Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-28@23:11:48 GMT

اختتامیه جایزه مهرگان به تعویق افتاد

تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۴۷۹۶۵۱

اختتامیه جایزه مهرگان به تعویق افتاد

دبیرخانه جایزه مهرگان ادب و مهرگان علم از به تعویق افتادن مراسم نهایی اهدای جایزه و اعلام برگزیدگان تا زمان مهیا شدن فضای مناسب برای برگزاری این گونه رخدادهای شوق‌انگیز خبر داد.

دبیرخانه جایزه مهرگان شرایط پرالتهاب و سخت این روزها، وقوع حوادث ناگوار و مکرر، اندوه و ناخشنودی گروه بزرگی از مردم خصوصاً اهالی علم، ادبیات و هنر را مهم‌ترین دلیل این تصمیم اعلام می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علیرضا زرگر مدیر جایزه مهرگان از سوی خود، هیأت‌های داوری جایزه مهرگان و اعضای دبیرخانه ضمن ابراز تأسف عمیق و اظهار همدردی با خانواده انسان‌های بی‌گناهی که از آبان‌ماه تا امروز به دلیل سوءتدبیر و خطاهای پی‌درپی جانشان را از دست داده‌اند گفت: به عنوان یک نهاد مستقل ادبی و علمی چشم فرو بستن به روی حوادث تلخ آبان‌ماه، فاجعه سرنگونی هواپیمای مسافری، ضعف مدیریت در سوانح و حوادث طبیعی و نادیده گرفتن آلام و نارضایتی مردم از سوی مسؤولان برایمان ممکن نیست و به رغم آمادگی برای برگزاری مراسم نهایی جایزه مهرگان، ادامه کار در میانه چنین اوضاع و احوال نابسامانی را شایسته نمی‌دانیم.

دبیرخانه جایزه مهرگان همچنین وظیفه خود می‌داند با حامد اسماعیلیون و منیرالدین بیروتی دو نویسنده خوب کشور که عزیزانشان را در حادثه سرنگونی هواپیمای مسافری اوکراین از دست داده‌اند و نیز خانواده نخبگان علمی مهاجر و دیگر جان‌باختگان ایرانی و غیرایرانی این حادثه غمبار همدردی کند و در سوگ بزرگ آنان شریک باشد.

جایزه مهرگان ادب

مهرگان، قدیمی‌ترین جایزه مستقل و خصوصی ایران، همزمان با سومین دهه فعالیت خود نخستین دوره جایزه مهرگان ادب خارج از ایران را برای انتخاب بهترین «رمان» و بهترین «مجموعه داستان کوتاه» چاپ شده در خارج از ایران برگزار کند.
این جایزه به آثاری که چاپ اول آن‌ها به زبان فارسی در سال‌های ٢٠١٧ و ٢٠١٨ میلادی به صورت نسخه چاپی یا الکترونیک منتشر شده است تعلق می‌گیرد.
جایزه ادبی مهرگان یا جایزه مهرگان ادب که سابقه برگزاری آن به سال ۱۳۷۸ بازمی گردد، تنها جایزه غیردولتی است که علاوه بر بخش های داستان و رمان، در حوزه محیط زیست و علم نیز جایزه اهدا می‌کند.

برچسب‌ها جوایز ادبی جایزه مهرگان ایران کتاب

منبع: ایرنا

کلیدواژه: جوایز ادبی جایزه مهرگان ایران کتاب جوایز ادبی جایزه مهرگان ایران کتاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۷۹۶۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارسال ۱۵۰۰ اثر به دبیرخانه جشنواره رضوی

سید حسین سیدی اظهار داشت: با برگزاری جشنواره‌های رضوی درصدد هستیم در چارچوب ترویج سیره رضوی گام کوچکی برداریم.

وی با بیان اینکه در قالب شعر، برگزاری چهار جشنواره شعر عربی، ترکی، فارسی و شعر کودک و نوجوان را همواره در برنامه داریم، گفت: درصدد ارتقای سطح این جشنواره‌ها از نظر کمی و کیفی هستیم.

مدیر شعر و ادبیات بنیاد امام رضا (ع) به استقبال شایان توجه شاعران از این بخش جشنواره اشاره و رغبت حضور شاعران نامی و حتی نوپا را برای تولید اثر در حوزه رضوی چشمگیر قلمداد کرد.

به گفته سیدی، در دو سال گذشته، تعداد آثار رسیده به این جشنواره از ۴۰۰ اثر به هزار و ۱۰ اثر در سال گذشته رسیده و امسال نیز بیش از ۱۵۰۰ اثر به دبیر خانه جشنواره ارسال شده است.

وی بر اهمیت توجه به امر کیفیت بخشی به محتوای آثار رضوی نیز صحه گذاشت و به اهمیت در تراز ملی بودن اشعار در این زمینه اشاره کرد.

سیدی با بیان اینکه نباید درگیر کمیت و تعداد صرف آثار شد تاکید کرد: در چارچوب توجه نکردن به موضوع کمیت آثار، برای جشنواره شعر فارسی شعار ملی تعریف کردیم تا همگی شعر‌ها در تراز ملی و استانی باشند.

به گفته وی، در این صورت است که شاهد مجموعه شعر ناب در حوزه شعر فارسی رضوی خواهیم بود.

برگزاری محافل شعرخوانی در عراق، ترکیه و افغانستان

مدیر شعر و ادبیات بنیاد امام رضا (ع) با بیان اینکه امسال شعر رضوی در ابعاد بین المللی برگزار می‌شود، تصریح کرد: در این راستا محافل شعرخوانی در شهر کوفه عراق، در شهر استانبول ترکیه همچنین در افغانستان برگزار خواهد شد.

به گفته سیدی علاوه بر محافل شعری خارج از کشور در خلال جشنواره شعر رضوی، جشنواره شعر کودک رضوی نیز هم در داخل کشور برگزار خواهد شد.

وی از برگزاری کارگاه‌های آموزشی و شب شعر در قم، شیراز و خراسان رضوی خبر داد و هدف از برگزاری این برنامه‌ها را توجه به عمق و معرفت شناسی امام رضا (ع) در اشعار، عنوان کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری ادبیات

دیگر خبرها

  • توضیح وزارت بهداشت درباره دکتر بخشی؛ علت مرگ مشخص نیست
  • توضیح وزارت بهداشت درباره خانم دکتر بخشی/ علت مرگ هنوز توسط پزشکی قانونی اعلام نشده است
  • وزارت بهداشت بالاخره واکنش نشان داد/ نسبت به تعویق یکساله طرح دکتر پرستو بخشی با وی همکاری کامل داشتیم
  • یک مدعی غیرمنتظره برای جایزه MVP لیگ والیبال ایران
  • روایت محمدجواد ظریف از آغاز روند آستانه درباره سوریه/ از دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی دستور دادند دکتر دهقان در نشست ها با روسیه و ترکیه شرکت نکند/ بخش نظامی ما از ابتکاری که ایران آغاز کرد، کنار گذاشته شد
  • بزرگداشت پدر ویراستاری نوین در عالم نشر و فرهنگ ایران
  • جوایز جشنواره شعر «طوفان القوافی» به ۴ میلیون دینار عراق رسید
  • ارسال بیش از ۱۵۰۰ اثر به دبیرخانه جشنواره شعر رضوی
  • ارسال ۱۵۰۰ اثر به دبیرخانه جشنواره رضوی
  • استرداد آسانژ به آمریکا به تعویق افتاد