Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- رئیس کل دادگستری استان کردستان در آئین تحلیف اعضای هیئت منصفه مطبوعات استان اظهارداشت: مطبوعات در بیان و انتشار مطالب آزادند، ولی نباید به انتشار مطالب کذب اقدام و اذهان عمومی را مشوش کنند. تاریخ انتشار: 15:05 - 22 دی 1398 - کد خبر: ۵۸۵۹۴۲

به گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان، صبح امروز و طی مراسمی و با حضور رئیس کل دادگستری استان کردستان و معاون منابع انسانی، مراسم تحلیف اعضای جدید هیئت منصفه مطبوعات استان در سالن اجتماعات دادگستری کل استان کردستان برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ابتدای این مراسم محمدرضا مترقب گفت: رسانه‌ها باید به رسالت اصلی خود یعنی حفظ و صیانت از نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و استقلال کشور عمل نمایند و می‌توانند با اطلاع رسانی دقیق، شفاف، صحیح و اصولی نقش بی بدیل خود را برای پیشبرد اهداف عام المنفعه و ایجاد آسایش و آرامش در جامعه ایفاء کنند.

وی ضمن اشاره به اینکه هیئت منصفه مطبوعات نماینده نخبگان جامعه هستند، افزود: بنابر دستور ریاست قوه قضاییه مبنی بر استفاده از ظرفیت نخبگان در جهت ارتقای دستگاه قضایی ما نیز بدنبال استفاده از این ظرفیت در جهت پیشرفت همه جانبه و در همه عرصه‌ها در دادگستری استان کردستان هستیم.

وی افزود: هیئت منصفه دادگاه مطبوعات همکار و مورد اعتماد مجموعه‌های قضایی هستند و نقش بسزایی در حل و فصل امور محوله و تامین حقوق اشخاص حقیقی و حقوقی متضرر از جرائم مطبوعاتی و اجرای عدالت دارند.

رئیس کل دادگستری استان کردستان با بیان اینکه مطبوعات منعکس کننده تفکرات و خط مشی فکری مردم و افکار عمومی هستند، گفت: بر این اساس اعضاء هیأت منصفه مطبوعات از میان نمایندگان صنوف و مشاغل مختلف تعیین می‌شوند تا مطالبات مردمی و نیاز‌های اجتماعی نیز رعایت گردد.

بیشتر بخوانید: اعلام نظر هیئت منصفه دادگاه مطبوعات در مورد پایگاه خبری صراط نیوز

همچینین در این جلسه یزدان فلاحی سرپرست معاونت منابع انسانی دادگستری استان کردستان نیز با ارائه توضیحاتی، شرح وظایف، تکالیف و تعهدات هر یک از اعضاء هیأت منصفه را تبیین و با اشاره به اهمیت و جایگاه هیأت منصفه در ارائه مشاوره‌ها و دیدگاه‌های خود، نقش آن را در فرایند رسیدگی‌ها و تصمیمات قضایی تشریح کرد.

در پایان این مراسم آقایان ۱ – ماموستا اقبال بهمنی ۲ – مهدی حاتمی ۳ – هومن قصری ۴ – فرزام فاروقی ۵ – اسعد اردلان ۶ –سلیمان الله مرادی ۷ – امید رشیدی ۸ – سیدفواد حسینی ۹ – فرهاد عزت پور ۱۰ – محرم وزیری ۱۱ – عبدالله فرجی ۱۲ – قباد میمنت آبادی ۱۳- علی عباس داوود نیا و خانم مهدیه رئیس زاده به عنوان اعضای جدید هیئت منصفه مطبوعات استان کردستان معرفی شدند و احکام خود را از دستان رئیس کل دادگستری استان معرفی شدند.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: رئیس کل دادگستری استان کردستان رئیس کل دادگستری استان کردستان هیئت منصفه مطبوعات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۸۲۲۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گفت‌وگوی مسوولان قضایی استان تهران با شهروندان

به گزارش خبرگزاری مهر، مسؤولان قضائی دادگستری استان تهران در اقدام عملی پس از ابلاغ سند تحول و تعالی قوه قضائیه و در اجرای مبحث هشتم نظام مدیریتی اجرای برنامه تحول با موضوع ارتباط با مردم در اولین برنامه ملاقات مردمی سال ۱۴۰۳ در مجتمع قضائی امام خمینی (ره) حضور یافتند.

حاجی رضا شاکرمی، قائم مقام رئیس کل دادگستری استان تهران اظهار کرد: در این ملاقات مردمی که به صورت چهره به چهره و با هدف تکریم ارباب رجوع، نظارت بهتر بر امور قضائی اصحاب پرونده و بررسی و شناخت دقیق‌تر مطالبات و مشکلات آنان برگزار شد، ۱۶ نفر از مسئولان قضائی استان تهران با ۳۱۲ نفر از مراجعه‌کنندگان ملاقات کرده و به بررسی مشکلات حقوقی و قضائی آن‌ها پرداختند.

وی در ادامه افزود: در ملاقات‌های مردمی دستگاه قضائی استان، ضمن استماع مستقیم و بدون واسطه مشکلات حقوقی و قضائی مراجعه‌کنندگان، دستورات لازم در جهت رفع مسائل در چارچوب قوانین صادر می‌شود.

عمده درخواست‌های مراجعین در این ملاقات مردمی با عناوین درخواست خلع ید، استرداد ثمن معامله، کلاهبرداری، ارتشا، فسخ قرارداد، درخواست اعمال ماده ۴۷۷ قانون آئین دادرسی کیفری، تقاضای پیگیری و تسریع در رسیدگی‌ها، درخواست‌های عفو و تخفیف مجازات، حفظ حقوق عامه و حقوق شهروندی بود که قائم مقام رئیس کل دادگستری استان تهران و مسئولان قضائی استان در این رابطه راهنمایی‌های لازم را ارائه و دستورات مقتضی را صادر کردند.

گفتنی اس؛ ت متقاضیان می‌توانند جهت ملاقات با رئیس کل دادگستری استان تهران و مسؤولان قضائی استان با مراجعه به درگاه «سامانه ارتباطات مردمی عدلیه - سامع» به نشانی www.Same.eadl.ir، درخواست خود را ثبت کنند.

کد خبر 6080529

دیگر خبرها

  • محاکمه ترامپ وارد چهارمین روز شد
  • رئیس هیئت موتورسواری و اتومبیلرانی استان کردستان انتخاب شد
  • ۲۲ دستور رئیس قوه قضائیه خطاب به مقامات و مسئولان قضایی در سراسر کشور 
  • بارگذاری ۹۰ میلیون رأی و تصمیم قضایی گمنام‌شده در سامانه تناد
  • انتخاب اعضای هیئت رئیسه فدراسیون سه گانه
  • راه اندازی هیئت صلح جانبازان
  • ابراز رضایت رئیس هیئت مدیره استقلال از واگذاری به هلدینگ خلیج فارس
  • شهرداری زیراب خسارت سیل سال ۹۴ را پرداخت کند
  • توسعه دادرسی الکترونیک در حوزه‌های قضایی زنجان
  • گفت‌وگوی مسوولان قضایی استان تهران با شهروندان