Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-24@02:37:26 GMT

افت قیمت گوشت قرمز، معضل تراکم دام

تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۴۸۰۳۷۱

افت قیمت گوشت قرمز، معضل تراکم دام

ایسنا/زنجان معاون بهبود تولیدات دامی جهادکشاورزی استان زنجان گفت: افت قیمت دام زنده در طی مدت حدود دو ماه اخیر منجر به اعلام قیمت پایین‌تر دام توسط چوب‌داران و بدنبال آن ایجاد معضل تراکم دام در زنجان شده است

محمدعلی صادقی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه هرچه دام دیرتر به‌ فروش برسد به همان اندازه هزینه نگه‌داری آن بالا خواهد رفت، اظهار کرد: این در حالی است که اکنون دام‌ها به وزن کشتار رسیده و دامدار نیز مایل است که هر چه سریع‌تر دام خود را به فروش برساند اما افت قیمت و از سوی دیگر کاهش مصرف منجر به کاهش خریدار شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مسئول با بیان اینکه امروز ما شاهد تراکم دام به‌ویژه پیرامون پرواربندی گوساله هستیم، افزود: در خصوص پرواربندی بره با توجه به اینکه بازار تهران و البرز جهت خرید این محصول ظرفیت و کشش لازم را دارا است، لذا بره‌ها در آنجا به‌ مصرف می‌رسند اما در ارتباط با گوساله‌پرواری مشکل فروش دام پرواری وجود دارد.

وی به ساز و کار کنترل دام اشاره کرد و ادامه داد: به علت اینکه تراکم دام وابسته به عرضه و تقاضا است، از این رو چندان امکان ورود به این مهم وجود ندارد، تنها روش‌های موجود برای کنترل این است که یا به صورت محدود صادرت دام در قسمت پرواری آزاد شود و یا اینکه شرکت پشتیبانی امور دام نسبت به خرید تضمینی مرغ و گوشت قرمز اقدام کند، به این ترتیب تراکم دام در کل کشور کاهش محسوسی می‌یابد.

معاون بهبود تولیدات دامی جهادکشاورزی استان زنجان در خصوص عوارض تراکم دام عنوان‌کرد: به دنبال تراکم دام هزینه نگه‌داری و به‌عبارتی هزینه تولید دام افزایش می‌یابد و از سوی دیگر قیمت دچار روند کاهشی می‌شود و این مهم موجب این می‌شود که نگه‌داری دام با مقرون به صرفه نبودن مواجه ‌شود و به همین علت در دوره بعد اقدامی نسبت به پرواربندی دام صورت نمی‌گیرد و به دنبال آن با گذشت حدود ۷ ماه آثار سوء آن در کمبود عرضه قابل مشاهده خواهد بود و در نهایت این کمبود عرضه منجر به افزایش قیمتی دیگر خواهد شد.

صادقی خاطرنشان کرد: به دامداران توصیه می‌شود که هرچه سریع‌تر نسبت به فروش دام خود اقدام کنند تا بیش از این متضرر نشوند و تولید خود را متوقف نکنند؛ چراکه قطع فرآیند تولید منجر به افزایش هزینه‌ها و نیز افزایش قیمت دام می‌شود و در نهایت ضرر و زیان آن متوجه دامدار خواهد شد، از سوی دیگر دولت نیز باید امکانات خود را برای مرتفع شدن مشکل دامداران تجهیز کرده و صادرات صورت گیرد و یا شرکت پشتیبانی امور دام به صورت مستقیم وارد خرید تضمینی دام شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی شرکت پشتیبانی امور دام صادقی زنجان جهاد كشاورزي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۸۰۳۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عرضه گوشت تنظیم بازاری وارداتی به زودی در سراسر کشور | قیمت گوشت گوساله در میادین و فروشگاه ها

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، مسعود رسولی اظهار کرد: امروز در تمام فروشگاه‌های زنجیره‌ای و غرف میادین، ران، ‌دست و راسته گوساله به قیمت ۲۹۹ هزارتومان، ‌ چرخ‌کرده ۲۷۵ هزارتومان و مخلوط نیز با قیمت ۲۸۵ هزارتومان عرضه می‌شود.

گوشت قرمز در وضعیت سفید | چرا قیمت گوشت قرمز کاهشی شد؟

وی افزود: فعلا این گوشت تنظیم بازاری وارداتی برای تهران و البرز است ولی از روزهای آینده با افزایش واردات در سایر استان‌ها نیز عرضه صورت می گیرد.

دبیر انجمن صنفی صنعت گوشت بسته بندی و پروتئینی کشور که در یک برنامه تلویزیونی صحبت می‌کرد، تصریح کرد: به نظر می رسد تا ۲۰ روز آینده گوشت تنظیم بازاری وارداتی در سراسر کشور و در کلیه فروشگاه ها عرضه شود.

کد خبر 846007 برچسب‌ها گوشت فروشگاه های زنجیره ای خبر مهم قیمت - تنظیم بازار سازمان میادین میوه و تره‌بار واردات

دیگر خبرها

  • قیمت گوشت قرمز امروز سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت مرغ و گوشت امروز ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳+جدول
  • قیمت گوشت قرمز امروز ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • بازار گوشت قرمز در مسیر نجومی شدن / قیمت جدید مرغ اعلام شد
  • قیمت مرغ و گوشت امروز ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳+جدول
  • ادامه توزیع گوشت قرمز منجمد گوساله و گوسفند در مشهد
  • عرضه گوشت تنظیم بازاری وارداتی به زودی در سراسر کشور | قیمت گوشت گوساله در میادین و فروشگاه ها
  • قیمت گوشت قرمز امروز یکشنبه ۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت تولید گوشت قرمز و مرغ در استان بوشهر کاهشی شد
  • قیمت مرغ و گوشت امروز ۲ اردیبهشت ۱۴۰۳+جدول