Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس ستاد توسعه زیست‌فناوری گفت: تولید ۴۴ محصول دارویی در دستور کار معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری قرار دارد که ۱۵۰ میلیون دلار ارزبری دارد.

به گزارش خبرنگار حوزه علم فناوری و دانش‌بنیان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، مصطفی قانعی در مراسم رونمایی از داروی آلسوا (ویال تزریقی اداروان) که پیش از ظهر امروز در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار شد، گفت: توسعه و تولید ۱۳۵ داروی اولویت‌دار در دستور کار معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری قرار دارد که ارزبری آن‌ها ۵۷۰ میلیون دلار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یک سال بعد از تولید این داروها ۱۶۰ میلیون دلار کاهش ارزبری در کشور خواهیم داشت.

وی افزود: تولید ۴۴ محصول دارویی در دستور کار معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری قرار دارد که ۱۵۰ میلیون دلار ارزبری دارد. صندوق توسعه ملی ۵۴ میلیارد تومان از این پروژه  حمایت کرده و  در سال اول تولید ۵۰ میلیون دلار کاهش ارزبری خواهد داشت. همچنین برنامه تولید هفت داروی بیولوژیکی و ۳۷ مواد اولیه در دستور کار قرار دارد.

قانعی گفت: یک سال بعد از تولید این داروها ازربری ۱۶۰ میلیون دلار کاهش می‌یابد و میزان حمایت معاونت علم و فناوری ریاست جمهوری  ۱۵۵ میلیارد تومان بوده که تأمین شده است.

رئیس ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری بیان کرد: همچنین منابع  ۴۴ محصول نیز از صندوق توسعه ملی فراهم شده و ۵۴ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است. ۱۵۰ میلیون دلار ارزبری هدف‌گذاری شده که در سال اول ۵۰ میلیون دلار کاهش ارزبری را به همراه خواهد داشت.

قانعی مطرح کرد:  هفت داروی بیولوژیک و ۳۷ مواد اولیه در کشور تولید خواهد شد. توسعه و تولید ۱۳۵ قلم دارو و واکسن برنامه اصلی معاونت است. معاونت علمی با سرمایه‌گذاری خطرپذیر، حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و همکاری سازمان غذا و دارو بهترین شرکت‌ها را برای تولید این ۱۳۵ قلم انتخاب کرده است.

وی با اشاره به هدف‌گذاری یک میلیارد دلاری واردات دارو گفت: برنامه‌های معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری باعث کاهش ازربری ۵۰۰ میلیون دلاری می‌شود. رقم اول واردات داروهای پلاسمایی است که در این زمینه یک شرکت دانش‌بنیان موفق به تولید نوعی دارو شده که در  مراحل اولیه ثبت در سازمان غذا و دارو است و بعد از تائید به تولید می‌رسد. در مرحله بعدی حمایت از واکسن‌های انسانی است که با مجوز وزارت بهداشت تولید خواهد شد.

رئیس ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت:  پنج ماده اولیه دارویی در آینده نزدیک به بازار مصرفی وارد می‌شود. حدود ۱۴ ماده توسط شرکت‌های دانش‌بنیان و چهار داروی ضدسرطان تا پایان سال رونمایی خواهد شد.

انتهای پیام/۴۰۲۱/4112/

منبع: آنا

کلیدواژه: دارو معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ضدسرطان بیماران ALS

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۷۹۲۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ظرفیت ۱۵ همتی اعتبار مالیاتی تحقیق و توسعه برای حل مسائل

مدیرکل دفتر توسعه زیرساخت‌های زیست‌بوم نوآوری معاونت علمی از ظرفیت ۱۵ هزار میلیارد تومانی اعتبار مالیاتی تحقیق و توسعه برای کمک به حل مسائل اساسی کشور در سال جاری خبر داد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، محمدجواد صدری مهر؛ مدیرکل دفتر توسعه زیرساخت‌های زیست‌بوم نوآوری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری در گردهمایی مدیران مراکز نوآوری در محل کارخانه هوشمندسازی و نوآوری امیدبوم (امیدینو)، "مراکز نوآوری" را مراکزی مسئله‌محور خواند و اظهار کرد: در مراکز نوآوری، مسائل اساسی کشور تعریف می‌شود و به سمت حل مسئله حرکت می‌کنیم.

وی ضمن اشاره به اینکه در اکوسیستم نیازمند یک ارتباط منطقی هستیم؛ افزود: شبکه‌سازی و هم‌افزایی میان مراکز نوآوری و تقسیم صحیح و اصولی مسائل اساسی کشور میان آنها و اشتراک‌گذاری با یکدیگر یک ضرورت تلقی می‌شود که عدم شناخت این ضرورت در کشور احساس می‌شد.

مدیرکل دفتر توسعه زیرساخت‌های زیست‌بوم نوآوری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری با اشاره به ضرورت توسعه مراکز نوآوری در استان‌ها گفت: استان‌ها نیز باید بر اساس ظرفیت‌ها خود اقدام به ایجاد مراکز نوآوری کنند. مثلاً استان‌هایی مانند کرمان و یزد که مسائل معدنی زیادی دارند، باید دارای مراکز نوآوری معدنی باشند تا بتوانند به سؤالات صنایع معدنی استان خود پاسخگو باشند.

اولین کارخانه نوآوری طرح‌های پیشران صنعت برق راه‌اندازی می‌شود

به گفته وی، با توجه به اینکه امسال ظرفیت تخصیص اعتبار مالیاتی به تحقیق و پژوهش برای حل مسائل اساسی کشور داریم، مراکز نوآوری کشور با شبکه‌سازی نقش جدی‌تری را بازی خواهند کرد.

 وی همچنین از ظرفیت 15 همتی اعتبار مالیاتی تحقیق و توسعه جهت حل مسائل اساسی کشور برای سال جاری خبر داد.

صدری مهر ادامه داد: طی دو روز برگزاری این گردهمایی که روز دوم آن فردا در محل معاونت علمی ریاست‌جمهوری خواهد بود، مسائل ایجاد این مراکز را مورد بررسی قرار می‌دهیم تا به مدل مناسب این مراکز در کشور برسیم.

وی ابراز امیدواری کرد که طی این گردهمایی، هسته اولیه ‌شبکه مراکز نوآوری شکل بگیرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • شناسایی و توسعه فناوری شرکت‌های دانش‌بنیان در سطوح علمی و اقتصادی 
  • توسعه علمی، سکوی جهش تولید
  • شناسایی و توسعه فناوری شرکت‌های دانش‌بنیان در سطوح علمی و اقتصادی
  • ایجاد معاونت ساخت صنعتی مسکن در ریاست جمهوری/ تولید مسکن ارزان با کمک دانش‌بنیان‌ها
  • ایجاد معاونت ساخت صنعتی مسکن در ریاست جمهوری
  • ظرفیت ۱۵ همتی اعتبار مالیاتی تحقیق و توسعه برای حل مسائل
  • جهش تولید با حضور در بازارهای جهانی
  • حمایت معاونت علمی از انعکاس دستاورد‌های امیدآفرین دانش‌بنیان
  • حمایت معاونت علمی از انعکاس دستاورد‌های امیدآفرین دانش‌بنیان توسط دستگاه‌های اجرایی
  • بازرس ویژه معاونت علمی منصوب شد