Web Analytics Made Easy - Statcounter

شرکت "Omron Automation" در نمایشگاه "CES ۲۰۲۰" از یک ربات بازیکن "پینگ‌پنگ" رونمایی کرد که از انسان هم بهتر بازی می‌کند.

به گزارش ایسنا و به نقل از دیجیتال ترندز، این شرکت از نسل ششم رباتی به نام "Forpheus" رونمایی کرد که بازی "پینگ‌پنگ" انجام می‌دهد و به مردم کمک می‌کند پینگ‌پنگ بازی کردن خود را ارتقا بخشند و به نوعی مانند یک مربی عمل می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

در تولید این ربات از "هوش مصنوعی" استفاده شده و سبب شده که این نسخه نسبت به نمونه‌های قبلی عملکرد بهتری داشته باشد.

هوش مصنوعی، این ربات را قادر می‌سازد که به حریف مقابل خود نگاه کند و احساس وی را دریابد تا با قابلیت بالاتری به کار مربی‌گری بپردازد.

شرکت سازنده این ربات گفته که در واقع قصد فروش این محصول را ندارد و هدف آن بیشتر نمایش فناوری‌های جدید این شرکت بوده است.

فناوری‌ بکار گرفته شده در "Forpheus" هوش مصنوعی است که سبب می‌شود ربات توپ را احساس کند.

پنج محور کنترلی در موتور ربات تعبیه شده که به ربات اجازه حرکت کردن و چرخش می‌دهد.

مرورگر شما از ویدئو پشتیبانی نمی‌کند.
فایل آن‌را از اینجا دانلود کنید: video/mp4

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: ربات پينگ پنگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۸۲۳۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد شاخص S&P در سال ۲۰۲۳

به گزارش گروه بازار خبرگزاری علم و فناوری آنا، با پیگیری این شاخص می‌توان دریافت بزرگ‌ترین سهم‌های ایالات‌متحده در حال افزایش است یا کاهش. سرمایه‌گذاران در دو ماه آخر سال 2023 میلادی به‌دلیل کاهش تورم، اقتصاد تاب‌آور و چشم‌انداز کاهشی نرخ‌های بهره، جذب بازار سهام شدند. ازاین‌رو شاخص S&P 500 سال 2023 میلادی را با افزایشی بیش از 24 درصدی به پایان رساند. بخش عظیم این دستاورد مدیون «هفت شگفت‌انگیز» است؛ یعنی شرکت‌های اپل، مایکروسافت، آلفابت، آمازون، انویدیا، متا پلتفرمز و تسلا که حدود دوسوم از سود S&P 500 را در سال جاری به خود اختصاص دادند. در این گروه، انویدیا با رشد حدود 239 درصدی پیشتاز است. سهام این 500 شرکت همیشه در نوسان بوده است؛ بااین‌حال یک رشد صعودی مداوم، ارمغانی برای سهام‌داران صبور این شرکت‌ها بوده است. شکل شماره 1 شاخص S&P 500 را از روزهای اولیه معرفی آن تا به امروز نشان می‌دهد.

 در سال 2023، سه بخش فناوری اطلاعات، خدمات ارتباطی و گزینه‌های اختیاری مصرف‌کننده بزرگ‌ترین برنده‌های سهام بودند که همگی توانستند در این سال ارزش سهام خود را بیش از 40 درصد افزایش دهند. فناوری اطلاعات به لطف هوش مصنوعی از رشد قابل‌توجهی برخوردار شد و سهام‌های تراشه‌سازان بزرگی مانند انویدیا و ای‌ام‌دی، شاهد افزایش سه‌رقمی بودند. دیگر جبهه‌های فناوری، اپل و مایکروسافت، هر دو با بیشترین وزن در شاخص S&P 500، بیش از 50 درصد در سال رشد کردند. در بخش خدمات ارتباطی نیز متا با رشد 188 درصدی، نتفلیکس با رشد 63 درصدی و آلفابت با رشد 57 درصدی سهام توانستند خدمات ارتباطی را در رتبه دوم بخش‌های سودآور S&P 500 قرار دهند. شرکت‌های آمازون و تسلا نیز جای پای بخش گزینه‌های اختیاری مصرف‌کننده را در رتبه سوم محکم کردند. البته برخی از شرکت‌های مسافرتی نیز با بازدهی قوی خود به کمک آن‌ها آمدند. شکل شماره 2 برندگان و بازندگان بخش‌های مختلف S&P 500 را نشان می‌دهد.

 انویدیا، محبوب این روزهای دنیای سهام، 159 درصد از رشد سهام خود را مدیون هوش مصنوعی است. بسیاری از تحلیلگران بر این باورند که این شرکت که 95 درصد از بازار تراشه‌های تخصصی هوش مصنوعی را در اختیار دارد، در آینده نیز با سرعت چشمگیری به رشد خود ادامه خواهد داد. تراشه‌های این شرکت نه‌تنها در توسعه مدل‌های هوش مصنوعی، بلکه در استخراج ارزهای دیجیتال و ماشین‌های خودران نیز کاربرد دارند. انویدیا توانسته است در دهه منتهی به سال 2023، سرعت محاسبات خود را هزار برابر کند؛ اما این پیشرفت فناورانه ‌تنها مزیت انویدیا نیست. مزیت دیگر این شرکت، شبکه‌سازی است.

همان‌طور که مدل‌های هوش مصنوعی به رشد خود ادامه می‌دهند، مراکز داده‌ای که آن‌ها را اداره می‌کنند به هزاران واحد پردازنده گرافیکی (GPU) متصل به هم نیاز دارند تا قدرت پردازش را افزایش دهند. انویدیا واحدهای پردازنده گرافیکی خود را از طریق یک شبکه با کارایی بالا مبتنی بر محصولات شرکت ملانوکس (Mellanox)، تأمین‌کننده فناوری شبکه که در سال 2019 میلادی آن را به قیمت 7 میلیارد دلار خریداری کرد، به یکدیگر متصل می‌کند. این کار به انویدیا اجازه می‌دهد تا عملکرد شبکه تراشه‌های خود را به‌گونه‌ای بهینه کند که رقبا نتوانند با آن به رقابت بپردازند. مزیت دیگر انویدیا CUDA است؛ یک پلتفرم نرم‌افزاری که به مشتریان اجازه می‌دهد تا با استفاده از قدرت پردازندههای گرافیکی، سرعت برنامه‌های محاسباتی را به‌طور چشمگیری افزایش دهند. انویدیا از اواسط دهه 2000 میلادی روی این نرم‌افزار سرمایه‌گذاری کرده و مدت‌هاست که توسعه‌دهندگان را تشویق کرده است که از آن برای ساخت و آزمایش برنامه‌های هوش مصنوعی استفاده کنند. رقبایی مانند آمازون و آلفابت که خطر ایجاد امپراتوری انویدیا را درک کرده‌اند، در تلاش‌اند تا تراشه‌های هوش مصنوعی خود را تولید کنند. با این وجود حتی ساختن بهترین سخت‌افزار نیز به‌تنهایی کافی نخواهد بود. انویدیا بر این حوزه مسلط است، زیرا بهترین تراشه‌ها، بهترین کیت شبکه و بهترین نرم‌افزار را ارائه می‌دهد. هر رقیبی که بخواهد غول صنعت نیمه‌هادی را شکست بدهد، باید بر این سه حوزه مسلط شود.

گلدمن ساکس (Goldman Sachs) تخمین می‌زند که S&P 500 در سال 2024، بازدهی کمتری را تجربه خواهد کرد و تنها 7 درصد افزایش خواهد یافت. به‌طورکلی، سایر تحلیلگران پیش‌بینی می‌کنند که این شاخص، 5 تا 10 درصد بازدهی داشته باشد که چشم‌انداز خوش‌بینانه دیگری را برای سال 2024 ارائه می‌کند. سال خوب S&P 500، مدیون هوش مصنوعی بود. شاید بتوان این موضوع را یکی از علائم اولیه تأثیر شگفت‌انگیز هوش مصنوعی دانست. بی‌شک در سال‌های آینده، فناوری‌های نوین از این قبیل تأثیرات را بیشتر از خود بروز خواهند داد.

منابع:

1.https://fortune.com/2023/12/29/stocks-2023-sp-nasdaq-soaring-economy/

2.https://www.google.com/finance/quote/.INX:INDEXSP?sa=X&ved=2ahUKEwjAhtjQqfiEAxUqhIkEHWItDEgQ3ecFegQIOBAf&window=MAX

3.https://www.visualcapitalist.com/charted-sp-500-sector-performance-in-2023/

4.https://www.axios.com/2023/06/01/sp500-tech-companies-stock-price

5.https://www.economist.com/the-economist-explains/2024/02/27/why-do-nvidias-chips-dominate-the-ai-market

6.https://www.visualcapitalist.com/150-years-of-sp-500-historical-returns/

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ساخت ربات‌های صنعتی هوشمند برای خطوط تولیدی
  • هوش مصنوعی در همدلی با احساسات از انسان‌ها بهتر عمل می‌کند
  • رشد شاخص S&P در سال ۲۰۲۳
  • اختلاف در لیورپول: مهاجم‌ها باید بهتر کار کنند!‏
  • قطار یا هواپیما، کدام یک برای سفر به بندرعباس بهتر است
  • رباتی که روی سیارات می‌جهد
  • نیمه نامرئی فناوری؛ آیا هوش مصنوعی قدرت تفکر را از انسان می‌گیرد؟
  • تن‌هاخ پس از یک ناکامی دیگر: شخصیت برنده داریم!
  • اگر فناوری همه مشکلات را حل کند انسان‌ها چه کاری برای انجام خواهند داشت؟
  • اگر فناوری همه مشکلات را حل کند انسان‌ها چه کاری برای انجام دادن خواهند داشت؟