Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@19:10:19 GMT

دانشگاه تهران چشم انتظار تخصیص بودجه مناسب

تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۴۸۱۱۵۹

دانشگاه تهران چشم انتظار تخصیص بودجه مناسب

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه تهران، سعید حبیبا ضمن اعلام این مطلب گفت: در حوزه معاونت دانشجویی مشکلات زیر ساختی داریم و البته بحث خوابگاه‌ها و تغذیه بیش از همه الویت دارد. ما به صورت جدی به توسعه خوابگاه‌ها نیاز داریم تا بتوانیم کمبود خوابگاه‌های مناسب را برای دانشجویان فراهم کنیم.

وی افزود: تمامی دانشجویان پسر تحصیلات تکمیلی در مجتمع کوی دانشگاه و دانشجویان دختر مقطع کارشناسی و تحصیلات تکمیلی نیز در مجتمع‌های خوابگاهی مستقر هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ولی دانشجویان پسر مقطع کارشناسی در ۲۸ ساختمان خوابگاه‌های سطح شهر مستقرند که حدود دو هزار و ۳۰۰ دانشجو را شامل می‌شود.

معاون دانشجویی دانشگاه تهران، اظهار کرد: خوابگاه‌های سطح شهر به لحاظ قدمت بنا نیازمند بازسازی هستند و مشکلات خاص خود را دارند. در مجتمع کوی دانشگاه امکانات رفاهی شامل سینما، صنوف، سالن مطالعه، کتابخانه و مسجد وجود دارد ولی در خوابگاه‌های سطح شهر این امکانات وجود ندارد.

حبیبا، با بیان اینکه در تلاشیم تا این امکانات را برای دانشجویان ساکن خوابگاه‌های سطح شهر نیز ایجاد کنیم، خاطرنشان کرد: در جهت تحقق این امر اقداماتی چون مذاکره با شهرداری صورت گرفته است، تا یک بازار روز در اطراف دانشگاه برای استفاده دانشجویان ساکن خوابگاه‌های سطح شهر ایجاد شود تا آنان بتوانند با قیمت مناسب مایحتاج مورد نیاز خود را تأمین کنند.

وی، درباره پیگیری برای بهبود امکانات رفاهی خوابگاه‌های سطح شهر گفت: علاوه بر رایزنی با شهرداری با دانشگاه علوم پزشکی نیز مذاکره شده است، تا دانشجویان خوابگاه‌های سطح شهر بتوانند از تعاونی آن دانشگاه که در خیابان قدس نبش خیابان طالقانی و نزدیک خوابگاه‌های سطح شهر دانشگاه تهران قرار دارد، استفاده کنند و این تعاونی هر روز هفته به غیر از جمعه‌ها که در دانشگاه تهران نماز جمعه برگزار می‌شود از ساعت ۸ صبح تا ۲۲ مشغول به کار است.

معاون دانشجویی دانشگاه تهران، در ادامه تصریح کرد: موضوع بعدی تأمین وعده غذایی شام با کیفیت مناسب در خوابگاه‌های سطح شهر بود، با توجه به اینکه وعده غذایی شام برای این خوابگاه‌ها بعد از ساعت ۱۵ در ظروف یکبار مصرف بسته‌بندی و از ساعت ۱۷ توزیع می‌شد تا ساعت ۱۸ تا ۱۹ در اختیار دانشجویان قرار می‌گرفت، در نتیجه این موضوع باعث سرد شدن و افت کیفیت غذا تا زمان رسیدن به دست دانشجویان می‌شد.

وی افزود: از این رو در سلف مهر دانشگاه، امکان صرف شام را برای دانشجویان فراهم کردیم تا نیاز به حمل غذا نباشد. همچنین قرار است به زودی سلف پردیس هنرهای زیبا را نیز برای صرف وعده شام این دانشجویان راه‌اندازی شود.

حبیبا درباره سایر اقدامات صورت گرفته برای افزایش رفاه دانشجویان ساکن خوابگاه‌های سطح شهر اظهار کرد: یکی دیگر از مشکلات این دانشجویان کمبود امکانات ورزشی بود. در اطراف دانشگاه تهران دو سالن ورزشی داریم که به تمرینات آمادگی مسابقات دانشجویی در سطح استانی و کشوری اختصاص داشت. با هماهنگی که با معاونت فرهنگی دانشگاه، دانشکده تربیت بدنی و کوی دانشگاه صورت گرفت، این تمرینات را به آن مکان منتقل شد. در حال حاضر این دو سالن را در روزهای غیر تعطیل از ساعت ۲۰ تا نیمه شب و روزهای جمعه از ساعت ۷ صبح تا نیمه شب برای استفاده دانشجویان سطح شهر اختصاص داده شده است.

معاون دانشجویی دانشگاه تهران عنوان کرد: به‌رغم محدودیت‌هایی که در بحث بودجه داریم تلاش شده که با موافقت هیأت رئیسه دانشگاه مبلغ یارانه صبحانه دانشجویان خوابگاهی از یک هزار تومان به یک هزار و ۵۰۰ تومان افزایش یابد.

وی افزود: طی توافق با شرکت پگاه مقرر شد آن شرکت نسبت به نصب کانکس جهت تأمین اقلام صبحانه با تخفیف ویژه ۱۷ درصدی برای دانشجویان ساکن خوابگاه‌های سطح شهر اقدام کند.

حبیبا، با اشاره به سایر اقدامات صورت گرفته در حوزه معاونت دانشجویی گفت: در کل دانشگاه تهران حدود ۱۱۹ دانشجوی نابینا و کم‌بینا دارد که مناسب‌سازی شرایط برای تردد این دانشجویان در دانشکده روانشناسی را به صورت آزمایشی شروع کرده‌ایم و امید داریم در سطح کل دانشگاه تهران بتوانیم محیط مناسب برای این دانشجویان فراهم آوریم.

وی خاطرنشان کرد: هم‌چنین برای مطالعات و امتحانات، دستگاه ضبط صدا در اختیار این دانشجویان قرار گرفته است. در سال جاری به ۲۷ نفر از ورودی‌های جدید این دانشجویان دستگاه ضبط صدا ارائه شده است. در تلاش هستیم تعدادی دستگاه برجسته‌نگار هوشمند، یک عدد پرینتر و یک عدد به‌دید نیز برای این دانشجویان خریداری کنیم.

معاون دانشجویی دانشگاه تهران، در پایان تصریح کرد: یک خوابگاه نیمه تمام با ظرفیت ۲۵۰ نفری در مجتمع کوی دانشگاه قرار گرفته است که در تلاشیم تا با کمک خیرین این خوابگاه را احداث و ظرفیت جدیدی را برای اسکان دانشجویان فراهم آوریم. هم‌چنین در صورت تأمین بودجه درصدد در اختیار گرفتن خوابگاه به صورت استیجاری نیز هستیم.

کد خبر 4823414 مهتاب چابوک

منبع: مهر

کلیدواژه: مجلس دانشگاه تهران هیئت دولت دانشگاه ها قاسم سلیمانی وزارت علوم تحقیقات و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی دانشگاه ها سردار سلیمانی دانشجویان دانشگاه های علوم پزشکی شهادت منصور غلامی دانشگاه تهران شورای عالی انقلاب فرهنگی سقوط هواپیما آزمون استخدامی دانشگاه پیام نور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۸۱۱۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا از رئیس دانشگاه کلمبیا خواست استعفا دهد

مایک جانسون، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا، از نعمت شفیق، رئیس دانشگاه کلمبیا خواست در صورتی که نتواند تظاهرات دانشجویان حامی فلسطین را متوقف کند، باید استعفا دهد.

براساس گزارش القدس العربی، این در نشست خبری روز چهارشنبه در دانشگاه مطرح شد که بار‌ها با هو کردن دانشجویان قطع شد.

 جانسون تظاهرات در حمایت از فلسطین در محوطه دانشگاه را «نفرت و یهودستیزی» توصیف کرد و از نعمت شفیق، رئیس دانشگاه خواست در صورت پایان ندادن به تظاهرات استعفا دهد.

 جانسون همچنین بر لزوم دستگیری دانشجویانی که از پایان دادن به تظاهرات خودداری می‌کنند، تاکید کرد و بر لزوم استفاده از اختیارات جو بایدن رئیس‌جمهور برای همگرایی گارد ملی در صورت عدم کنترل تظاهرات در محوطه دانشگاه تاکید کرد.

در ۱۸ آوریل، دانشجویان طرفدار فلسطین در دانشگاه کلمبیا در اعتراض به ادامه سرمایه‌گذاری‌های مالی دانشگاه در شرکت‌های حامی اشغال فلسطین و «نسل‌کشی» در غزه دست به تحصن زدند.

 بعدها، تظاهرات دانشجویان طرفدار فلسطین به سایر دانشگاه‌های پیشرو در آمریکا مانند نیویورک، ییل، موسسه فناوری ماساچوست و دانشگاه کارولینای شمالی گسترش یافت.

دانشجویان در دانشگاه‌های دیگر آمریکا روز چهارشنبه در اعتراض‌ها به حمله اسرائیل به نوار غزه تحصن خود را آغاز کردند.

دانشجویان دانشگاه براون در رود آیلند و دانشگاه کالیفرنیای جنوبی (USC) به سایر دانشگاه‌ها از جمله کلمبیا پیوستند تا خواستار آتش‌بس در غزه شوند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • رئیس مجلس نمایندگان آمریکا از رئیس دانشگاه کلمبیا خواست استعفا دهد
  • چرا اعتراضات دانشجویان آمریکایی به جنگ غزه در حال افزایش است؟
  • بودجه دانشگاه شاهد ۳۰ درصد افزایش یافته است
  • وعده مسئولان صندوق رفاه دانشجویی با بودجه ۱۴۰۳ محقق می‌شود؟
  • وعده مسئولان صندوق رفاه دانشجویی با بودجه ۱۴۰۳محقق می‌شود؟
  • احداث اولین خوابگاه متاهلی در دانشگاه شاهد/ در شاخص‌های فرهنگی رتبه برتر را کسب کردیم
  • برای احقاق حقابه سیستان از همه اهرم‌ها باید استفاده شود
  • برای حق‌آبه سیستان آن‌گونه که باید کار نشد
  • امام جمعه زاهدان: برای حق‌آبه سیستان آن‌گونه که باید کار نشد
  • خوابگاه دانشجویان بین الملل دانشگاه علوم پزشکی مشهد در مرحله تکمیل