Web Analytics Made Easy - Statcounter

صالحی با اشاره به کمبود اعتبارات، اجرای برخی طرح های شهرستان خوسف را منوط به اختصاص به موقع اعتبارات ملی و استانی دانست و گفت: گردشگری نوپای شهرستان خوسف در مسیر توسعه و رونق قرار گرفته است.

«علی صالحی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان با بیان اینکه برای جذب گردشگر تاکنون اقدامات خوبی صورت گرفته است، گفت: در دو سال گذشته اولین دهکده گردشگری استان در ورودی شهر خوسف احداث و فاز نخست اولین کمپ عشایری در گواب زده شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: ساخت کمپ گردشگری عشایری به همت شرکت تعاونی عشایری شهرستان در منطقه گواب و وجود دریاچه طبیعی به برکت بارندگی ها سبب شد تا یک زمین بلااستفاده در این منطقه، عید امسال بیش از 130 هزار بازدید کننده داشته باشد و رضایت بسیاری از مسافران و گردشگران را فراهم کند.

 

مسئول میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوسف گفت: با هدف کمک به بخش خصوصی بخشی از زیرساخت های این پروژه در زمینه برق رسانی انجام شده است.

 

صالحی در خصوص رونق دوباره در دهکده گردشگری خوسف نیز اظهار داشت: تغییر کاربری زمین این دهکده به تجاری انجام شده و نقشه اصلی آن به مساحت پنج هزار مترمربع به تایید استان رسیده است.

 

وی با بیان اینکه مراحل واگذاری آن از سوی راه و شهرسازی در حال انجام است، گفت: به محض واگذاری زمین به اداره میراث فرهنگی شهرستان، با تامین اعتبار و همکاری وزارتخانه میراث فرهنگی که قول آن در سفر محمودیان معاون وزیر صنایع دستی داده شده است شاهد رونق دوباره آن خواهیم بود.

 

مسئول میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوسف به ساخت بزرگترین مجموعه اقامتی، رفاهی و گردشگری در فاطمیه خوسف با سرمایه گذاری بخش خصوصی اشاره کرد و گفت: همچنین در دو هفته گذشته بزرگترین طرح گردشگری در زمینی به مساحت 36 هزار مترمربع و اشتغالزایی 20 نفر در کلاته ملک شهر خوسف با حضور معاون وزیر میراث فرهنگی کلنگ زنی شد.

 

صالحی، توسعه گردشگری در دق و کویر اکبرآباد را از دیگر طرح های مجموعه شهرستان عنوان کرد و گفت: ظرفیت بکر و زیبای جنگل نخاب و آب ترش شهرستانک نیز از زیبایی هایی است که برای جذب گردشگر در دستور کار است.

 

وی همچنین با اشاره به ثبت ملی شهر خوسف به عنوان شهر ملی پارچه بافی سنتی مله و روستای خور به عنوان روستای ملی تراش سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی گفت: این اتفاق بی نظیر که شهرستان خوسف در یک سال صاحب دو نشان ملی از بین تمامی شهرها و روستاهای مطرح کشور شد یک فرصت مهم برای شناخت و صنعت گردشگری و رونق صنایع دستی و اشتغال شهرستان فراهم کرد.

 

مسئول میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خوسف، مجتمع آبگرم لوت را یکی از جاذبه های مهم گردشگری در این شهرستان برشمرد و گفت: سرمایه گذار این مجموعه هم اکنون با مشکلات زیادی روبه روست و بارها مشکلات در سطح استانی و در کارگروه گردشگری مورد بررسی قرار گرفته و در بازدید اخیر استاندار قرار شده است سرمایه گذار طرحی برمبنای وضع موجود ارایه دهد.

 

صالحی روستای گارجگان اولین روستای دستنکند استان، را یک گنج نهفته از تاریخ، آداب و رسوم و طبیعت اعلام کرد و گفت: قدمت این روستا در گمانه زنی اولیه به هزار سال قبل بر می گردد که امیدواریم با تزریق اعتبار و انجام تحقیقات برای ثبت ملی، فرصت خوبی را برای گردشگری در این روستای ارزشمند ایجاد کنیم.

 

مسئول میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوسف با اشاره به کمبود اعتبارات، اجرای برخی طرح‌ها را منوط به اختصاص به موقع اعتبارات ملی و استانی دانست و گفت: با توجه به توان بالقوه ای که در این شهرستان وجود دارد برای توسعه آن نیاز به اختصاص اعتبار، همدلی و همراهی مسئولان شهرستانی، همکاری آژانس های گردشگری و سرمایه گذاری و کمک بخش خصوصی هستیم.

 

 

 

 

پایان پیام/575

منبع: شبستان

کلیدواژه: شهادت سردار سلیمانی سردار سلیمانی شهادت سردار سلیمانی سردار سلیمانی مسجد مسجد شهادت سردار قاسم سلیمانی حاج قاسم سلیمانی سردار شهید قاسم سلیمانی مسجد خوسف توسعه گردشگری خراسان جنوبي بیرجند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۸۰۷۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدیرکل میراث فرهنگی استان اصفهان معرفی شد

به گزارش خبرگزاری مهر، عصر امروز_یکشنبه دوم اردیبهشت_ در نشست شورای معاونان اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان و با حضور جواد واحدی معاون امور مجلس، حقوقی و امور استان‌های وزارت میراث فرهنگی، آئین تکریم حمید رضا محققیان سرپرست پیشین و امیر کرم زاده مدیرکل جدید اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان برگزار شد.

در این نشست جواد واحدی پس از ارائه گزارشی از سوی سرپرست پیشین و مدیران اداره کل اظهار داشت: گزارشات واصله حاکی است که در طول ایام مختلف به ویژه ایام عید نوروز امسال، همکاران این اداره کل، با کمترین امکانات لکن خالصانه و با عشقی که به تاریخ و هویت این سرزمین دارند به میلیون‌ها نفر گردشگر از سراسر ایران و جهان خدمات رسانی کردند.

وی افزود: معتقدم اصفهان شناسنامه کشور در ۳ حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی است، لذا خوشحالم که امروز اعلام کنم در هر سه خوش درخشیده به گونه‌ای که در حوزه صنایع‌دستی این استان دو شهر جهانی دارد، همچنین در حوزه میراث فرهنگی در کنار هزاران اثر تاریخی ،۱۷ اثر جهانی دارد و در حوزه گردشگری نیز این استان همه ساله مقصد میلیون‌ها نفر گردشگر است.

واحدی عنوان کرد: معتقدم در حوزه صنایع دستی در بحث صادرات، در حوزه گردشگری در خصوص بهره‌گیری هرچه بهتر از تشکل‌های گردشگری و خدمات‌رسانی و همچنین در حوزه میراث می‌بایست در بحث جذب بودجه‌های مرمت بیش از گذشته کار کنیم.

معاون امور حقوقی، مجلس و امور استان‌های وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی همچنین در بخش دیگری از سخنانش بیان داشت: آقای محققیان به عنوان یکی از همکاران پیشکسوت در طی ۹ ماه گذشته با صبر و بردباری و با اخلاق شایسته خود توانست به عنوان سرپرست، اداره کل استان را به خوبی اداره کند، لکن معتقد بودیم باید هرچه سریع‌تر با توجه به اهمیت استان اصفهان، مدیریت استان ساماندهی شود، لذا پس از بررسی‌های کمیته انتصابات و با نظر وزیر محترم، آقای امیر کرم‌پور را به‌عنوان فردی جوان، با تجربه و در عین کوشا و خلاق برای مدیریت اداره کل استان انتخاب و امروز و در نشست شورای معاونین اداره کل به عنوان مدیرکل جدید میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان با حکم مهندس ضرغامی منصوب شده و از امروز رسماً فعالیت خود را در سمت جدید آغاز می‌نماید.

واحدی همچنین خاطر نشان کرد: یکی از مهمترین اولویت‌های مدیرکل جدید رسیدگی به رفاهیات همکاران اداره کل است و سپس در هر سه حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در انتظار رخدادهای جدید توسط مدیرکل جدید و همکاران ایشان در سراسر استان اصفهان هستیم.

کد خبر 6084825

دیگر خبرها

  • ثبت ۴۱ میراث در فهرست آثار ملی البرز
  • تحول در گردشگری اشتهارد با پیشبرد پروژه‌های این حوزه در شهرستان
  • افزایش تخصیص اعتبار برای تکمیل بازار جعفرخان بفروئیه
  • «اخلاقی» سرپرست میراث فرهنگی استان سمنان شد
  • انتصاب مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان
  • اصفهان شناسنامه کشور در بخش میراث فرهنگی است
  • مدیرکل میراث فرهنگی استان اصفهان معرفی شد
  • مدیرکل جدید میراث فرهنگی استان اصفهان معرفی شد
  • چهارمین جشنواره ریواس در ریوش برگزار شد
  • مجموعه ریسباف در مسیر احیا/ اجرای بزرگ‌ترین طرح میراث فرهنگی کشور پس از انقلاب