Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، فاطمه گلی پور کارشناس زراعت جهاد کشاورزی حومه مرودشت با بیان اینکه طول دوره رشد محصول از کاشت تا برداشت ۱۲۰ تا ۱۸۰ روز است، اظهار کرد: کشت دانه چیا (chia seed) از اواخر آذر ماه آغاز و تا نیمه‌های دیماه ادامه دارد و برداشت نیز بسته به شرایط آب و هوایی در خردادماه انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: دانه چیا از خانواده نعناعیان، یکساله و از طریق بذر تکثیر می‌شود و بخاطر داشتن امگا ۳، امگا ۶، امگا ۹ و امگا ۱۰ از مغذی‌ترین منابع غذایی دردنیای گیاهان دارویی است.

 کارشناس زراعت جهاد کشاورزی حومه مرودشت با بیان اینکه دانه‌های چیا آبدوست و قادر هستند تا ۱۲ برابر وزن خود آب جذب کنند، تصریح کرد: دانه این گیاه به صورت تخم شربتی استفاده می‌شود و بخاطر بوجود آوردن لعاب در رفع عطش تابستانه کاربرد دارد.

گلی پور یادآور شد: چیا که به نام‌های تخم چیا یا چیا سید هم شناخته می‌شود، دانه‌ای خوراکی سرشار از پروتئین است که به سلامت قلب کمک می‌کند، دیابت نوع ۲ را درمان می‌کند، فشار خون بالا را کاهش داده و افسردگی را بهبود می‌بخشد.

مرودشت در فاصله ۵۱ کیلومتری شمال شیراز واقع شده است.

انتای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جهاد کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۸۳۳۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محرومیت ۶داور کشتی جهان بخاطر رشوه آذربایجان!

اتحادیه جهانی کشتی بعد از بازبینی مبارزه وزن ۷۴ کیلوگرم بین چامیزو و بایزاموف در گزینشی المپیک، همه داوران متخلف را محروم کرد.

به گزارش تابناک ورزشی، رقابت‌های کشتی آزاد انتخابی المپیک در قاره اروپا اواخر فروردین در باکو پایتخت جمهوری آذربایجان برگزار شد.

فرانک چامیزو آزادکار کوبایی‌الاصل ایتالیا در وزن ۷۴ کیلوگرم در مبارزه مرحله نیمه نهایی برابر بایراموف از کشور میزبان قرار گرفت و مدعی شد به او پیشنهاد رشوه سنگین شده بود.

دیدار سرنوشت‌ساز و جنجالی این دو با نتیجه ۸ بر ۸ به پایان رسید. در ابتدای مبارزه، بایراموف فن چهار امتیازی زد و این چهار امتیاز به او داده شد و به خاطر همین نیز زمانی که کشتی با نتیجه ۸ بر ۸ به پایان رسید (به دلیل امتیاز درشت) برنده اعلام شد. در حالی که چامیزو و مربیان ایتالیا اعتقاد داشتند فن ثانیه‌های پایانی چامیزو ۴ امتیاز داشت و به او ۲ امتیاز دادند.

این موضوع در چند روز بعد از مسابقات نیز حاشیه‌های زیادی در رسانه‌ها داشت و چامیزو ضمن اعتراض شدید به ناداوری اعلام کرد که فدراسیون کشتی جمهوری آذربایجان پیشنهاد رشوه نیز به او داده بودند.

در ادامه، فدراسیون کشتی ایتالیا به طور رسمی به اتحادیه جهانی شکایت کرد.‌ اتحادیه جهانی نیز از بررسی این کشتی با یک تیم بی‌طرف خبر داد و حالا رای نهایی این مسابقه اعلام شده است.

بر این اساس، نتیجه کشتی بایراموف و چامیزو تغییری نخواهد کرد و کشتی‌گیر جمهوری آذربایجان برنده این رقابت است اما چامیزو در مسابقات گزینشی مرحله آخر که در سطح جهانی اواسط اردیبهشت ماه در ترکیه برگزار خواهد شد، در سید یک قرار خواهد گرفت.

همچنین ابراهیم چی‌چی‌ اوغلو عضو کمیسیون داوران اتحادیه جهانی، به همراه داور وسط مبارزه رومن پاولوف اوکراینی، تا پایان سال ۲۰۲۴ محروم شدند.

همچنین رئیس تشک این کشتی الکسی بازولین از روسیه، تا پایان ماه ژوئن محروم شد و قاضی عراقی این رقابت نیز تا پایان سپتامبر محروم‌ خواهد بود.

کمال بوعزیز از تونس و کیسی گوسل آمریکایی که هنگام بازبینی صحنه در کنار چی‌چی‌ اوغلو حاضر بودند نیز تا پایان ژوئن محروم شدند.

همچنین اتحادیه جهانی در توضیح رای صادره اعلام کرده بر اساس بند ۵۳ قوانین کشتی، نتیجه مبارزه بعد از اعلام فرد برنده به هیچ وجه تغییر نخواهد کرد.

ابراهیم چی‌چی‌ اوغلو نیز با این محرومیت، حضور در المپیک ۲۰۲۴ را از دست خواهد داد.

دیگر خبرها

  • همایش دریافت کد شناسه محصولات کشاورزی در مرودشت
  • زنده‌گیری دو قلاده گربه جنگلی در مرودشت
  • (ویدیو) ریزش وحشتناک یک خانه بخاطر بارندگی شدید
  • دور دوم انتخابات در حوزه شیراز و زرقان تمام الکترونیک
  • الکترونیکی شدن دور دوم انتخابات در حوزه شیراز و زرقان
  • دور دوم انتخابات در حوزه شیراز و زرقان تمام الکترونیک برگزار می‌شود
  • محرومیت ۶داور کشتی جهان بخاطر رشوه آذربایجان!
  • گنجی: خیلی از بچه‌های درجه یک بخاطر خستگی از برنامه جدا شدند/ افت مخاطب نداشتیم
  • تنش سیاسی مراکش و الجزایر بخاطر پیراهن فوتبال!
  • تولید ۹۶۰ تن ترتیکاله علوفه‌ای در بهشهر