Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-03-29@05:20:37 GMT

پیروزی ایران در منطقه باعث عصبانیت دشمن شده است

تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۴۷۷۵۷۸

به گزارش خبرنگار ایلنا، سردار حاج حسن پلارک از همرزمان شهید سپهبد قاسم سلیمانی در رویداد استارتاپی نوآوری فناورانه در سلامت امن و یادواره سردار شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: سه ماه قبل سردار سلیمانی ماموریتی را به بنده واگذار کرد تا توسعه درمان و سلامت را در عراق و سوریه بهبود ببخشم. همچنین وی گفت باید گردشگری سلامت در ایران را به 10 برابر اکنون برسانیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ایشان اصرار داشت که هیچ‌وقت مقامات سپاه وارد این حوزه‌ها نشوند و تنها با سازماندهی صنایع این اتفاق بیفتد.

وی در ادامه گفت: ایشان امنیت سیاسی، سلامت و فرهنگی را حلقه اتصال کشورهای منطقه می‌دانستند. این یکی از دیدگاه‌های وسیع سردار سلیمانی بود که کسی به آن توجه نکرد و معتقدم مردم هنوز زوایای شخصیت ایشان را درک نکردند. ما همچنان این بحث را در نیروهای قدس ادامه خواهیم داد و با توسعه و استمرار اوامر ایشان سعی می‌کنیم تلاش‌هایشان به ثمر بنشیند.

وی اظهار کرد: در محضر مقام معظم رهبری از سوی یکی از نزدیکان ایشان توصیفی ارائه شد که زوایای شخصیت سردار سلیمانی را به حق بیان کرد. ایشان گفتند سپهبد سلیمانی روحانی نبود، او یک شخصیت دینی یا فردی دارای پیشینه علمی در حوزه علمیه نبود اما ایشان به واقع یک آیت‌الله و نشانه بزرگی از سمت خدا بودند. ایشان یک آیت‌الله و مردم میدان عمل بود. یک شخصیت تک‌بعدی نداشت و در یک زمان و در چند جبهه فکر و مبارزه می‌کرد. سردار سلیمانی هم یک فرد موثر در مناسبات خارجی بود و همچنین فردی معنوی، دینی و نظامی محسوب می‌شد.

او گفت: اگر امروز در منطقه پیروز شده‌ایم و این پیروزی باعث عصبانیت دشمن شده است، آن را مدیون حاج قاسم سلیمانی هستیم. ما هرگز نمی‌توانیم به اندازه سعودی‌ها یا آمریکایی‌ها پول خرج کنیم. آنها هیچ محدودیتی در منابع مالی ندارند.آنچه باعث شد ما در کشورهای منطقه نفوذ داشته باشیم به خاطر کاریزمای سردار قاسم سلیمانی بود. نفوذ ما در کشورهای منطقه به خاطر حاکمیت حاج قاسم سلیمانی در قلب‌های انسانها بود. حاج قاسم سلیمانی همه را بسیج می‌کرد و بسیج اهالی محلی باعث می‌شد که آنها از دین و ملیت خودشان دفاع کنند. مردم تصور می‌کنند حاج قاسم سلیمانی با چند نفر ایرانی، داعش را شکست داده است تنها مستشاران و فرماندهان ایرانی بودند و باقی افراد بومی بودند. سردار سلیمانی با امکاناتی که در همان کشور وجود داشت داعش را شکست دادند.

وی در ادامه افزود: قریب 20 سال ایشان مقابل خرج کردن پول آمریکایی‌ها ایستاد. آنها می‌خواستند اتحاد شیعه را در عراق به هم بزنند. ایشان دخالتی در مسائل داخلی آن کشورها نمی‌کرد و تنها کاری که سردار سلیمانی به تعبیر خودش انجام می‌داد انسجام بیت شیعه بود. طبق قانون اساسی عراق باید شیعه حاکم باشد چون اکثریت جمعیت عراق شیعه هستند. آمریکایی‌ها هرچه خرج کردند در انتخابات و تفرقه انداختن بین شیعیان شکست خوردند. حاج قاسم سلیمانی با صرف کمترین هزینه معنوی حاکمیت شیعه را در عراق ایجاد می‌کرد. مهمترین عامل، حضور ایشان در تمام صحنه‌ها بود.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: ایران سوریه شیعه عراق قلب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۷۷۵۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیروزی شهرداری گرگان مقابل پلیس عراق

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از روابط عمومی فدراسیون بسکتبال، بازیکنان شهرداری گرگان در مرحله نیمه نهایی سوپر لیگ غربآسیا مقابل تیم پلیس عراق قرار گرفتند و وموفق شدند این بازی را با نتیجه ۱۰۲ بر ۶۴ پیروز شوند.

شهرداری گرگان این دیدار را با ترکیب ارسلان کاظمی، نوید رضایی‌فر، سینا واحدی، سالار منجی و ویل چری آغاز کرد.

شاگردان مصطفی هاشمی نیمه اول این دیدار را با برتری ۴۹بر۳۱ به پایان رساندند.

نتایج چهار کوارتر این دیدار به شرح زیر است:

کوارتر اول: ۲۲-۱۵ به سود شهرداری گرگان

کوارتر دوم: ۲۷-۱۶ به سود شهرداری گرگان

کوارتر سوم: ۲۶-۸ به سود شهرداری گرگان

کوارتر چهارم: ۲۷-۲۵ به سود شهرداری گرگان

ویل چری با ۳۰ امتیاز، ۴ ریباند،۳ توپ ربایی و کارایی ۲۸ بهترین بازیکن این دیدار بود.

بازی‌ بعدی دو تیم ۱۶ فروردین ماه در عراق برگزار خواهد شد.

کد خبر 6064515

دیگر خبرها

  • محسن رضایی با یک هواپیمای جنگنده به تهران آمد
  • امام از حرف محسن رضایی ناراحت شدند و گفتند بروید کارتان را بکنید!
  • پیروزی شهرداری گرگان مقابل پلیس عراق
  • دشمن با راه اندازی جنگ نرم به دنبال نابودی اعتقادات جوانان است
  • پخت بیش از یک هزار غذای اطعام مهدوی در اندیمشکی 
  • جزئیات مذاکرات محرمانه میان ایران و امریکا برای ایجاد آتش بس در منطقه
  • روایت نشریه اماراتی از جزئیات مذاکرات محرمانه ایران و امریکا
  • روحانی: تمام وزرا را بدون استثنا با رهبری چک کردم | سردار سلیمانی درخواست وزیر دفاع سپاهی کرد
  • روحانی: رهبری موافق وزارت ظریف بودند /جلسه با فرماندهان سپاه برای صلح و صفا بود /سردار سلیمانی درخواست کرد وزیر دفاع سپاهی باشد
  • ماجرای تصرف توپخانه عراق بدون تلفات به روایت یک شاهد عینی