Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون مدیریت کنترل و مبارزه با آفات عمومی سازمان حفظ و نباتات وزارت جهاد کشوارزی با بیان اینکه ملخ‌های صحرایی در جنوب شرق ایران مستقر شده‌اند، گفت: گسترده درگیری به ۱۰ استان افزایش یافت. ۲۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۳ استانها لرستان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، محمود چالاکی ظهر امروز در شورای پدافند غیرعامل استان لرستان به تشریح وضعیت ملخ‌ها در اراضی ملی و استانی پرداخت و اظهار داشت: نوعی از ملخ‌ها که به ملخ‌های بومی معروف هستند، حدود 150 تا 200 هزار هکتار در کشور و سه هزار و 200 هکتار را در استان لرستان پوشش داده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به نوع دیگری از ملخ‌ها به نام ملخ‌های صحرایی اشاره کرد و افزود: ملخ‌‌های صحرایی جزو هفتمین بلاهای آسمانی هستند که قدمت آن به بیش از 4 هزار سال پیش می‌رسد.

 معاون مدیریت کنترل و مبارزه با آفات عمومی سازمان حفظ و نباتات کشور باتاکید به اینکه ملخ‌های صحرایی قدرت تولیدمثل، جابه‌جایی و سازگاری بالایی دارند، عنوان کرد: در حال حاضر 29 میلیون هکتار از اراضی در 60 کشور جهان درگیر ملخ‌های صحرایی هستند.

20 میلیارد تومان برای مبارزه با ملخ اختصاص یافتمبارزه با ملخ صحرایی در سه استان کشور/ کشاورزان نگران نباشند

وی با اعلام اینکه بیشتر کشورهای درگیر ملخ‌های صحرایی، با هزینه هنگفت به دنبال مقابله با این بحران هستند، بیان کرد: ملخ‌های صحرایی در جنوب شرق کشور ما نیز مستقرند و ایران در سال گذشته در سطح 750 هزار هکتار با ملخ‌های صحرایی مبارزه کرده است.

چالاکی با تاکید به اینکه یک دسته کوچک از ملخ‌ها‌ی صحرایی می‌توانند 100 تن محصول گیاهی را از بین ببرند، تصریح کرد: متاسفانه ایران از سال گذشته  درگیر بحران ملخ شده و در خردادماه امسال گسترده درگیری استان‌های کشور با بحران ملخ از 6 به 10 استان افزایش یافت.

 معاون مدیریت کنترل و مبارزه با آفات عمومی سازمان حفظ و نباتات کشور با اعلام اینکه استان‌های ایلام و خوزستان بیشترین مبارزه با ملخ را داشته‌اند، اظهار داشت: کشور ما در سال گذشته برای مبارزه با ملخ 50 میلیارد تومان هزینه کرده است.

به گفته‌ی چالاکی پیش‌بینی می‌شود که در سال 98 برای مبارزه با ملخ‌های صحرایی به 84 میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

به گزارش تسنیم، براساس بررسی‌های انجام شده کشور ایران تا سه سال دیگر درگیر بحران ملخ خواهد بود که سطح مبارزه با این آفت به هزار و 200هکتار خواهد رسید، بنابراین نیازمند تجهیز سم‌پاش‌ها هستیم.

انتهای پیام/642/ش

R41450/P/S6,72/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۸۰۵۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم بارش‌ها در مرکز، شرق، جنوب شرق و جنوب کشور/ هوای ابری تهران

به گزارش خبرگزاری مهر از سازمان هواشناسی، در شمال شرق فارس، غرب کرمان، شمال سیستان و بلوچستان، جنوب خراسان رضوی و خراسان جنوبی، رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید رخ می‌دهد و در سایر مناطق بارندگی خفیف است.

پنجشنبه در شرق، شمال شرق کشور و استان فارس، رگبار ضعیف و پراکنده همراه با افزایش نسبی دما پیش‌بینی می‌شود و در جنوب شرق کشور شامل استان کرمان، نیمه جنوبی خراسان جنوبی و شمال سیستان و بلوچستان رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید رخ می‌دهد.

جمعه در ارتفاعات جنوب کرمان و شرق یزد، رگبار پراکنده و وزش باد انتظار می‌رود و در نوار غربی کشور روند افزایش نسبی دما مورد انتظار است.

شنبه در چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد و ارتفاعات غرب فارس، افزایش ابر و رگبار پراکنده رخ می‌دهد. همچنین ساعات بعد از ظهر در شمال آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی افزایش ابر و رگبار و رعد و برق انتظار می‌رود.

یکشنبه در ارتفاعات خوزستان و ایلام، کهگیلویه و بویر احمد، غرب فارس و شمال بوشهر، افزایش ابر و رگبار پراکنده پیش بینی می‌شود.

قابل ذکر است تا روز جمعه وزش باد در نوار شرقی کشور تداوم خواهد داشت در برخی از ساعات روز شدید و گاهی با گردوخاک همراه خواهد بود.

چهارشنبه و پنجشنبه خلیج‌فارس و تنگه هرمز مواج است.

‌هوای امروز تهران ابری همراه با بارش پراکنده است، اما به‌تدریج کاهش ابر و گاهی وزش باد را شاهد خواهیم بود.

بیشینه دمای امروز پایتخت ۲۰ و کمینه دمای آن ۱۱ درجه سانتی‌گراد خواهد بود.

کد خبر 6087370 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • تداوم بارش‌ها در مرکز، شرق، جنوب شرق و جنوب کشور/ هوای ابری تهران
  • هواشناسی ایران ۴۰۳/۰۲/۰۵؛تداوم بارش‌ درمرکز، شرق و جنوب کشور
  • بازتاب گسترده سفر رئیسی به پاکستان در رسانه‌های محلی و بین‌المللی
  • علی هیبتی کیست؟ از درگیری مسلحانه تا حرکت غیرورزشی
  • ۲۰۰ روز پس از طوفان‌الاقصی/ درگیری‌های شدید در شمال غزه و حملات توپخانه‌ای به جنوب و مرکز
  • خسارت گسترده سیلاب به کشاورزیِ جنوب سیستان و بلوچستان
  • سن سیروس، متراکم‌ترین استادیوم ایران (عکس)
  • خلاقیت و شکوفایی مدارس در چهل سال دوم انقلاب پررنگ‌تر است
  • مدارس را به شرکت‌های دانش‌بنیان پیوند بزنید
  • ویرانی گسترده در اردوگاه نورشمس پس از تجاوز سه روزه صهیونیست‌ها