Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرمانده انتظامی استان مرکزی گفت: عابران پیاده و موتورسواران ۸۴ درصد آمار تلفات تصادفات درون شهری استان مرکزی را تشکیل می‌دهند. ۲۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۹ استانها مرکزی نظرات - اخبار استانها -

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، سردار حسن مفخمی شهرستانی ظهر امروز در نشست شورای راهبری تصادفات استان مرکزی با اشاره به وضعیت تردد در استان مرکزی اظهار داشت: استان مرکزی با توجه به وضعیت محور و کریدور بودن، رتبه چهاردهم تردد کل کشور را به خود اختصاص داده و در بحث تصادفات رتبه نهم را دارد که این وضعیت خوبی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در راستای جهادی و یا دستور عمل شورای امنیت کشور باید سهم خود را در کاهش متوفیان و کاهش مجروحان متمرکز کنیم، البته با توجه به اطلاعات و آمار موجود، در بحث انضباط ترافیکی عملکرد خوبی را داریم.

فرمانده انتظامی استان مرکزی تصریح کرد: رسیدن به نقطه مطلوب مستلزم اقدامات جهادی، حساسیت‌های بیشتر و هم‌افزایی دستگاه‌های مختلف است که بنا به فرموده مقام معظم رهبری اگر تمامی دستگاه‌ها وظایف خود را درست انجام دهند، در نهایت با هم‌افزایی به نتیجه مطلوب در حوزه ترافیکی، که کاهش جان باختگان و مجروحان تصادفات در استان مرکزی است دست می‌یابیم.

مفخمی ادامه داد: استان مرکزی با وجود وضعیت و ظرفیت در حوزه نیروی انسانی و حساسیتی که در این حوزه وجود دارد ظرفیت آن را دارد که رتبه بهتر و وضعیت مطلوب‌تری را در کشور داشته باشد که در نهایت نقشی در کاهش تلفات حوادث رانندگی در کشور ایفا کنیم.

وی بیان کرد: استان مرکزی سهم 3.2 درصدی در تصادفات و متوفیان کل کشور را دارد و در حوزه مجموع سهم 3.8 درصد را دارد که این نشان‌دهنده اهمیت آن است، البته در حوزه درون شهری با تمرکز و تعریف هدف راهبردی می‌توانیم در کاهش وقوع تصادفات در خصوص مجروحان و متوفیان بهترین پیشبرد کاری را داشته باشیم.

فرمانده انتظامی استان مرکزی ادامه داد: در حوزه برون‌شهری با واژگونی ناشی از تصادف وسیله با وسیله به سبب عدم توجه به جلو، خستگی و خواب آلودگی، اتوبان‌های موجود، گذرگاه‌ها، معابر، انحراف به چپ رو به رو هستیم که در حوزه برون شهری تصادفات وسیله با وسیله 43 درصد سهم تصادفات استان را به خود اختصاص می‌دهد.

مفخمی شهرستانی عنوان کرد: 77 درصد تصادفات استان مرکزی در حوزه برون شهری به سبب فراوانی و علت تامه است که با انجام کارهایی جزیی مثل داشتن محل استراحت موقت، نصب چراغ‌های LED، نصب پرچم و ایجاد شانه برای مدیریت کنترل سرعت می‌توانیم تصادفات را کاهش دهیم و امور را به صورت راهبردی پیگیری کنیم.

وی با اشاره به بحث هوشمندسازی گفت: رانندگان زمانی که چراغ دوربین کنترل سرعت در گذرگاه‌ها، معابر و اتوبان‌ها روشن است با سرعت مجاز حرکت می‌کنند ولی زمانی که خاموش باشد و یا دوربینی وجود ندارد، اثرگذاری لازم را نداریم و افراد به هر شکل دلخواه مشغول به رانندگی می‌شوند که همین ضرورت فرهنگ‌سازی در حوزه ترافیکی را نشان می‌دهد.

فرمانده انتظامی استان مرکزی ادامه داد: در حوزه درون‌شهری که عابران پیاده سهم 44 درصدی و راکبان موتور سیکلت سهم 38 درصدی را دارند و به طور مجموع سهم 82 درصدی تصادفات درو‌ن‌شهری را دارند، که اگر در حوزه درون‌‌شهری این دو مقوله مورد بررسی قرار بگیرند و با ایجاد حساسیت و شورای ترافیک، ایمنی و پایش به محض وقوع هر تصادفی به خصوص تصادفات فوتی و جرحی علت مشخص و اقدامات لازم انجام شود به طور حتم هم‌ افزایی ایجاد می‌شود.

مفخمی شهرستانی عنوان کرد: از ظرفیت استان در بحث هوشمندسازی استفاده شود و باید همه در این راستا حرکت کنند تا بتوانیم به نتیجه لازم برسیم.

وی ادامه داد: به وسیله ای ام ال اس می‌توانیم رصد الکترونیکی در خصوص حرکت هرنوع خودرو در حوزه راه و راهبر در هرنقطه از استان و با هر میزان سرعت و هر وضعیتی را انجام دهیم، ما نباید سلیقه‌ای عمل کنیم که دوربین‌ها آفلاین عمل کنند، هر اعمال قانونی که انجام شده به صورت پیامک ارسال می‌شود.

فرمانده انتظامی استان مرکزی افزود: برخی تصور می‌کنند ارسال پیامک حین ارتکاب تخلف برای راننده سبب حواس‌پرتی شده ولی ارسال پیامک نشانه این است که کنترل انجام می‌پذیرد و می‌توانیم در کنترل سرعت و وقوع تصادفات تاثیر خوبی داشته باشیم.

علیخانی: افزایش جریمه ورود به محدوده‌های ترافیکی باید به تایید شورای ترافیک تهران برسدتهران|فرماندار ری: هرگونه کوتاهی دستگاه‌ها در اجرای مصوبات شورای ترافیک به دادستانی اعلام می‌‌شودتعریض خیابان 24 متری اراک باید در شورای ترافیکی استان بررسی شود

مفخمی شهرستانی عنوان کرد: ما نیازمند رینگ در اطراف استان هستیم یعنی در معابر ورودی و خروجی‌های اصلی استان که در واقع 18 نقطه بوده و بیشتر درون شهر و کمتر برون شهر هستند دوربین‌های هوشمند نصب کنیم.

وی خاطر نشان کرد: با تعاملات انجام‌شده پایه دوربین‌ها اگر وصل شود ناجا نصب دوربین‌ها را انجام می‌دهد که سرورها دراختیار استان قرار می‌گیرد و دیگر مشکل تاخیر نداریم و به صورت آنلاین ارسال می‌شود.

فرمانده انتظامی استان مرکزی بیان کرد: اگر بخواهیم در حوزه امنیتی رصد انجام دهیم به صورت آنلاین در دسترس است ضمن اینکه برخی دوربین‌ها به سرقت برده می‌شود، اما این دوربین‌های هوشمند قابلیت سرقت راندارند.

مفخمی شهرستانی عنوان کرد: ما با نصب این دوربین‌ها ورود هر وسیله نقلیه را می‌توانیم رصد کنیم و 62 درصد از خودرو هایی که از مسیرهای ما عبور می‌کنند غیربومی هستند یعنی با ارسال یک پیامک توسط سرور و راه‌اندازی پنل پیامکی می‌توانیم به رانندگان که غیر بومی و ناآشنا با جاده و وضعیت محیط استان هستند هشدار دهیم و بهترین کنترل لازم را انجام دهیم.

وی با اشاره به بحث هوشمندسازی گفت: هوشمندسازی بحثی است که از سال 86 برای کوچک‌سازی ساختار تمامی حوزه‌هایی اتفاق افتاده است که کمبود نیروی انسانی خود را دارند و با راه‌اندازی بحث هوشمندسازی می‌توانیم خلاء نیروی انسانی و تجهیزات را جبران کنیم و همچنین سبب هدفمند شدن می‌شود.

فرمانده انتظامی استان مرکزی ادامه داد: بعد از اجرای طرح سهمیه‌بندی بنزین و پس از 5 دی ماه و اتفاقاتی که افتاد ما باید بحث بهینه‌سازی استفاده از دوربین‌ها و هر کاربرد امنیتی و ترافیکی را داشته باشیم.

مفخمی شهرستانی افزود: آنچه تصادف فوتی در صحنه وجود دارد و تصادفات فوتی در بیمارستان باید دقیق مشخص شود و چالش‌ها اصلاح شود و کار علمی با کمک دانشجویان و فرهیختگان انجام دهیم و به طور دقیق حوزه‌ها بررسی شود تا به نتیجه لازم برسیم.

وی با اشاره به نقاط حادثه‌خیزی که با بررسی شورای ترافیک در 5 سال گذشته شناسایی و تصویب شده و هنوز برطرف نشده گفت: شاهد درستی و کاربرد عملیاتی برخی حوزه‌ها و حساسیت در شورای ترافیک و مصوبه‌هایی که نوشته می‌شود نیستیم.

فرمانده انتظامی استان مرکزی عنوان کرد: در هر حوزه جغرافیایی استان بیش از دو فقره یا دو نفر تصادف و فوتی داشتیم که شورای ترافیک و کمیسیون اداری باید فعال باشند و حساسیت‌ها، کارشناسی و بررسی شود، سهم سازمان‌ها و علت، مشخص‌شده و به صورت فکری به منظور برطرف شدن بررسی شوند و اگر قصوری انجام شده باشد مسئولین باید اعلام کنند.

مفخمی شهرستانی افزود: همه‌ رده‌های حوزه شورای راهبری ترافیک به منظور اعتبارات در یک‌سری معذورات هستیم که باید تمرکز کار به سمت و سویی باشد که بیشترین حقوق را داشته‌ایم در واقع تمرکز باید در مراکزی باشد که بیشترین میزان تصادفات یا فوتی‌ها را داشته‌ایم.

وی بیان کرد: 3 درصد کاهش متوفیان را داریم که براساس ابلاغیه میانگین کشوری 20 درصد است و در مجروحان افزایش 8 درصدی را داریم، به این سبب باید روی موضوعاتی که بیشترین علل وقوع را دارد تمرکز کنیم.

فرمانده انتظامی استان مرکزی افزود: بعضی اقدامات حالت پیشگیرانه دارد، به طور مثال درحوزه درون‌شهری و برون‌شهری در بارش برف اوایل دی‌ماه دو یا 3 تصادف زنجیره ای اتفاق افتاد که همه سایت‌های کشور استان مرکزی را برد کردند این برای استان خوب نیست و همه باید کنار هم باشیم و اقدامات پیشگیرانه را انجام داده و تعاملات را بیشتر کرده و خلاء‌ها را پرکنیم.

انتهای پیام/711/ز

R7980/P/S6,73/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۸۳۷۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فوت هزار و ۶۵ نفر بر اثر تصادفات رانندگی در تعطیلات

عباس مسجدی، از جان باختن هزار و ۶۵ نفر بر اثر تصادفات جاده‌ای در تعطیلات نوروز امسال خبر داد.

به گزارش میزان، وی افزود: این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که هزار و ۱۷۵ نفر فوتی ناشی از تصادفات رانندگی داشتیم، حدود ۹ و نیم درصد کاهش داشته است.

رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور با بیان اینکه بیشترین آمار مرگ و میر‌های ناشی از تصادفات رانندگی نوروز امسال در روز‌های ۳ فروردین و ۲۸ اسفند رقم خورد، عنوان کرد: ۷۶ درصد فوتی‌های ناشی از تصادفات ایام نوروز سال جاری را آقایان و ۲۴ درصد را خانم‌ها تشکیل می‌دهند.

وی تصریح کرد: تعداد مصدومین ناشی از تصادفات رانندگی نیز در این ایام، ۱۷ هزار و ۲۴۴ نفر بود که نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود ۴ و نیم درصد کاهش داشت.

دیگر خبرها

  • کاهش ۱۰۰ درصدی تصادفات فوتی در کردستان
  • بیشترین علت تصادفات درون‌شهری کردستان اعلام شد
  • موتورسیکلت‌ها با ۳۵ درصد از عوامل تصادفات درون شهری هستند
  • تبریز؛ فقیرترین کلانشهر کشور در حوزه هوشندسازی/ افزایش تلفات تصادفات درون شهری نگران کننده است
  • آمار نهایی فوتی‌ها و مصدومان تصادفات در نوروز ۱۴۰۳ اعلام شد
  • سوم فروردین؛ تلخ ترین روز تصادفات نوروزی امسال / افزایش شمار جانباختگان در معابر درون شهری
  • آمار ورزشکاران سازمان یافته استان مرکزی ۱۴ درصد افزایش یافت
  • کاهش آمار مجروحان و مصدومان حوادث در طرح سلامت نوروزی
  • مرگ ۱۰۹ نفر در تصادفات درون شهری کرمانشاه
  • فوت هزار و ۶۵ نفر بر اثر تصادفات رانندگی در تعطیلات