Web Analytics Made Easy - Statcounter

بنیانگذار بلک واتر ترور سردار سلیمانی را به ستاد انتخاباتی ترامپ پیشنهاد کرده بود. به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، تارنمای شبکه سی‌ان‌ان روز شنبه (۲۱ دی) به نقل از اسناد گزارش مولر (پرونده رسیدگی به نقش احتمالی روسیه در امور داخلی آمریکا) فاش ساخت که «اریک پرینس» بنیانگذار ارتش خصوصی بلک واتر (که اکنون به آکادمی تغییر نام یافته است) سال‌ها پیش و در جریان رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا به ستاد انتخاباتی دونالد ترامپ توصیه کرده بود که به دنبال ترور سردار قاسم سلیمانی باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به نوشته سی‌ان‌ان، پرینس، برادر «بتسی دوواس» وزیر آموزش کابینه آمریکاست.

سی‌ان‌ان نوشت: پرینس این توصیه را در گزارشی با «استیو بنن» مدیر وقت تارنمای راستگرای «بریتبارت» در میان گذاشت و بنن نیز آن را برای «کوری لواندووسکی» مدیر وقت ستاد انتخاباتی ترامپ فرستاد.
معلوم نیست که این پیام به دست ترامپ رسید یا نه، اما علاقه پرینس به سیاست خارجی موجب شد که «مایکل فلین» مشاور امنیت ملی وقت ترامپ و «دان» یکی از پسران رئیس جمهوری آمریکا به نظرات او توجه کنند.

به نوشته این رسانه، پرینس، زنده ماندن ژنرال ایرانی را موجب سرافکندگی آمریکا دانسته بود.

سردار سپهبد قاسم سلیمانی فرمانده شهید نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ابومهدی المهندس معاون سازمان نیرو‌های مردمی عراق به همراه هشت نفر دیگر بامداد جمعه (۱۳ دی) در مسیر فرودگاه بغداد به دستور دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا، با شلیک موشک از پهپاد‌های پنتاگون (وزارت دفاع) به خودروی آن‌ها به شهادت رسیدند.

شرکت بلک واتر در سپتامبر (شهریور-مهر) ۱۹۹۷ میلادی ذیل پرچمی منقش به پنجه جانوری وحشی، توسط اریک پرینس از فارغ‌التحصیلان آکادمی نیروی دریایی آمریکا و افسر پیشین یگان ویژه نیروی دریایی این کشور در کارولینای شمالی راه‌اندازی شد و دفتر مرکزی آن در شهر «مک لین» ایالت ویرجینیا قرار دارد.

پس از حادثه تروریستی ۱۱ سپتامبر، آمریکا و ائتلاف جهانی با رهبری واشنگتن با توجیه نابودی القاعده به افغانستان هجوم برده و زمینه مناسبی برای فعالیت بلاک واتر پدید آمد. نقش و همراهی فعال نیرو‌های بلاک واتر در عراق پس از اشغال نظامی این کشور توسط آمریکایی‌ها شهرتی جهانی یافت.

به تائید منابع خبری، شرکت بلاک واتر در دوران اشغال عراق، حدود ۱۹۵ عملیات تروریستی را اجرا کرد، اما فجیع‌ترین آن به ۱۶ سپتامبر (۲۶ شهریور) سال ۲۰۰۷ میلادی باز می‌گردد که در جریان آن مزدوران این شرکت با شلیک مستقیم به مردم غیرنظامی مرگ ۱۷ شهروند عراقی را رقم زدند. منبع: خبرگزاری ایرنا

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: دونالد ترامپ سردار قاسم سلیمانی نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۸۱۷۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیاستمدار اسرائیلی: الان وقت جنگ با ایران است؟ / ترور سردار زاهدی یک تصمیم کوته بینانه است

به گزارش صدای ایران، ارایل لین، سیاستمدار راستگرا و عضو حزب لیکود، در گزارشی به این موضوع میپردازد که نباید بخاطر درخواست احساسی عده‌ای در داخل جامعه رژیم صهیونیستی، با ایران وارد جنگ شد چرا که اکنون اسرائیل توانایی انجام چنین کاری را ندارد و عملیات ترور سردار زاهدی، یک اقدام کوته بینانه بود.

ارایل لین در این گزارش می‌نویسد:

«از زمان حمله ایران، فضای شکل گرفته در اسرائیل که ریشه‌های عاطفی آن را به راحتی می‌توان فهمید، این است که اسرائیل باید به حمله ایران پاسخ دهد. این فضا و اظهارات متعدد آن، از جمله برخی گزارش‌ها در رسانه ها، مرا به یاد کتاب "رژه حماقت" باربارا تاچمن می‌اندازد، که در آن او توصیف می‌کند که چگونه کل ملت ها، در حماقتی که توصیف آن دشوار است، در کشمکش‌های غیرضروری فرو می‌روند که به بهای ریخته شدن خون‌های زیادی از آنها تمام شد ولی هیچ سودی برای آنها نداشت.»

دیگر خبرها

  • ترامپ: با بایدن، صلح در خاورمیانه وجود نخواهد داشت
  • ترامپ به فساد در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا متهم شد
  • آکسیوس: دیدار ترامپ و رئیس‌جمهور آرژانتین، کاخ سفید را خشمگین کرد
  • سیاستمدار اسرائیلی: الان وقت جنگ با ایران است؟ / ترور سردار زاهدی یک تصمیم کوته بینانه است
  • درباره اولین شهید ترور جمهوری اسلامی ایران
  • سپهبدی که به رهبر انقلاب، پیشنهاد درجه سرهنگی داد! + فیلم
  • علاقه مردم آمریکا به انتخابات به کمترین میزان خود در ۲۰ سال گذشته رسید
  • ببینید | تصاویری دیده نشده از گریه‌های سردار زاهدی هنگام سخنرانی حاج قاسم سلیمانی
  • پمپئو در کتابش درباره راضی کردن ترامپ به ترور سردار سلیمانی چه نوشته است؟
  • ترامپ سخنرانی خود را به دلیل آب و هوای بسیار بد لغو کرد