Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک فروند هواپیمای بوئینگ ۸۰۰-۷۳۷ متعلق به شرکت هواپیمایی اوکراین اینترنشنال با علامت ثبت VR-PSR که با شماره پرواز ۷۵۲ در ساعت ۶ و ۱۲ دقیقه روز چهارشنبه ۱۸ دی ماه از فرودگاه امام خمینی (ره) به مقصد کی‌یف پرواز خود را آغاز کرد که  پس از قطع ارتباط با بخش کنترل ترافیک، در ساعت ۶ و ۱۸ دقیقه در حوالی صبا شهر از توابع استان تهران سقوط کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این هواپیما دارای ۱۶۷ مسافر و ۹ نفر خدمه پروازی بود. بیش از ۳۱ دانش‌آموخته دانشگاه‌ های مختلف کشور ازجمله صنعتی شریف، امیرکبیر، ‌علم و صنعت و خواجه نصیرالدین طوسی در این حادثه جان خود را از دست دادند.

پس از وقوع این حادثه دانشجویان دانشگاه‌های مختلف شهر تهران به منظور گرامی‌داشت یاد و خاطره دانش‌آموختگان جانباخته در سانحه هواپیمای اوکراینی و ابراز همدردی با خانواده های آنها مراسم‌های یادبود برگزار کردند.

دانشجویان این دانشگاه‌ها در این مراسم ضمن یادبود دانش‌آموختگان، همچنین نسبت به سهل انگاری مسوولان در سقوط این حادثه و مرگ ۱۷۶ نفر تجمع اعتراضی برپا کردند.

برخی از این دانشجویان مدعی بودند که مسوولان در شرایط بحران نه تنها باید از پرواز این هواپیما جلوگیری می‌کردند بلکه پس از وقوع این خطا باید صادقانه با مردم موضوع را در میان می‌گذاشتند.

دانشگاه شهید بهشتی

بیش از هزار نفر از دانشجویان دانشگاه شهید بهشتی ظهر امروز با حضور مقابل دانشکده مدیریت و حسابداری این دانشگاه به منظور همدردی با جانباختگان این حادثه تجمع برپا کردند.

این دانشجویان در تجمع آرام خود با در دست داشتن عکس این جانباختگان و روشن کردن شمع یاد آنان را گرامی داشتند.

دانشگاه های علامه طباطبایی و خواجه نصیر
همچنین بیش از ۱۰۰ نفر از  دانشجویان دانشگاه علامه طباطبایی و خواجه نصیر هر کدام در مراسمی جداگانه در محوطه دانشگاه‌ها با سردادن شعار «عزا، عزاست امروز، روز عزاست امروز» و همچنین خواندن شعر «یار دبستانی من» با خانواده‌های این جانباختگان ابراز همدردی کردند.

دانشجویان در این تجمعات با روشن کردن شمع و گذاشتن عکس جانباختگان ناراحتی خود را ابراز کردند و همچنین نسبت به خطای مسوولان در حادثه دردناک واکنش نشان دادند.

دانشگاه امیرکبیر

تعدادی از دانشجویان دانشگاه صنعتی امیرکبیر نیز امروز در تجمعی در داخل این دانشگاه با گرامی داشت یاد و خاطره جان باختگان هواپیمای مسافری اوکراین به رفتار هنجارشکنانه علیه سردار بزرگ ایران حاج قاسم سلیمانی که شب گذشته(شنبه) مقابل این دانشگاه انجام شد، اعتراض کردند.
این دانشجویان با در دست داشتن دست نوشته‌هایی از مسجد دانشگاه امیرکبیر به سمت سردر اصلی واقع در خیابان حافظ حرکت کردند.

«ملت انقلابی تسلیت تسلیت، منافق»، »منافق ننگت باد ننگت باد»، «دانشجوی عزادار دشمن هرچی کفتار»، «دانشجو بیدار است از لاشخورها بیزار است»، «سفیر انگلستان حامی آشوبگران» از جمله شعارهای این دانشجویان در این تجمع بود.
دانشجویان در این تجمع ضمن ابراز همدردی با خانواده های داغدیده سانحه هواپیمایی اکراینی رفتار و شعارهای شب گذشته تعدای دیگر از  دانشجویان را محکوم کردند.

برچسب‌ها سقوط هواپیما دانشگاه علامه طباطبایی دانشگاه شهید بهشتی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی نخبگان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سقوط هواپیما دانشگاه علامه طباطبایی دانشگاه شهید بهشتی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی نخبگان سقوط هواپیما دانشگاه علامه طباطبایی دانشگاه شهید بهشتی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی نخبگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۸۳۳۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجمع دانشجویان و کارکنان دانشگاه بوعلی سینا همدان 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، دانشجویان با سردادن شعار حیدر حیدر یا حیدر و شعار مرگ بر اسرائیل شادمانی خود را نشان دادند و از اقدام سپاه پاسداران تشکر کردند.

در پاسخ به جنایت‌های متعدد رژیم صهیونیستی از جمله حمله به بخش کنسولی سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق و شهادت فرماندهان و مستشاران نظامی ایران، بامداد امروز یکشنبه ۲۶ فروردین، دلاورمردان نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان بخشی از تنبیه آن رژیم جنایتکار طی عملیات «وعده صادق» با رمز مقدس «یا رسول الله» با موفقیت اهدافی را در داخل سرزمین‌های اشغالی با ده‌ها فروند موشک و پهپاد مورد اصابت قرار دادند.

دیگر خبرها

  • خسروپناه: مجوز کسب و کارهای بازی محور به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی واگذار شد/ دانشگاه تهران مسئول برگزاری بزرگداشت سنت دانشگاهی و نظام آموزش عالی ایران
  • برگزاری آیین بزرگداشت عطار نیشابوری در مشهد
  • دانشگاه آزاد اسلامی استان مازندران از پاسخ تنبیهی ایران علیه رژیم صهیونیستی حمایت کرد
  • تجمع دانشجویان و کارکنان دانشگاه یاسوج
  • حمایت دانشجویان دانشگاه ارومیه از حمله سپاه پاسداران
  • تجمع دانشجویان و کارکنان دانشگاه بوعلی سینا همدان 
  • تجمع دانشجویان دانشگاه شریف در حمایت از پاسخ قاطع ایران به رژیم صهیونیستی+ تصاویر
  • برگزاری دو آیین بزرگداشت برای دو سینماگر فقید
  • برگزاری نمایشگاه آثار هنری در دانشگاه اصفهان
  • تجمع مردم و دانشجویان در حمایت از پاسخ سنگین سپاهیان ایران به اسرائیل +تصاویر