ژورنال به نقل از منابع مسؤول عراقی نوشت: وزارت خزانه داری آمریکا به مقامات در بغداد اطلاع داده که احتمال دارد دسترسی به هر حسابی در بانک‌ فدرال رزرو نیویورک (بانک مرکزی آمریکا) را از دست بدهند؛ بانکی که درآمدهای حاصل از فروش نفت عراق در آنجا سپرده‌گذاری شده و می‌تواند تهدیدی برای وارد کردن ضربه‌ای دردناک به اقتصاد شکننده عراق باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



یکی از مقامات عراقی اشاره کرد که هشدار درباره حساب مذکور در تماس تلفنی وزارت خارجه آمریکا در روز چهارشنبه با عادل عبدالمهدی،‌ نخست‌وزیر موقت عراق مطرح شده؛ تماسی که طی آن دو طرف درباره پرونده‌های دیگر از جمله شراکت نظامی، مالی و سیاسی بین واشنگتن و بغداد مذاکره کردند.

به نظر می‌رسد تهدید به تحریم عراق که بعد از مصوبه پارلمان عراق در واکنش به ترور سردار قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران و ابومهدی المهندس، نایب رئیس سازمان حشد شعبی در حمله پهپادی آمریکا در نزدیکی فرودگاه بغداد در سوم ژانویه مطرح شد در حال علنی شدن است.

پارلمان عراق در مصوبه‌ای نخست‌وزیر را به اخراج حدود ۵۳۰۰ سرباز آمریکایی ملزم کرد. در واکنش به این مصوبه پارلمان، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا به اعمال تحریم عراق در صورت اصرار بغداد برای خروج نیروهای آمریکایی تهدید کرد.

عراق مانند دیگر کشورها در قالب حساب‌های دولتی در بانک مرکزی آمریکا در نیویورک سپرده گذاری کرده که بخش مهم اداره امور مالی کشور و از جمله درآمدهای فروش نفت محسوب می‌شوند و ممکن است دسترسی به این سپرده‌ها و استفاده عراق از درآمدهایش با مشکل و محدودیت روبه‌رو شود؛ مساله‌ای که بحران پولی درسیستم مالی را منجر می‌شود و از منابع مهم اقتصادی می‌کاهد.

آمریکا پیشتر نیز دسترسی بغداد به حساب مذکور را به مدت چند هفته به بهانه‌های واهی نظیر وجود شبهاتی درباره اینکه بخشی از پول‌ها برای تامین نیازهای ایران و تامین مالی داعش در نظر گرفته می‌شوند،‌ ممنوع کرد.

روزنامه اشاره می‌کند این تدبیر در آن زمان خسارات هنگفتی به سیستم مالی عراق وارد کرد.

به نوشته این روزنامه، پیامدهای اقتصادی و مالی احتمالی اخراج نیروهای آمریکایی از عراق تبدیل به مشکلی بزرگ برای مقامات عراقی شده و آنها سعی در حل مشکل بدون واکنشی شدید از جانب آمریکا دارند.

طبق نوشته روزنامه وال استریت ژورنال،‌ در روزهای اخیر مقامات عراقی رویکرد دوستانه‌ای را در قبال واشنگتن به رغم اصرارها برای اخراج نیروهای آمریکایی در پیش گرفته‌اند.
منبع: ایسنا برچسب ها: عراق ، امریکا ، بغداد ، تهدید ، نفت ، ناطقان

منبع: ناطقان

کلیدواژه: عراق امریکا بغداد تهدید نفت ناطقان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۷۵۱۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وقوع هرگونه انفجار در عراق تکذیب شد /تایید شناسایی اشیا خارجی پرنده در حریم هوایی‌

وزارت کشورعراق وقوع انفجارهایی در بغداد و سایر شهرهای این کشور را، به عنوان بخشی از «حمله دیشب منتسب اسرائیل به ایران»، تکذیب کرده است.   به گزارش عصر ایران، بی‌بی‌سی به نقل از سایت شفق نیوز نوشت: یک منبع وزارت کشور عراق گزارش‌ها درباره انفجارهایی در عراق را «نادرست» خواند.   بر اساس این گزارش این منبع گفت: «ما هیچ نوع هدفگیری در داخل عراق ثبت نکردیم اما رادارهای نظامی اشیا پرنده خارجی را بر فراز حریم هوایی عراق» شناسایی کردند.   فرماندهی پلیس استان بابل عراق هم گزارش‌ها در شبکه‌های اجتماعی درباره انفجارهای بغداد و بابل را تکذیب کرد و آنها را «بی‌اساس» خواند.   بنا به این گزارش، بامداد امروز و همزمان با گزارش‌ها درباره حمله منتسب به اسرائیل، برخی رسانه‌های داخلی گزارش دادند که صدای انفجارهایی در استان سویدا در جنوب سوریه و در نزدیکی بغداد و استان‌ بابل عراق هم شنیده شده است.

 یک کانال عراقی تصاویری را از پیدا شدن بوستر جدا شونده موشک های اسپارو در چند نقطه ار عراق منتشر کرد که ظاهراً از هواپیما شلیک شده بودند، اما نگفت سرجنگی این موشک ها کجا فرود آمده است.   گفتنی است،  وزارت دفاع سوریه هدف قرار گرفتن چند سایت پدافند هوایی را در جنوب این کشور تایید کرد.   کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • حمله پهپادی به مقر نیروهای الحشدالشعبی در بغداد + فیلم
  • حمله به مقر نیروهای الحشدالشعبی در بغداد + فیلم
  • انفجار در یک پایگاه نظامی در بغداد +فیلم
  • انفجار در یک پایگاه نظامی در بغداد
  • وقوع هرگونه انفجار در عراق تکذیب شد /تایید شناسایی اشیا خارجی پرنده در حریم هوایی‌
  • جزئیات خدمت رسانه‌ای آمریکا برای اسرائیل از قول رسانه عبری
  • روزنامه اسراییلی: اسرائیل مسئولیت حادثه در اصفهان را نمی پذیرد
  • رسانه آمریکایی: لغو حمله فوری اسرائیل به ایران بعد از تماس تلفنی جو بایدن - نتانیاهو
  • روزنامه آمریکایی: وزیر خارجه آمریکا به چین می‌رود
  • روزنامه آمریکایی: وزیر دفاع آمریکا به چین می‌رود