Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست-رئیس فراکسیون زنان گفت: بیمه زنان بدسرپرست و بی‌سرپرست و افزایش وام ازدواج از جمله پیشنهادات بودجه‌ای ما بوده است که در کمیسیون تلفیق در حال بررسی است.

فریده اولادقباد رئیس فراکسیون زنان در خصوص پیشنهادات این فراکسیون در حوزه زنان برای لحاظ شدن در بودجه سال آینده گفت: بیمه زنان سرپرست خانوار و افزایش وام ازدواج از جمله پیشنهادات بودجه‌ای ما بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس فراکسیون زنان با اشاره به برگزاری جلساتی با معاونت امور زنان، سازمان بهزیستی در خصوص موارد مود نظر بودجه‌ای این فراکسیون اظهار داشت: در جلسه‌ای که با مسؤولان سازمان بهزیستی برگزار کردیم، مواردی مثل بند 9 ماده 80 قانون مورد توجه قرار گرفت.

وی افزود: در این بند قانونی به مسأله بیمه زنان خانه‌دار با اولویت زنان سرپرست زنان بی‌سرپرست و بدسرپرست اشاره شده است.

اولادقباد با بیان اینکه پیشنهادات این فراکسیون باید در کمیسیون تلفیق رأی بیاورد تا در بودجه لحاظ شود، گفت: اگر پیشنهاداتمان در این کمیسیون رأی نیاورد، در صحن علنی مجلس مطرح‌شان خواهیم کرد.

وی با یادآوری این نکته که سال گذشته با مطرح شدن مسأله بیمه زنان خانه‌دار با اولویت زنان بی‌سرپرست و بد‌سرپرست 300 میلیارد تومان بودجه در نظر گرفته شد، گفت: جلب رأی نمایندگان در صحن علنی بسیار سخت است اما این مهم اتفاق افتاد.

فارس

برچسب ها: بیمه ، وام ازدواج

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: بیمه وام ازدواج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۸۰۲۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چتر حمایت بهزیستی آذربایجان غربی بر سر بیش از ۹۰۰۰ زن سرپرست خانوار

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،   پروین محمد پوری   بر اهمیت توانمند سازی زنان سرپرست خانوار تاکید کرد و گفت: در سال گذشته   ۷۷۸ نفر از زنان سرپرست خانوار تحت پوشش بهزیستی از آموزش‌های مهارتی بهره‌مند شدند.

وی افزود: در حال حاضر تعداد زنان سرپرست خانوار تحت پوشش بهزیستی استان ۹ هزار و ۲۲۸ نفر است.

محمد پوری ادامه داد:  ۲ هزار و ۴۳۲ خانوار دارای فرزند دو قلو و بیشتر نیز در استان تحت پوشش این نهاد حمایتی قرار دارند.

مدیر کل بهزیستی استان از ایجاد اشتغال برای ۲ هزار و ۴۶۸ نفر مددجوی بهزیستی استان طی سال گذشته خبر داد و گفت: از  یک هزار و ۶۰۰ تعهد اشتغال ابلاغی، با صرف ۲۷۱ میلیارد تومان اعتبار، ۲۴۶۸ مورد اشتغال برای مددجویان استان ایجاد و در سامانه رصد اشتغال ثبت شده است.

وی همچنین از تأسیس ۳ گروه همیار جدید در راستای توانمندسازی زنان سرپرست خانوار در سال گذشته خبر داد و گفت: ۱۷ گروه همیار در استان وجود دارد.

محمد پوری، با اشاره به تأمین مسکن مددجویی نیز گفت: طی سال گذشته با اعتبار ۵۸ میلیارد تومان ساخت و تأمین تعداد ۵۶۱ واحد مسکونی مددجویی انجام شد که آمار مقایسه‌ای رشد ۱۳۵ درصدی نسبت به مدت مشابه سال ماقبل را نشان می‌دهد.

مدیر کل بهزیستی استان تعداد کل افراد تحت پوشش بهزیستی آذربایجان غربی را ۲۶۵ هزار و ۸۲۸ نفر، عنوان کرد و گفت: از این تعداد  ۶۷ هزار نفر مستمری بگیر هستند.

محمد پوری همچنین به آمار خانواده های تحت پوشش بهزیستی در استان نیز اشاره کرد و تصریح کرد:تعداد کل خانوارهای تحت پوشش استان ۱۰۱ هزار و ۵۶۵ نفر است که از این تعداد۶۰ هزار نفر از خانواده معلولان بوده و از کمک هزینه زندگی، بهداشت و درمان برخوردار هستند.

دیگر خبرها

  • چتر حمایت بهزیستی آذربایجان غربی بر سر بیش از ۹۰۰۰ زن سرپرست خانوار
  • افزایش تسهیلات ازدواج در هرمزگان
  • ۳۰۰۰جوان کهگیلویه و بویراحمدی در صف پرداخت وام ازدواج هستند
  • افزایش تسهیلات ازدواج درهرمزگان
  • تکرار قصه ناتمام زن‌کشی/ زیبا؛ زن ارومیه‌ای که تاوان طلاقش را با مرگ داد
  • «صفر» شدن تعداد زنان سرپرست خانوار پشت نوبت حمایت بهزیستی
  • انسیه خزعلی بیان کرد؛ خبر خوب درباره زنان سرپرست خانوار
  • حمایت از همه زنان سرپرست خانوار نیازمند
  • سازمان تاکسیرانی تهران پیگیر بیمه کردن رانندگان تاکسی
  • مدیر عامل تأمین‌ اجتماعی : اعلام « دستمزد» غیرواقعی است/ اولویت تامین اجتماعی برای کسر حق بیمه بر اساس دستمزد واقعی