Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خرداد»
2024-03-29@12:03:09 GMT

آقای آشنا شما فقط گول نخوردی؛ شما خودت مقصری!

تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۴۷۹۵۷۰

سرویس سیاسی خرداد- رضا رئیسی: حسام الدین آشنا مشاور فرهنگی رئیس جمهوری در طول تمامی سال های زمامداری روحانی در کاخ ریاست جمهوری نه فقط یکی از نزدیکترین چهره ها به رئیس جمهوری بوده و در زمره حلق یاران خاص روحانی به شمار می آمده که به عنوان سخنگوی غیر رسمی دولت در فضای مجازی این وظیفه مهم و خطیر را عهده دار بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اشاره به این نکته در بدو نگارش این مطلب از آن روست که بدانیم در واقع با چه کسی از چه جایگاهی سخن می گوییم.

به گزارش خرداد، حسام الدین آشنا از آن دست مشاورانی نیست که  این اتیکت و نمایه را در قاب عنوان رسمی خود دارند و برای خالی نبودن عریضه چنین عنوانی را یدک می کشند، او بی گمان نقش تعیین کننده ای در رویکردهای رسانه ای دولت در همه این سالها داشته و در تعیین و تبیین خط مشی دولت در حوزه مهم و راهبردی رسانه ای یک چهره مرجع و کانونی است.
همین آقای آشنا در بحبوحه جدل های تند و تیز رسانه ای و دو قطبی که پیرامون علت سقوط هواپیما پیش از صدور بیانیه ستاد کل نیروهای مسلح شکل گرفته بود. به خبرنگاران فارسی زبان آنور آبی تاخته و تهدیدگونه به آنان خاطر نشان کرد که در مسیر پروپاگاندای غربی ها علیه جمهوری اسلامی در موضوع سقوط هواپیما حرکت نکنند.

ایشان دیروز هم در قالب توئیتی خاطر نشان کرده اند: ««آنچه خبر می‌پنداشتند دروغ بود. آنچه دروغ می‌پنداشتند خبر بود. ما -را - گول خوردیم. امان از پنهانکاری»
فارغ از ادبیات ثقیل و عجیب و غریب آن گرانمایه که خودش یک کرور رمزیابی و یک خروار فهم رسانه ای! برای درک و فهم منظور و بدیهیات می خواهد، لب کلام ایشان البته آنست که ما در ماجرای سقوط هواپیما در جریان  نبوده ایم و گول خورده ایم و....
در این مقال کوتاه و مختصر البته سخنی با آقای آشنا داریم.
اول- اینکه شما در جریان نبوده اید و عطف به همین بی اطلاعی در آن موقعیت خاص و فضای ملتهب در مقام دفاع از کشور و نظام به مقابله با پروپاگاندای رسانه های مخالف رفته اید، پذیرفتنی است و نمی توان بر شما ایراد گرفت. اینکه رسانه های خاص آنسوی آبی اخبار و اطلاعات را غرض ورزانه از داخل کشور انعکاس می دهند و عطف به زاویه بندی با جمهوری اسلامی رویکرد رسانه ای دارند، نیز قابل قبول است اما حرف شما و نگاه غالبی که پشت آن نهفته است نکته مهم و کلیدی است که نباید به سادگی از کنار آن گذشت.
دوم- شما به خبرنگاران آنسوی آبی تشر زدید که در پروپاگاندای ضد ایرانی شراکت نکنند اما شما که مشاور فرهنگی رئیس جمهوری هستید و در رسانه هم ید طولایی دارید و سخنگوی غیر رسمی دولت در فضای مجازی هم هستید برای اینکه مخاطب به سمت و سوی این موج سازی های رسانه ای بیگانه نرود چه کرده اید؟ کدام شرایط و تسهیلات لازم را برای رسانه های داخلی و خبرنگاران دغدغه مند وطنی فراهم کرده اید که به قلب رویدادها رفته و به واوکاوی رخدادها و حوادث بپردازند و چشم و گوش بیطرف ملت باشند؟

سوم-نگاه شما به رسانه و جایگاه ساختاری آن در اتمسفر سیاسی و اجتماعی و فرهنگی کشور چیست؟ اساسا با این تحکم و یکجانبه نگری که در فحوای سخن شما نهفته است و رسانه را ابزار و دستمایه پروپاگاندای صرف و بازیچه ای در دست سیاستمداران می دانید (برای آنور آبی ها از طرف خارجی و به طور طبیعی برای این ور آبی ها از طرف خودی ها) رسانه های ما به حال و روزی چنین افتاده اند که الکن از وظایف بدیهی تنها ابزاری هستند، تابع شرایط و الزامات و قیود تحمیلی تا آنکه رکن چهارم دموکراسی باشند و حلقه رابط میان مردم و حاکمیت و زبان گویا و چشم بینای مردم.

چهارم- آقای آشنا اگر رسانه های داخلی و خبرنگاران دغدغه مند و دلسوز وطنی در همه این سال های طولانی که از عمر دولت شما بسیار فزون تر است، اجازه و امکان ایفای وظایف حرفه ای خود را داشتند و از کارکردهای ذاتی میان تهی نمی شدند، در همان ساعات اولیه وقوع این رخداد تلخ به کند و کاو سریع و آنی علل حادثه پرداخته و موضوعی چنین بزرگ از دیدگاه و نظر آنان پنهان نمی ماند و به طور طبیعی شما هم مثل بسیاری از شهروندان چند روز گول نخورده و زودتر به کم و کیف ماجرا اشراف می یافتید و کشور و نظام هم چنین هزینه هایی نمی پرداخت.

مخلص کلام آنکه شما مثل ما شهروندان عادی کشور فقط نمی توانید با این جمله که دروغ شنیدیم و گول خوردیم موضوع را رفع و رجوع کرده و از زیر بار آن شانه خالی کنید، شما هم در رخداد این وضعیت مقصرید شمایی که دستی بر آتش قدرت دارید و می توانید و می توانستید حداقل در تعامل با رسانه ها دیگر گونه عمل کنید....


برچسب ها: حسام الدین آشنا ، گول خوردن ، فرافکنی ، دروغ ، سقوط هواپیما ، پروپاگاندا ، رسانه ، روزنامه نگاری ، رضا رئیسی

منبع: خرداد

کلیدواژه: حسام الدین آشنا فرافکنی دروغ سقوط هواپیما پروپاگاندا رسانه روزنامه نگاری رضا رئیسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۷۹۵۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاشینیان: ایروان دولت در تبعید قره‌باغ را به رسمیت نمی‌شناسد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، نیکول پاشینیان، نخست وزیر جمهوری ارمنستان با اشاره به اینکه حکومت به اصطلاح در تبعید قره‌باغ که در ایروان فعال است، تهدیدی برای امنیت ملی ارمنستان محسوب می‌شود، گفت که ایروان چنین حکومتی را به رسمیت نمی‌شناسد.

سامول شهرامانیان، رییس سابق منطقه قره‌باغ کوهستانی ۲۸ سپتامبر ۲۰۲۳ فرمانی را امضا کرد که به موجب آن، این جمهوری خودخوانده منحل و فرمان مذکور نیز از اول ژانویه ۲۰۲۴ اجرایی شد.

با این حال، او امروز در مصاحبه‌ای با فیگاروی فرانسه گفت که دولت در تبعید جمهوری خودخوانده قره‌باغ کوهستانی وجود دارد و در ایروان فعال است.

پاشینیان در واکنش به این اظهارات در بیانیه‌ای در نشست کابینه ارمنستان اعلام کرد: ناگزیر به یادآوری هستم که برخی محافل، که از قره باغ کوچانده شدند، داوطلبانه یا بالاجبار اقداماتی را اتخاذ می‌کنند که امنیت ملی ارمنستان را تهدید می‌کند و حرف از برخی دولت‌های در تبعید می‌زنند.

وی تاکید کرد: کاملا شفاف اعلام می‌کنم که در جمهوری ارمنستان تنها یک دولت وجود دارد و آن دولت هم در این اتاق(جلسه کابینه) مستقر است. پیام هم کاملا روشن است؛ در صورت لزوم، اقدامات مقتضی الزامی خواهد بود تا نیروهای خارجی از برخی محافل خاص برای تهدید امنیت ملی ارمنستان استفاده نکنند. این صرفا یک بیانیه ساده نیست بلکه پیامی روشن است.

کد خبر 6064163

دیگر خبرها

  • روز جمهوری اسلامی عید بزرگ ملت ایران است
  • واکنش یک رسانه به اقدام جنجالی سفیر ایران در باکو
  • کسب موفقیت در مواجهه با انتشار اطلاعات نادرست
  • صهیونیست ها ۲۰۰ فلسطینی دیگر را در بیمارستان شفا اعدام کردند
  • اشغالگران ۲۰۰ فلسطینی دیگر را در بیمارستان شفا اعدام کردند
  • اعدام ۲۰۰ آواره فلسطینی در بیمارستان الشفا
  • پاشینیان: ایروان دولت در تبعید قره‌باغ را به رسمیت نمی‌شناسد
  • ما را اینقدر عاشق خودت نکن جود!‏
  • نامه زیبای یورگن کلوپ به کودک طرفدار لیورپول: مضطرب نباش، روزهای خوب فرا می‌رسند
  • حکم ممنوعیت رسانه‌ای برای ترامپ