Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از سنندج، فایق خالدی اظهار داشت: این ‌نمایشگاه‌ حاصل فعالیت های هنرجویان این رشته "شیدامردوخی"، "سمیرامعتمدی"، "کژال میرزایی"، "سمیرا امیری" و "زهره مرادی" می باشد که در مدت ۱۵ جلسه اصول کار را فراگرفته اند و به مدت ۶ روز با موضوع آزاد و گرایش های  نوین به نمایش گذاشته می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در خصوص اهداف برگزاری این نمایشگاه گفت: نقاشیخط در استان کردستان آنگونه که باید و شاید زیاد مورد توجه واقع نشده است و علیرغم وجود اساتید و استعدادهای فراوان بدلیل نبود آموزش گسترش پیدا نکرده است.

این هنرمند افزود: در کنار معرفی این هنرمندان، جذب هنرمندان علاقه مند به فراگیری این رشته هنری  و تأکید بر ضرورت ایجاد بسترهای لازم آموزشی از اهداف مورد توجه این نمایشگاه است.

خالدی  به ضرورت های لازم جهت  فعالیت در این هنر اشاره کرد و تصریح نمود: درکنار علاقه شخصی، آشنایی مختصر با مبانی هنر، آگاهی از اصول و قواعد خوشنویسی و شناخت مواد ومتریال های لازم و تمرین و مداومت در کار جهت ورود به این عرصه هنری بسیار مهم است.

وی در خصوص زمان های بازدید از نمایشگاه بیان کرد: این نمایشگاه یکشنبه ۲۲ دی ماه ساعت ۱۷ در مراسمی افتتاح و در ایام برگزاری همه روزه از ساعت ۱۰ تا ۱۲ و ۱۶ تا ۱۹  آماده بازدید علاقه مندان است.

فایق خالدی متولد ۱۳۵۵ سنندج، کارشناس گرافیک دانشگاه شهید رجایی تهران، مدرس دانشگاه و هنرستان های آموزش وپرورش است. وی دارای مدرک ممتاز خوشنویسی و عضو انجمن خوشنویسان ایران و کاردان فنی ساختمان است.

حضور در ۱۸ نمایشگاه گروهی و برپایی چند نمایشگاه انفرادی در کنار کسب بیش از ۱۵ عنوان برتر در جشنواره های داخلی و خارجی از جمله  نفر اول و کسب دیپلم افتخار چهارمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی فجر . گرایش نوین خوشنویسی  -تهران  درسال ۱۳۹۰ و داوری در بسیاری از جشنواره های استانی و منطقه ای دانش آموزی و دانشجویی از جمله سوابق این هنرمند محسوب می گردد.

46

کد خبر 1341402

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: استان کردستان هنرمندان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۷۶۲۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت توجه به خوشنویسی در کتاب‌های آموزشی

ایسنا/اصفهان یک هنرمند خوشنویس اصفهانی با بیان اینکه خط و خوشنویسی همیشه در تمدن ما حضور داشته و امروز نیز همۀ مردم در زندگی خود با خط مواجه هستند، گفت: خوشنویسی علاوه بر مشخص‌کردنِ شخصیت فرد، منتقل کنندۀ آرامش روحی است.

علی عباسی، هنرمند پیشکسوت خوشنویسی است که این هنر را به علاقه‌مندانش در شهر بهارستان اصفهان می‌آموزد. او در گفت‌وگو با ایسنا و ضمن اشاره به آغاز ورودش به دنیای پر رمز و راز و البته شگرف و زیبای خوشنویسی، چنین اظهار کرد: من در دبستان به هنر خوشنویسی علاقه‌مند شدم و این هنر را به صورت حرفه‌ای از سال ۱۳۷۱ با استاد عبدالحمید سیاوش دستجردی آغاز کردم و مدرک ممتاز خوشنویسی را در کنار مرحوم استاد محمدعلی شادمان گذراندم. در واقع من رانندۀ شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان بودم، اما علی‌رغم سختی شغل خود هنر خوشنویسی را رها نکردم. 

او با بیان اینکه خط نستعلیق را با شیوۀ استادانِ خود می‌نویسد و خط دوم او نیز شکسته نستعلیق است، ادامه داد: خط اصلی من، نستعلیق است و هرکس باید  برای خود خط دومی داشته باشد، زیرا برای آزمون‌های عالی به بعد، داشتنِ خط دوم یکی از لزومات است. خط دوم بستگی به سلیقه شخص انتخاب می‌شود و او می‌تواند هر خطی را به عنوان خط دوم خود انتخاب کند.

این هنرمند با اشاره به اینکه یکی از مشکلات اصلی هنرمندان و از جمله خوشنویسان در شهر بهارستانِ اصفهان، نداشتن مکانی برای به اشتراک گذاشتن آثار است، تصریح کرد: متأسفانه نمایشگاه و گالری برای ما و هنرمندانِ سایر رشته‌ها فراهم نشده است و به هنرمندان بهایی داده نمی‌شود. 

عباسی اضافه کرد: ما در شهر بهارستانِ اصفهان، هنرجوی خوشنویسی تربیت می‌کنیم، اما انجمن‌ خوشنویسان برای آزمون‌های هنرجویان از تعرفه دولتی استفاده نمی‌کند. اگر انجمن‌ها در آموزش‌ها و آزمون‌ها همکاری کنند دیگر مشکلی وجود نخواهد داشت.

این هنرمند خوشنویس با بیان اینکه خط همیشه خط در تمدن ما حضور داشته و امروز نیز همۀ مردم در زندگی خود با خط مواجه هستند، گفت: خوشنویسی علاوه بر مشخص‌کردنِ شخصیت فرد، منتقل کنندۀ آرامش روحی است. یک خوشنویس با تمرکز بر هنرِ خود باعث می‌شود کمتر به مشکلاتش فکر کند.

او ضمن اشاره به آموزش اشتباه خط در مدارس، اظهارکرد: باید بسیاری از کلمات در کتاب‌های نگارش‌شده برای دانش‌آموزانِ مدارس را ویرایش داد، زیرا دانش آموزان از همان ابتدا به نادرستی آموزش می‌بینند. حتی من نیز در کلاس آموزشی خود، هنرجویی با شیوۀ قلم‌گیری نادرست داشتم که علت آن به موضوع نگارش نادرست در کتاب‌های آموزشیِ مدارس بازمی‌گردد. 

عباسی با ابراز تأسف از عقب‌ماندنِ امروزِ کشور در زمینۀ خوشنویسی، گفت: متأسفانه با آمدن موبایل، کامپیوترها و... کم‌کم خوشنویسی کنار رفته است، به‌عنوان مثال اگر در شرکت یا ارگان‌هایی مراسمی با اهدای لوح تقدیر همراه باشد، آن لوح را سریع با استفاده از کامپیوتر نوشته و با دستگاه‌های چاپ منتشر می‌کنند؛ در حالی که اگر به دست خوشنویس نوشته شود به خط نیز بها داده شده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آشنایی با جشنواره قرآنی آرمان با محوریت آیات ابراهیمی + فیلم
  • قرآن کریم با هنر نازک کاری و معرق هنرمند سنندجی به تحریر در آمد/ برپایی نمایشگاه قرآنی معرق و نازک کاری در سنندج
  • نمایشگاه قرآنی در کرمانشاه برپا می‌شود
  • بی‌توجهی مسئولان به استاد معرق و نازک‌کاری ایران + فیلم
  • ضرورت توجه به خوشنویسی در کتاب‌های آموزشی
  • نمایشگاه فروش کتاب‌های علوم قرآنی در ارومیه برپا می‌شود
  • نمایشگاه قرآن در کرمانشاه برپا می‌شود
  • نمایشگاه قرآنی از ۱۵ تا ۲۰ فروردین ماه در کرمانشاه برپا خواهد شد
  • برپایی بازراچه نوروزی صنایع دستی در اردستان
  • افتتاح هفتمین نمایشگاه قرآن و عترت استان همدان در ملایر