Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون گردشگری آذربایجان‌شرقی از بررسی فرصت‌های ویژه اکوتوریسم و ژئوتوریسم در کمیته طبیعت‌گردی استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، احمد حمزه زاده امروز در جلسه کمیته طبیعت‌گردی با بیان اینکه آیین‌نامه این کمیته و برنامه‌های پیش رو در حوزه طبیعت‌گردی استان مورد بررسی قرار گرفته است، اظهار داشت: رسالت اصلی کمیته طبیعت‌گردی آذربایجان شرقی ایجاد هماهنگی بین فعالیت‌های بین دستگاهی در این حوزه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حمزه زاده با اشاره به ظرفیت‌های بالای اکوتوریسم در استان، افزود: فرصت‌های ویژه در حوزه توسعه طبیعت‌گردی آذربایجان شرقی باید با نگاه ویژه و کارشناسانه مورد بررسی قرار گرفته و برنامه‌ریزی‌های لازم را در این خصوص انجام شود.

او با تأکید بر لزوم ارتقا سهم گردشگری آذربایجان شرقی در سطح کشور، اظهار داشت: به منظور ارتقا این جایگاه و توسعه زیرساخت‌های گردشگری استان باید شاخص‌های عمومی کیفی و کمی گردشگری بهبود یابد که همین موضوع موجب جلب توجه سرمایه‌گذار به منطقه نیز خواهد شد.

او در ادامه به بحث ایجاد ژئو پارک در منطقه آزاد ارس نیز اشاره کرد و گفت: جاذبه‌های طبیعی و منابع آبی (چشمه‌های آبگرم و سدها) استان فرصتی برای ایجاد سایت‌های ژئو پارک در مناطق مختلف آذربایجان شرقی به‌ویژه منطقه آزاد ارس است.

معاون گردشگری استان با اشاره به اقدامات قابل توجه منطقه آزاد ارس در ایجاد ژئو پارک در این منطقه، اضافه کرد: باید از جای‌جای ظرفیت‌های طبیعی برای جذب گردشگری، توانمندسازی منطقه، رشد اقتصادی و حفاظت از میراث طبیعی استفاده کرد و منطقه آزاد ارس برنامه‌ریزی‌های لازم برای وقوع این امر را به‌خوبی پیش برده است.

او در ادامه گفت: مناطق ۴ گانه طبیعت‌گردی آذربایجان شرقی با ۵ شاهراه و ۲۰۰ مسیر گردشگری که شامل جاذبه‌های بومی، طبیعی و تاریخی با جزئیات کامل شناسایی و به دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری جهت برگزاری تورهای مختلف معرفی شده است، همچنین  نرم افزار طبیعت گردی "میستر تریپ (آقای سفر)" به عنوان راهنمای افراد علاقه‌مند به طبیعت‌گردی در راستای مسیریابی و نمایش امکانات محلی، اقامتی، بلدچی، کمپ‌ها و... راه‌اندازی شد که فاز اول آن نیز به اتمام رسیده است.

حمزه زاده افزود: دو موضوع ثبت جهانی جنگل‌های ارسباران و ژئو پارک منطقه آزاد ارس در دستور کار اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قرار دارد.

معاون گردشگری استان همچنین با اشاره به ۲۱۷ اقامتگاه بوم گردی که اکثراً در شمال استان قرار دارند، گفت: تشکیل خانه‌های طبیعت‌گردی، تدوین اطلس جامع طبیعت‌گردی، جذب سرمایه‌گذار برای توسعه زیرساخت‌های منابع آبی از برنامه‌های آتی این اداره کل است.

انتهای پیام/60001

منبع: فارس

کلیدواژه: آذربایجان شرقی گردشگری اکوتوریسم تبریز معاون گردشگری آذربایجان شرقی ثبت جهانی جنگل های ارسباران طبیعت گردی خبرگزاری فارس فارس آذربایجان شرقی آزاد ارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۷۹۲۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیین نامه طبیعت‌گردی ابلاغ شد/ آفرودسواران ساماندهی می‌شوند

آفتاب‌‌نیوز :

«محمد مخبر» معاون اول رئیس جمهور تصویب نامه ۱۵ فروردین ۱۴۰۳ هیأت وزیران در خصوص آیین نامه طبیعت گردی که در ۱۲ ماده تنظیم شده را به وزارت‌خانه‌های میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، جهاد کشاورزی، کشور و صنعت، معدن و تجارت و سازمان حفاظت محیط زیست ابلاغ کرد.

بر اساس این آیین نامه «پارک‌های طبیعی، اثر طبیعی ملی، پناهگاه حیات وحش و مناطق حفاظت شده (اراضی تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست)»، «اراضی جنگلی، مراتع، بیابان ها، کویر‌ها و ... (مناطق تحت مدیریت سازمان منابع طبیعی)»، «زمین‌بوستان‌ها (ژئوپارک‌ها) (اراضی تحت نظارت سازمان زمین شناسی)» و «محدوده‌های میراث طبیعی ملی و محدود‌های تاریخی - طبیعی (اراضی تحت نظارت وزارت میراث فرهنگی)» مناطق مجاز برای طبیعت گردی محسوب می‌شوند.

کارگروه‌های ملی و استانی طبیعت گردی به ریاست نماینده وزارت میراث و با حضور نماینده سازمان حفاظت محیط زیست (معاونت محیط زیست طبیعی)، نماینده وزارت جهاد کشاورزی (رئیس سازمان منابع طبیعی)، نماینده وزارت صمت (رئیس سازمان زمین شناسی)، کارشناس طبیعت گردی، دستیار وزیر گردشگری در امور مردمی سازی و نماینده دستگاه‌های ذی ربط حسب موضوع مورد بررسی در کارگروه تشکیل می‌شود.

این کارگروه دستورالعمل بیراهه نوردی (آفرود سواری) در عرصه‌های طبیعی و نیز تهیه پیوست‌های فرهنگی برای ساماندهی تور‌های طبیعت گردی را تدوین می‌کند.

مسئولیت صدور مجوز فعالیت‌های طبیعت گردی به مؤسسات گردشگری به وزارت میراث فرهنگی و گردشگری واگذار شده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • آیین نامه طبیعت‌گردی ابلاغ شد/ آفرودسواران ساماندهی می‌شوند
  • آیین‌نامه طبیعتگردی منتشر شد
  • تزریق ۵.۵ هزار میلیارد اعتبار به گردشگری آذربایجان‌شرقی
  • کشف حدود ۶ هزار ماینر غیرمجاز در آذربایجان شرقی
  • شکوفا شدن درختان میوه در اهر به وقت بهار + فیلم
  • خروش آبشار شیرلان از دل کوه‌های هریس + فیلم
  • روزی جهانی برای پاسداشت محیط زیست
  • راه اندازی تور اصفهان‌گردی ویژه هفته فرهنگی در اصفهان
  • تور اصفهان‌گردی ویژه هفته فرهنگی اصفهان در منطقه ۱۴ برگزار می‌شود
  • تحویل ماشین آلات جدید به شهرداری‌های آذربایجان شرقی