Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، نشریه وال استریت ژورنال در مطلبی نوشت: مقامات آمریکایی تهدید کرده‌اند که اگر عراق، واشنگتن را مجبور کند نیرو‌های خود را از این کشور خارج کند، دسترسی به «حساب‌های بانکی دولت عراق» را که درآمد‌های نفتی در آنها واریز می‌شوند، قطع خواهند کرد.

بر اساس این گزارش، وزارت امور خارجه آمریکا هشتم ژانویه طی تماسی تلفنی به مقامات عراقی هشدار داده است که در صورت اجبار نیرو‌های آمریکایی برای خروج از عراق ممکن است دسترسی آن‌ها به حساب‌های بانکی این کشور در بانک فدرال رزرو نیویورک را مسدود کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این حساب به ویژه شامل دریافتی‌های نفتی است. این اقدام در صورتی رخ می‌دهد که بغداد در پاسخ به ترور سردار قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس، نظامیان تروریست آمریکا را وادار به خروج از خاک عراق کند.

به گفته منابع وال استریت ژورنال چنین اقدامی می‌تواند اقتصاد عراق را که در حال حاضر بی ثبات است، متزلزل کند.

بانک فدرال رزرو نیویورک یکی از ۱۲ بانک فدرال رزرو مرکزی در آمریکاست. بیش از ۲۰۰ بانک مرکزی، دولتی و مؤسسات بین‌المللی رسمی در بانک فدرال نیویورک حساب دارند.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا نیز پیشتر اعلام کرده بود در صورتی که عراق نیرو‌های آمریکایی را از خاک خود اخراج کند باید خسارت بپردازد.

دونالد ترامپ دهم ژانویه در مصاحبه با فاکس نیوز اظهار داشت که اگر نیرو‌های آمریکایی از عراق خارج شوند، بغداد باید هزینه‌هایی که آمریکا برای ایجاد پایگاه در خاک عراق متحمل شده را پرداخت کند. وی همچنین گفت که واشنگتن در حال حاضر، بر ۳۵ میلیارد دلار از درآمد‌های نفتی عراق در حساب‌های بانکی آمریکایی اشراف دارد.

پارلمان عراق ۵ ژانویه از دولت بغداد خواست که به دنبال دستور ترامپ برای ترور سردار قاسم سلیمانی در نزدیکی فرودگاه بغداد نیرو‌های آمریکایی را از این کشور اخراج کند.

در حال حاضر، ۵ هزار و ۲۰۰ سرباز آمریکایی در عراق مستقر هستند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شهادت سردار سلیمانی سردار سلیمانی نیروهای آمریکایی در منطقه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۷۸۵۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بایدن: دولت فدرال هزینه بازسازی پل فرانسیس اسکات را پرداخت می‌کند

فروریختن پل فرانسیس اسکات در شهر بالتیمور در ایالت مریلند آمریکا پس از برخورد یک کشتی باری، یکی از نادرترین حوادث در تاریخ ایالات متحده به حساب می‌آید. با این حال، دولت محلی اکنون برای بازسازی این پل چشم به کمک‌های دولت فدرال آمریکا دارد. 

به گزارش خبرگزاری رویترز، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در نخستین واکنش به حادثه رخ داده در بالتیمور، متعهد شد دولت فدرال هزینه کامل بازسازی پل فرانسیس اسکات را پرداخت خواهد کرد. 

وی پیش از عزیمت به کارولینای شمالی در کاخ سفید خطاب به رسانه‌ها گفت: تصمیم من این است که هزینه بازسازی کامل این پل از سوی دولت پرداخت شود و انتظار دارم که کنگره نیز از تصمیم ما حمایت کند. 

اکنون تیم‌های جستجو در حال تلاش برای یافتن افرادی هستند که در پی این حادثه به رودخانه سقوط کرده اند. تیم‌های نجات تاکنون ۲ تن را از آب زنده بیرون کشیده اند که یکی از آنها در بیمارستان بستری شده است. با این حال، این احتمال وجود دارد که افراد بیشتری در آب باشند. 

بایدن در این باره گفت: من به خوبی می‌دانم که در چنین شرایطی هر دقیقه همانند یک عمر است. اولویت نخست ما در حال حاضر ادامه عملیات امداد و نجات و جستجوی مفقود شدگان این حادثه است. این یک حادثه وحشتناک بود. 

وی در پاسخ به سوالی پیرامون اینکه در این حادثه کشتی مقصر بوده و شرکت کشتی رانی صاحب آن باید هزینه بازسازی پل فرانسیس اسکات را بدهد، گفت: این مسئله می‌تواند درست باشد، اما ما نمی‌توانیم منتظر روند‌های حقوقی مربوط به این مسئله بمانیم. دولت فدرال هزینه بازسازی این پل را پرداخته و آن را بار دیگر بازگشایی خواهد کرد. 

پل فرانسیس اسکات یکی از شلوغ‌ترین پل‌های منطقه شرقی آمریکا است که نیویورک و واشنگتن را به هم متصل می‌کند. سالانه ۱۱ میلیون و ۳۰۰ هزار خودرو از روی این پل تردد می‌کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • بایدن: دولت فدرال هزینه بازسازی پل فرانسیس اسکات را پرداخت می‌کند
  • وارونه جلوه دادن حقایق به سبک آمریکایی، از جنگ عراق تا فاجعه غزه
  • خروج جریان صدر از روند سیاسی عراق/ راهبردی برای بازگشتی دوباره
  • بغداد: آمریکا به روش و زمان خروج از عراق فکر می‌کند
  • حساب بانکی این افراد مسدود می‌شود (+ جزئیات)
  • دوره‌ تیره و تار بانک مرکزی آمریکا
  • تهدید دوباره گانتس به خروج از کابینه جنگ رژیم صهیونیستی
  • نمایش اقتدار مقاومت عراق پس از «طوفان الاقصی»
  • فعالیت‌های جاسوسی «موساد» در پایگاه‌های آمریکا در عراق
  • فعالیت‌های جاسوسی «موساد» در پایگاه‌های آمریکا در داخل عراق