Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهردار اصفهان با بیان اینکه فرهنگنامه بزرگ شهروندی در عین سادگی برای مردم بسیار آموزنده است، گفت: شهروندان می‌توانند با استفاده از این فرهنگنامه با حقوق خود آشنا شده و تکالیف خود را نیز بیاموزند، این کتاب می‌تواند آموزش آرام و هدفمندی را ایجاد کند تا همه با حقوق و تکالیف خود آشنا شوند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، قدرت‌الله نوروزی امروز _یکشنبه ۲۲ دی ماه_ در یکصد و نهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان در آئین رونمایی از فرهنگنامه بزرگ شهروندی با بیان اینکه پراکندگی، تعدد و تکثری که در همه بخش‌ها وجود داشت و مردم را دچار سردرگمی می‌کرد از دلایل توجه به تدوین این فرهنگ‌نامه بود، اظهار کرد: از این رو سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان با همکاری دستگاه‌های ذی ربط، مجموعه‌ای را پیش بینی کرد و با تبدیل این پراکندگی‌ها به مساله اجتماعی ساماندهی این امر را در دستور خود قرار داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه فرهنگنامه بزرگ شهروندی در عین سادگی برای مردم آموزنده است، تصریح کرد: شهروندان می‌توانند با استفاده از این فرهنگنامه با حقوق خود آشنا شده و تکالیف خود را نیز بیاموزند، این کتاب می‌تواند آموزش آرام و هدفمندی را ایجاد کند تا همه با حقوق و تکالیف خود آشنا شوند.

شهردار اصفهان با بیان اینکه فرهنگ‌نامه بزرگ شهروندی با ساده سازی مطالب حقوقی در قالب ۱۰ جلد و ۱۲ موضوع تهیه شده است، ادامه داد: این اقدام کاری است که ضمن سادگی و جدید بودن برای نخستین بار در کشور اتفاق افتاده است.

وی با بیان اینکه در نشست شهرداران کلانشهرها در شهر یزد این فرهنگنامه را به همه شهرداران کشور ارائه کردم، افزود: از همه اعضای شورای شهر و مدیران شهرداری نیز درخواست دارم این فرهنگنامه را مطالعه کرده و اظهار نظرات اصلاحی خود را اعلام کنند تا با ویرایش نهایی این فرهنگنامه در قالب کتاب یک جلدی و یا دو جلدی تدوین و در اختیار همه مردم قرار گیرد.

نوروزی با بیان اینکه شهرداری اصفهان طی دو سال اخیر در حوزه پژوهشی دستاوردهای خوبی داشته است، ادامه داد: در سال جاری در همایش پژوهش‌ در تهران شهرداری اصفهان موفق به دریافت هفت جایزه برتر شد که قدردان فعالیت‌های معاونت برنامه‌ریزی و پژوهش شهرداری و حمایت شورای شهر هستیم.

کد خبر 405343

منبع: ایمنا

کلیدواژه: شهردار اصفهان قدرت الله نوروزی فرهنگ نامه شهروندی رونمایی از کتاب شورای شهر اصفهان حقوق شهروندی شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۷۵۸۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت شناسایی و تشکیل بانک نخبگان جهت استفاده در پست‌های مدیریتی کشور

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد گفت: شناسایی و تشکیل بانک نخبگان جهت استفاده در پست‌های مدیریتی کشور یک اقدام مهم و ضرورت اجتناب ناپذیر است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از یزد و به نقل از روابط عمومی دادگستری استان یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری در دیدار با دادستان کل کشور اظهار کرد: شناسایی نخبگان و جوانان متعهد یک الگوی کامل‌مدیریتی بود که در ابتدای انقلاب توسط شهید بهشتی انجام می‌شد.

وی قوه قضائیه را اصل، پایه و ریشه در رابطه با اعتدال و اعتلای جامعه ذکر کرد و افزود: اگر دستگاه قضا در کشور خوب عمل کند یک جامعه هدفمند، قانون‌مدار و به هنجار شکل خواهد گرفت.

امام جمعه یزد بیان کرد: آموزش حقوق عمومی و موازین شهروندی توسط دستگاه قضائی به آحاد جامعه را ضروری دانست و گفت: آموزش سبک زندگی، بایدها و نبایدهای حقوقی و موازین حقوق شهروندی به آحاد جامعه، از چالش‌های دستگاه قضائی کاسته و بر آرامش اجتماعی می‌افزاید.

ناصری انحصار به پشت میز نشینی یک مقام قضائی و رسیدگی صِرف به پرونده را به نقد گرفت و گفت: امروز باید یک مقام قضائی در بطن جامعه و در بین مردم باشد و اگر بی قانونی و انحرافی را دید، منشأ و علل شکل‌گیری مشکلات را دریابد و وارد عمل شود.

کد خبر 747704

دیگر خبرها

  • ضرورت شناسایی و تشکیل بانک نخبگان جهت استفاده در پست‌های مدیریتی کشور
  • حقوق شهروندان برای کسب درآمد شهرداری پایمال نشود
  • انجام بیش از 36هزار و 500 استعلام بانک و دفتر خانه در سال 1402 توسط دفاتر پیشخوان دولت
  • «مردم سلام» طرحی برای استفاده از نظرات شهروندان در اداره شهر است
  • برگزاری رویداد «اصفهان رو» ویژه هفته اصفهان در منطقه ۱۰/ بازدید رایگان از اماکن تاریخی شهر
  • کتابخانه محل مناسبی برای آموزش حقوق شهروندی به کودکان و نوجوانان است
  • امام گفتند امروز، موضوع‌شناسی هم کار فقیه است!
  • نسخه جدید گروهک نهضت آزادی برای اصلاح طلبان
  • پیشرفت ۸۰ درصدی پیاده‌روسازی خیابان آیت‌الله اشرفی اصفهانی
  • راه اندازی تور اصفهان‌گردی ویژه هفته فرهنگی در اصفهان