Web Analytics Made Easy - Statcounter

این نمایشگاه که قرار است از ۲۸ می تا ۲۳ اوت (۸ خرداد تا ۲ شهریور ۱۳۹۹) برگزار شود، نخستین نمایشگاه بزرگ درمورد مردم قطب شمال و نحوه  زندگی آنهاست.

موزه بریتانیا با برپایی این نمایشگاه قصد دارد به این کشف دست یابد که چطور مردم قطب شمال امروزه با تغییرات اقلیمی حاصل دست بشر رو به رو هستند.

درهمین حال، فعالان زیست محیطی با درخواست های مکرر از این موزه برای قطع روابط خود با شرکت نفت و گاز بریتیش پترولیوم، به این مساله واکنش نشان دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

قرار است در این نمایشگاه، ابزار، نوع پوشش و آثار هنری معرف رابطه عمیق مردم قطب شمال با سرزمین های یخی شان به نمایش درآید. تاثیرات بالای تغییرات اقلیمی دست بشر، بخش مهم این نمایشگاه است.

«امبر لینکولن» (Amber Lincoln) مسئول برگزاری این نمایشگاه و متخصص فرهنگ های قطب شمال، از رهبران اسکیموهای اینوئیت در آلاسکا دعوت کرده است ناظر بر بخش نهایی این نمایشگاه که تمهیدات مربوط به کاهش فرسایش ساحلی و سیلاب را تخفیف می دهد، باشد.

روزنامه هنر در گزارشی در این خصوص نوشت: در این نمایشگاه، توانمندی مردم سرزمین های قطبی برای وفق دادن خود با شرایط آب و هوایی نمایش داده می شود.

به گفته لینکولن، جوامع ساکن مناطق قطبی با گرم شدن زمین، باید در مکان های تازه ای اسکان یابند.

وی هدف از برپایی این نمایشگاه را بالا بردن سطح آگاهی مردم در مورد مساله گرم شدن زمین دانست و این پرسش را مطرح کرد که ما از انعطاف پذیری مردم سرزمین های قطبی چه درسی می گیریم؟

در همین حال، فعالان ضد نفت می گویند موزه بریتانیا باید با رد وجوهات مالی بیشتر بریتیش پترولیوم، سکانداری خود بر بخش زیست محیطی را اثبات کند.

موزه بریتانیا در نمایشگاه خود نزدیک به ۳۰۰ اثر شامل مصنوعات دستی، عکس ها و نقاشی های معرف زندگی ساکنان سرزمین های قطبی را عرضه می کند.

این بزرگترین و متنوع ترین مجموعه نمایش داده شده در بریتانیاست که آثاری از مجموعه  قطب شمال موزه بریتانیا را نیز دربرمی گیرد.

بازدیدکنندگان در این نمایشگاه با نوع پوشاک زمستانی ساخته شده از خز گوزن های شمالی وحشی آشنا می شوند.

با اوج گرفتن انتقادها از روابط موزه بریتانیا با شرکت بریتیش پترولیوم، این موزه، شرکت نفتی را به عنوان اسپانسر برگزاری نمایشگاه دور زده و درعوض، بانک سرمایه گذاری «سیتی بانک» آمریکا حمایت مالی نمایشگاه را برعهده دارد.

برچسب‌ها نفت موزه بریتانیا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: نفت موزه بریتانیا نفت موزه بریتانیا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۷۸۴۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روز جهانی قدس؛ روز فریاد امت اسلامی بر ضد استکبار و رژیم صهیونیستی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  سید علی ترابی  در جلسه هماهنگی راهپیمایی روز جهانی قدس ضمن تسلیت فرا رسیدن سالروز شهادت حضرت علی (ع)، تبریک ۱۲ فروردین روز جمهوری اسلامی و نامگذاری سال جدید به نام جهش تولید با مشارکت مردم از سوی رهبر معظم انقلاب اظهار کرد: روز قدس نمایش وحدت و یکپارچگی و بیداری جهان اسلام به ویژه ملت مسلمان ایران در موضوع فلسطین و حمایت از آرمان قدس شریف به عنوان یک مسئله اول جهان است.

وی گفت: در این شرایط حساس که هر روز شاهد وحشیانه ترین جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم غزه هستیم باید این راهپیمایی هرچه باشکوهتر و متفاوت‌تر از سال‌های قبل برگزار شود.

ترابی بر همکاری و هماهنگی همه ادارات  جهت برگزاری هرچه با شکوهتر راهپیمایی روز جهانی قدس تاکید کرد و بیان داشت: مردم این شهرستان با حضور پرشور و حماسی در راهپیمایی روز قدس، همگام با سایر ملت‌های دنیا، نفرت خود را از صهیونیسم ابراز داشته و آزادی قدس شریف را از چنگال خونین جنایتکاران فریاد خواهند کشید.

در این جلسه تمهیدات لازم برگزاری باشکوه راهپیمایی روز جهانی قدس و ۱۲ فروردین روز جمهوری اسلامی اتخاذ شد.

 

 

 

 

دیگر خبرها

  • روز جهانی قدس؛ روز فریاد امت اسلامی بر ضد استکبار و رژیم صهیونیستی
  • یک واحد کشتارگاه دام در ایرانشهر اخطاریه زیست محیطی دریافت کرد
  • پایش نوروزی مناطق کوهستانی و مرزی قندیل شهرستان پیرانشهر
  • پایش محیط زیستی ۳۱۷۰ واحد صنعتی و خدماتی در استان مرکزی
  • پایش زیست محیطی سه هزار و ۱۷۰ واحد صنعتی و خدماتی استان مرکزی
  • درگیری کشاورزان معترض با پلیس بلژیک/ بروکسل غرق در کود و کاه!
  • ۳۱۷۰ واحد صنعتی و خدماتی در استان مرکزی پایش شد
  • تقویت زیرساخت‌های مالی صنایع خلاق با «مشارکت مردمی» اجرایی می‌شود
  • خوردن یک وعده این غذا ۳۶ دقیقه از طول عمر را کم می‌کند!
  • برپایی نمایشگاه صنایع‌دستی در موزه‌های آذربایجان غربی