Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-03-28@13:36:43 GMT

صدور مجوز اجرای ۳۳ طرح در حوزه گردشگری ایلام

تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۴۷۹۴۹۴

صدور مجوز اجرای ۳۳ طرح در حوزه گردشگری ایلام

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام با بیان اینکه سرمایه گذاری برای استقرار امکانات در حوزه گردشگری یکی از اولویت های اساسی مسئولان میراث فرهنگی استان است، گفت: در سال جاری مجوز اجرای ۳۳ طرح در حوزه گردشگری ایلام صادر شده است.

«عبداالمالک شنبه زاده» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در ایلام، اظهار کرد: میراث فرهنگی استان ایلام از هرگونه طرح و سرمایه گذاری برای توسعه گردشگری در استان ایلام حمایت می کند و در این زمینه مشوق های لازم را در اختیار افراد واجد شرایط قرار می دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی تصریح کرد: سرمایه گذاری برای استقرار امکانات در حوزه گردشگری یکی از اولویت های اساسی مسئولان میراث فرهنگی استان است که طی سال جاری ۳۳ موافقت اصولی برای طرح‌های گردشگری صادر شده است.

 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام افزود: حجم سرمایه‌گذاری این تعداد طرح ها یک هزار و ۶۵۰ میلیارد ریال است که باعث تحول در حوزه امکانات گردشگری استان می شود.

 

شنبه زاده بیان یاداور شد: این میزان سرمایه گذاری در طرح هایی مثل مجتمع‎های گردشگری، هتل، مراکز سرگرمی تفریحی، سفره‎خانه سنتی و رستوران سنتی انجام می شود.

 

وی  افزود: ایجاد زیرساخت ها و امکانات گردشگری با هدف تقویت زیرساخت‌‎های اقامتی و پذیرایی، ایجاد اشتغال‌زایی، احیای فرهنگ، آداب و رسوم بومی، رونق اقتصادی جوامع محلی و آشنایی گردشگران با جاذبه‌‎های تاریخی و طبیعی استان ایلام انجام می‌شود.

 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام با  تاکید بر اینکه علاوه بر رونق گردشگری، بحث اشتغال از دیگر اهداف طرح های مهم گردشگری در استان هستند، گفت: پیش‎بینی می‌شود با اجرای این طرح‎ها برای ۳۵۰ نفر اشتغال‌زایی شود.

 

وی تصریح کرد: ظرفیت های بی نظیری در حوزه گردشگری ایلام با وجود یک هزار و ۵۰۰ اثر طبیعی و تاریخی وجود دارد که نیازمند توجه و حمایت در بخش امکانات و زیرساخت ها است.

پایان پیام/676

منبع: شبستان

کلیدواژه: شهادت سردار سلیمانی سردار سلیمانی مسجد مسجد سردار سلیمانی شهادت سردار قاسم سلیمانی شهادت سردار سلیمانی سردار شهید قاسم سلیمانی شهادت سردار سلیمانی سردار سلیمانی میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری توسعه گردشگری گردشگری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۷۹۴۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقدیر استاندار فارس از عملکرد جهادی مدیر کل میراث فرهنگی دیار حافظ

استاندار فارس ضمن تقدیر از اجرای برنامه‌های مذهبی، قرآنی و فرهنگی انجام‌شده توسط اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان طی ایام نوروز، این مهم را نشانه تلاش جهادی مدیرکل متبوع دانست.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از فارس و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی این استان، محمدهادی ایمانیه در بازدید سرزده از غرفه‌های صنایع دستی در مجموعه فرهنگی تاریخی حافظ با مثبت ارزیابی کردن فعالیت‌های مدیرکل میراث فرهنگی صنایع‌دستی و گردشگری این استان در دو ماه اخیر، اظهار کرد: مدیرکل میراث فرهنگی استان فارس در این مدت جهادی عمل کرد و نمره قابل قبولی گرفته است.

وی افزود: هم اکنون شاهد اجرای حرکات فرهنگی به شکل محترمانه و با سلیقه و متنوع در اماکن تاریخی و گردشگری استان با همکاری اداره کل میراث فرهنگی صنایع‌دستی و گردشگری فارس و شهرداری شیراز هستیم که حاکی از وقت‌گذاری و علاقه است.

استاندار فارس با اشاره اینکه حمایت از حرکت‌های با انگیزه فرهنگی قطعاً تأثیرگذار خواهد بود، تصریح کرد: به زحمات تمامی عزیزان خوش‌بین هستم و بیش از توقع ما میراث فرهنگی استان در ایام نوروز تلاش کرده است.

ایمانیه با تصریح بر این نکته که اعمال تنوع در اجرای بسته‌های فرهنگی با رعایت شئونات مذهبی در اماکن تحت پوشش اداره کل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی استان با وجود اظهار نظر برخی مدعیان انجام شده است، اضافه کرد: در بازدید سرزده از مجموعه حافظیه، وضعیت بسیار خوبی را شاهد بودیم.

وی خاطرنشان کرد: برنامه‌های فرهنگی با محوریت مسائل قرآنی و دینی نیز در اماکن تحت پوشش اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری فارس در حال اجراست که آن‌ها را مورد رصد قرار داده‌ایم و خروجی مثبتی هم داشته و دارد، چراکه باید با سلیقه با جوانان رفتار کرد.

استاندار فارس همچنین اجرای برخی برنامه‌های فرهنگی از جمله نورپردازی قلعه دختر در فیروزآباد برای نخستین بار یا تعویض پله‌های چوبی مجموعه جهانی تخت جمشید پس از ۱۸ سال را نشانه حرکت‌های جهادی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فارس برشمرد.

کد خبر 739670

دیگر خبرها

  • نصاب سرمایه گذاری خارجی در ۱۶ سال گذشته، شکسته شد
  • نگاه وزارت میراث فرهنگی، تسهیلگری در جذب سرمایه‌گذاری گردشگری است
  • نگاه وزارت میراث فرهنگی، تسهیل‌گری در جذب سرمایه‌گذاری گردشگری است
  • استان چهارمحال و بختیاری نیاز به تغییرات گردشگری دارد
  • ۷ مجوز سرمایه گذاری خارجی جدید در استان مرکزی صادر شد
  • اختصاص اعتبار به طرح‌های میراث فرهنگی در چهارمحال و بختیاری
  • چهارمحال و بختیاری میزبان رویداد گردشگری در سطح ملی یا بین‌المللی باشد
  • موافقت اصولی با ۱۵۵ طرح گردشگری صادر شد
  • تقدیر استاندار فارس از عملکرد جهادی مدیر کل میراث فرهنگی دیار حافظ
  • صدور و تمدید 155 مجوز فعالیت کارگاه صنایع دستی هنرمندان شهرستان مینودشت در سال 1402