Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-19@12:57:20 GMT

میوه‌هایی که دشمن یبوست هستند

تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۴۸۵۶۴۵

میوه‌هایی که دشمن یبوست هستند

علل اصلی ابتلا به این عارضه عبارتند از: استرس زیاد، شیوه زندگی کم تحرک، رژیم‌های غذایی کم فیبر، دیابت، و بارداری. یکی از مهمترین گام‌ها برای مبارزه با یبوست، مصرف فراوان نوع خاصی از میوه‌ها است. میوه‌ها حاوی مواد مغذی مختلفی هستند که سیستم گوارش را تسریع می‌کنند و مقادیر زیادی فیبر نامحلول به بدن می‌رسانند:

گلابی: گلابی به دلیل محتوای زیاد آب و فیبر، تنظیم کننده حرکات روده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
گلابی خواص ضد اکسید کننده دارد، سیستم گوارش را بهبود می‌بخشد و مانع از افزایش کلسترول می‌شود. ویتامین‌های سی، بی و‌ای را می‌توانید به همراه آهن، کلسیم و پتاسیم با مصرف این میوه به بدن برسانید.

نارنگی: سرشار از ویتامین سی و یک راه طبیعی برای مبارزه با یبوست است. نارنگی سرشار از فیبر بوده و به جلوگیری از مشکلات گوارشی، کلسترول بالا و مشکلات قلبی عروقی کمک می‌کند.

انگور: یک ملین طبیعی و کمک کننده به بهبود سیستم قلب و عروق است. مصرف انگور باعث کاهش کلسترول بد می‌شود. انگور همچنین حاوی اسید‌هایی است که برای عملکرد مناسب بدن ضروری به نظر می‌رسند. انگور بدون کالری است و به بهبود وضعیت شریان‌ها نیز کمک می‌کند.

پرتقال: برای جلوگیری از انباش مواد زائد در روده بزرگ و جلوگیری از ابتلا به بیماری‌های قلبی مفید است. پرتقال سرشار از آنتی اکسیدان‌ها و ویتامین سی است و منجر به بهبود سیستم ایمنی بدن می‌شود. پرتقال ضد درد و التیام دهنده است. این میوه حاوی اسید سیتریک است و به هضم مواد غذایی و بهبودو عملکرد پانکراس و کبد کمک می‌کند.

پاپایا: برای کاهش یبوست مفید است و ۹۰ درصد آن را آب تشکیل می‌هد. پاپایا یک دیورتیک عالی است و منبع غنی از ویتامین سی محسوب می‌شود. مصرف این میوه منجر به محاظت طبیعی از بدن و حذف اثرات منفی رادیکال‌های آزاد می‌شود.

سیب: این میوه را با پوست بخورید، چون پوست آن حاوی فیبر و آنتی اکسیدان است. مصرف سیب به کاهش کلسترول کمک می‌کند و، چون حاوی کورستین است، خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی را نیز کاهش می‌دهد.

خربزه: سرشار از پتاسیم، منیزیم، روی، کلسیم، آهن و فسفر است و مانع از احتباس مایعات در بدن می‌شود. مصرف خربزه عملکرد کلیه را نیز بهبود می‌بخشد و یک ملین طبیعی است.

کیوی: سرشار از فیبر است و به حرکات روده کمک می‌کند.       منبع:آوای سلامت

منبع: پارسینه

کلیدواژه: یبوست درمان یبوست میوه کیوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۸۵۶۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راهکار‌های تخصصی برای مدیریت وزن

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، مرضیه عربان با تاکید بر قرار دادن ورزش در برنامه زندگی گفت: فعالیتی که به وسیله یک فرد چاق انجام می‌شود نسبت به فرد لاغر، منجر به سوزانده شدن کالری بیشتری می‌شود بنابراین طبیعی است که افراد چاق زودتر خسته شوند پس توصیه می‌شود این خستگی را به فال نیک بگیرند و به ورزش خود ادامه دهند.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: همچنین این افراد می‌توانند ورزش را در فاصله‌های معین انجام دهند. علاوه بر این می‌توانند به کارشناس یا متخصص تغذیه مراجعه کنند و از آنها کمک بگیرند.

عربان بیان کرد: به برنامه کاهش وزن باید به عنوان راهی برای زندگی کردن و مسیر زندگی سالم نگاه شود نه یک رژیم غذایی یا فعالیت تنبیهی. باید جسور باشیم و تنوع در وعده‌های غذایی افزایش یابد تا از انواع مواد غذایی مصرف شود و ذائقه نیز به مصرف مواد سالم که قبلا برای ما خوشمزه نبود، عادت کند.

این متخصص آموزش بهداشت و ارتقای سلامت گفت: صبحانه باید به عنوان یک وعده اصلی غذایی در هر روز مدنظر قرار بگیرد. مصرف شیرینی و شکلات به عنوان میان وعده حذف یا محدود شود. مصرف غذا‌های چرب و پرانرژی مانند چیپس، بستنی و انواع سس‌ها را محدود یا حذف کرد و از مصرف کیک‌های خامه‌ای، خامه و سرشیر خودداری شود.

وی افزود: همچنین توصیه می‌شود ماست‌های کم‌نمک و کم‌چرب و آب‌میوه‌های طبیعی به جای نوشابه‌های شیرین در رژیم غذایی گنجانده شود. بهتر است از میوه به جای آب‌میوه مصرف و سبزی‌های تازه نیز به سفره غذایی اضافه شود. توصیه می‌شود به جای مصرف تنقلات از مغز‌ها استفاده شود و این موضوعات را به سایر اعضای خانواده برای بهبود عادت غذایی آموزش دهد.

دیگر خبرها

  • راهکار‌های تخصصی برای مدیریت وزن
  • خواص زیره: ۹ خاصیت علمی اثبات شده
  • این میوه سرشار از آنتی اکسیدان و ویتامین آ و بادیگارد قوی قلب شماست
  • دم‌کرده این گیاه مثل یک خواب‌آور قوی عمل می‌کند
  • عوارض مصرف بیش از اندازه میوه
  • این موجودات دوست داشتنی را بخورید!
  • غذا‌های مناسب برای پرکاری تیروئید
  • بهبود کیفیت همبرگر با کاهش سدیم
  • حذف قند از رژیم غذایی چه عوارضی دارد؟‌
  • پوست این میوه را حتما بخورید!