Web Analytics Made Easy - Statcounter

ثبت نام سیزدهمین دوره مسابقات سراسری حفظ، قرائت تحقیق و ترتیل قرآن کریم ویژه خواهران دارالقرآن امام علی بن ابیطالب (ع) آغاز شد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا، مسابقات دارالقرآن امام علی بن ابیطالب (ع) جنبه‌ی مردمی و غیردولتی دارد و این دارالقرآن تاکنون از هیچ بودجه دولتی استفاده نکرده است و تمامی هزینه‌ها توسط خیّرین قرآن‌دوست که خود از جمله قاریان و تالیان قرآن کریم هستند، تأمین می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دارالقرآن امام علی (ع) یکی از نهادهای قرآنی مردمی است که با تلاش در جهت کشف استعدادهای قرآنی نهفته خواهران و برادران به ویژه نوجوانان و جوانان به مدت 12 سال بدون وقفه این فعالیت فرهنگی – قرآنی را آغاز نموده و همواره از درصد قابل توجهی رشد کمی و کیفی برخوردار بوده است.

این مسابقات سوم الی دهم بهمن‌ماه 1398 برگزار شده و مراسم اختتامیه در روز پنج‌شنبه دهم بهمن‌ماه از ساعت 9 تا 11 صبح در استان قم، مجتمع یاوران مهدی (عج) خواهد بود.

این مسابقات در دو گروه افراد زیر 16 سال و 16 سال به بالا برگزار می‌شود. ثبت نام در این مسابقات در دو مرحله و به صورت اینترنتی انجام خواهد شد.

مرحله اول ثبت نام از روز شنبه 21 دی ماه تا روز سه‌شنبه 24 دی ماه 1398 است. داوطلبان بایستی برای شرکت در این مسابقات، حتماً دارای حساب بانکی بوده (به دلیل سهولت در پرداخت جوایز، شماره حساب بانکی باید حتماً در یکی از شعب بانک ملت باشد) و سپس به سایت مسابقات دارالقرآن امام علی بن ابیطالب (ع) به آدرس www.qdimamali.com مراجعه کرده و فرم‌های ثبت نام را تکمیل و کد رهگیری دریافت نمایند. همچنین ثبت نام از طریق اپلیکیشن دارالقرآن امام علی بن ابیطالب (ع) نیز امکان‌پذیر است. علاقه‌مندان جهت دانلود اپلیکیشن می‌توانند به سایت مراجعه نمایند.

مرحله دوم دوم ثبت نام، جهت تعیین نوبت روز و ساعت مسابقه نیز بایستی داوطلبان گرامی با در دست داشتن کد رهگیری مجدداً از روز جمعه 27 دی ماه ساعت 9 صبح تا روز یکشنبه 29 دی ماه به سایت و یا اپلیکیشن مراجعه و نوبت حضور خود را تعیین کنند. اولویت تعیین زمان بر اساس مراجعه به سایت و یا اپلیکیشن است. ضمناً در صورت عدم مراجعه در این مرحله و عدم تعیین نوبت؛ سیستم به صورت خودکار، نوبتی را تعیین می‌نماید و امکان تغییر نوبت به هیچ وجه وجود نخواهد داشت.

به دلیل فشردگی بالای مسابقات؛ خارج از نوبت تعیین شده (اعم از اینکه روز دیگری باشد و یا اینکه در همان روز و در ساعت دیگری باشد) به هیچ وجه پذیرش صورت نخواهد گرفت.

همراه داشتن مدرک شناسایی معتبر در زمان حضور در مسابقات الزامی است.ضمناً ثبت نام پس از موعد مقرر، قابل تمدید نمی باشد.

ضوابط مسابقات به شرح زیر اعلام می‌شود:

1_نفرات اول مسابقات در سنوات قبل تا 2 سال امکان شرکت در همان رشته را ندارند و در صورت تمایل در رشته دیگری مجاز به ثبت نام هستند.

2_حداکثر زمان ارائه درخواست تجدید نظر به نمره ، یک ساعت بعد از اعلام نتیجه می باشد.

3_درباره مطالب پیش بینی نشده در این دستورالعمل، اظهار نظر هیأت داوران و ستاد برگزاری مسابقات با رعایت اصول حاکم بر آیین نامه، نافذ خواهد بود.

4_افرادی که در دوره اخیر، حد نصاب رشته‌ی 10 و یا 20 جزء را کسب کرده باشند در این دوره در همان رشته نمی توانند مجددا شرکت نموده و بایستی در مقطع بالاتر به رقابت بپردازند.

5_امکان ثبت نام صرفا در یکی از رشته های موجود امکان پذیر است. بنابراین امکان شرکت همزمان در هر دو رشته‌ی حفظ و قرائت تحقیق یا ترتیل وجود ندارد. همچنین امکان شرکت همزمان در هر دو رشته قرائت تحقیق و ترتیل وجود ندارد.

6_از شرکت کنندگان محترم در روزی که در مسابقه شرکت می کنند، پذیرایی کامل صبحانه، نهار و شام بعمل خواهد آمد.

انتهای پیام/4028/

منبع: آنا

کلیدواژه: قرآن کریم مسابقات قرآن اهل بیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۸۰۵۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کردستان مظهر اتحاد، برادری، همبستگی و وحدت اسلامی است

به گزارش خبرنگار حوزه استان ها خبرگزاری تقریب، احمد فعله گری در مراسم افتتاحیه  این دوره از مسابقات  اظهار داشت: هر چند ماهیت و اهداف شرکت گاز استان کردستان بیشتر جنبه عملیاتی و ارائه خدمات در مسیر ارتقاء رفاه و توسعه عدالت اجتماعی است و با گازرسانی به 33 شهر و 1650 روستا و جذب 635 هزار مشترک حرکت سریع و شتابان در مسیرجاده  توسعه و رشد استان کردستان پیموده شده است، در ثانی از پیگیری برنامه های فرهنگی و قرآنی هیچوقت غافل نبوده و همیشه جزء برنامه های استراتژیک شرکت گاز استان کردستان مورد توجه ویژه قرار گرفته است .

وی در ادامه از همه ی همکاران تلاشگر و ساعی شرکت گاز استان کردستان که در زمستان گذشته همیشه پای کار بوده و در تمام طول شبانه روز با جان و دل در سر خدمت حاضر بوده تا خدای ناکرده خللی در ارائه خدمات به مشترکین عزیر پیش نیاید تشکر و قدردانی کرد و گفت: منابع انسانی ارزشمندترین دارایی های هر سازمان و تشکل محسوب می گردد که باعث می گردد پویایی سازمان ها خفظ شود.  

فعله گری استان فرهنگی کردستان را چنین توصیف داد: استان کردستان مظهر اتحاد، برادری و همبستگی و وحدت اسلامی است و مسلمانان اهل سنت و اهل تشیع در کنارهم با نشأت گرفتن از فرامین الهی و دستورات قرآنی زندگی می کنند.

فعله گری در مورد اقدامات فرهنگی انجام گرفته در شرکت گاز استان کردستان چنین توضیح داد: برای گسترش ایدئولوزی دینی و اسلامی این شرکت  برنامه ریزی فرهنگی مناسبی را طراحی  و اجراء نموده است  و این اقدامات ارزنده در کنار تأمین گاز که وظیفه اصلی شرکت های گاز استانی است صورت گرفته است.

مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان با اعلام اینکه این شرکت 2 بار میزبان مسابقات مرحله سراسری کارکنان، همسران و فرزندان کارکنان بوده است گفت: در ابتدای راه‌اندازی دارالقرآن تعداد کمی از همکاران و خانواده آنان عضو دارالقرآن  بودند اما امروز تعداد اعضای این محفل نور  به دهها نفر افزایش  یافته است  که با شرکت در مسابقات مختلف قرآنی در سطح کشور جز مقام‌های برتر قرار گرفته اند.

فعله گری  تصریح کرد: در حال حاضر کلاس های آموزش تلاوت  قرآن و احکام  در تمامی ادارات تابعه شرکت فعالیت داشته و نماز جماعت هر روز برگزار می شود. 

نگاه ویژه دارالقرآن شرکت ملی گاز به توانمندی سازی نیروی های فعال در حوزه قرآنی است 

در ادامه مراسم افتتاحیه، کبیری دبیر شورای فرهنگی و رئیس دارالقرآن شرکت ملی گاز ایران اظهار داشت: خدای تعالی را شاکریم که در جمع شرکت کنندگان گرامی در مرحله مقدماتی مسابقات قرآنی شرکت گاز استان کردستان باشیم و خدمت کردن در استان فرهنگی کردستان موهبتی است که نصیب کارکنان خدوم و زحمت کش این استان شده و زحمات این عزیزان در جای جای استان کوهستانی و صعب العبور به وضوح قابل لمس است. 

وی افزود: شرکت ملی گاز ایران علیرغم وظیفه ذاتی خود که گسترش خدمات گازرسانی در همه ی نقاط شهری و روستایی ایران اسلامی است نگاه ویژه ای به فعالیت های قرآنی دارد و با حمایت مدیران ارشد سازمان تاکنون موفق شده ایم بیست و پنجمین دوره مسابقات قرآنی ویژه فرزندان کارکنان و پانزدهمین دوره ویژه کارکنان و همسران کارکنان را برگزار نمائیم.

دبیر شورای فرهنگی و رئیس دارالقرآن شرکت ملی گاز ایران در پایان سخنان خود بیان داشت: نگاه ویژه دارالقرآن شرکت ملی گاز به توانمندی سازی نیروی های فعال در حوزه قرآنی است چون یکی از برکات ویژه قرائت قرآن کریم، آرامشی است که به خانواده ها هدیه می دهد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تجدید میثاق ارتشیان کرمان با سردار شهید حاج قاسم سلیمانی
  • راه شهید سلیمانی در مبارزه با اسرائیل ادامه دارد
  • کردستان مظهر اتحاد، برادری، همبستگی و وحدت اسلامی است
  • توانمندسازی نیروهای شرکت گاز در عرصه قرآنی از اولویت‌ها است
  • شوشتر، میزبان چهارمین کنگره ملی شعر سردار دل‌ها
  • دومین دوره طرح سراسری «کتابت قرآن کریم» در ارومیه
  • اجرای طرح سراسری «کتابت قرآن کریم» در آذربایجان‌غربی
  • جان فدای ایران، شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی + فیلم
  • استقبال از پویش ملی زندگی با آیه ها
  • ببینید | واکنش مردم در مزار شهید حاج قاسم سلیمانی بعد از حمله سپاه به اسرائیل