Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-18@11:50:38 GMT

اخبار کوتاه از استان اصفهان

تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۴۸۵۷۱۷

اخبار کوتاه از استان اصفهان

مدیر شبکه بهداشت و درمان سمیرم گفت: ساخت و ساز مجموعه های درمانی و بهداشتی این شهرستان در سه سال اخیر بی سابقه است.

علی اصغر صبوحی روز یکشنبه در جمع کارکنان شبکه بهداشت و درمان و بهورزان، اظهار داشت: احداث ۶ واحد آپارتمانی زیست پزشکان تا دهه فجر اتمام شده و افتتاح خواهد شد.

به گفته وی، حدود یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان برای ساخت این واحدها تا امروز هزینه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه ساخت کلینیک تخصصی در محوطه بیمارستان سیدالشهدا(ع) را یادآور شد و افزود: احداث ساختمان دیالیز نیز مراحل پایانی خود را سپری می کند اما با وجود فصل سرما و بارش برف ممکن است افتتاح و بهره برداری از آن یک ماه به تاخیر بیفتد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان سمیرم اضافه کرد: حدود دو میلیارد و نیم میلیون تومان در مجموع برای ساخت این دو طرح بزرگ درمانی هزینه شده اما برای تکمیل به کمک خیران سلامت هم نیازمندیم.

دکتر صبوحی با بیان اینکه ساخت و تکمیل این مجموعه ها خدمت بزرگی به مردم شهرستان و حتی استان ها و روستاهای همجوار خواهد بود، ابراز امیدواری کرد: بخشی از طرح ها تا دهه فجر امسال و بقیه نیز تا پایان سال به اتمام برسند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان سمیرم در ادامه جایگاه بهورزان سمیرم در استان اصفهان را خوب ارزیابی کرد و افزود: شناخت جامع منطقه یا روستای جمعیتی تحت پوشش، بیماری ها و درمان ابتدایی گزارش و ارجاع، مراقبت های بهداشتی و سنجش فشار خون، دیابت و واکسیناسیون و بیماریابی توسط بهورزان انجام می شود.

صبوحی تصریح کرد: بهورز با مردم همراه است و با آنان زندگی می کند و از نزدیک با شرایط روحی، جسمی و حتی خانوادگی و اقتصادی خانوارها آشنایی دارد و از همین رو بهترین یار و همراه مردم محلی در سیستم وزارت بهداشت و درمان است.

وی با یادآوری اجرای طرح کملی کنترل فشار خون با کمک بهورزان و سایر کارکنان این مجموعه خاطر نشان کرد: سه هزار و ۳۱۵ نفر در طرح غربالگری فشار خون در شهرستان سمیرم مشخص دارای فشار خون بالا مشخص شدند که بهورزان و داوطلبان طرح غربالگری نقش مهمی در اجرای طرح و شناخت بیماران داشتند.

به گفته دکتر صبوحی، ۳۶  هزار و ۶۷۹ نفر از جمعیت سمیرم بالای ۳۰ سال سن دارند که در طرح غربالگری ۲۹ هزارو ۶۷۹ نفر غربالگری و در طرح شرکت کردند.

مدیر شبکه بهداشت سمیرم با بیان اینکه تغییر سبک زندگی و کاهش مصرف نمک مهمترین گام در کنترل فشارخون است تصریح کرد: ورزش و تحرک جسمی، مصرف نکردن دخانیات و کاهش استرس و مصرف سبزی و میوه دیگر گام‌ها در مرحله درمان و مراقبت اولیه فشار خون است.

وی با اشاره به تاثیر فشار خون بالا در ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی گفت: این عارضه از مهم‌ترین عوامل مرگ و میر است که در جمعیت ۱۵ تا ۶۵ سال ۱۹ درصد شیوع دارد.

صبوحی از افرادی که هنوز برای تست فشار خون اقدام نکرده اند نیز خواست به خانه ها و مراکزی بهداشتی مراجعه کنند تا پرونده آنان نیز تکمیل شود.

 ۴۸ درصد افراد ۴۵ تا ۶۵ ساله هم مبتلا به فشار خون هستند.

مرحله دوم اصلی اجرای طرح ملی کنترل فشار خون، از ۱۷ خرداد ماه تا ۱۵ تیرماه انجام شد.

بخش بهداشت و درمان سمیرم دارای ۳۷ خانه بهداشت، ۶ پایگاه سلامت روستایی، ۶ پایگاه اورژانس ۱۱۵ و یک بیمارستان ۸۶ تخت خوابی (بیمارستان سیدالشهدا) است.

سمیرم با افزون بر ۱۰۰ هزار جمعیت عشایری و ثابت، در ۱۶۰ کیلومتری جنوب اصفهان واقع شده است.

نایین

فرمانده سپاه پاسداران شهرستان نایین گفت: یکی از برکات خون مطهر شهید حاج قاسم سلیمانی این بود که ماهیت استکبار جهانی را بر همگان روشن کرد.

محسن مهدی زاده مقدم در مراسم بزرگداشت شهید سردار سلیمانی در شهر بافران افزود:برغم اینکه مقام معظم رهبری بارها در سخنرانی‌های خود تاکید بر استفاده از ظرفیت جوانان و توان داخلی داشتند از بهره مندی این پتانسیل‌ها و توانمندی‌ها در داخل کشور غافل و در پای میز مذاکره با شیطانی که برجام بدفرجام را به خورد ملت ایران داد، نشستیم.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج نایین بیان کرد: یکی از برکات خون مطهر شهید حاج قاسم سلیمانی این بود که ماهیت استکبار روشن ساخت چرا که نشان داد این‌ها همه از یک قماش هستند و این تفکر ۱+۵ از تفکرات آمریکا پیروی داشته که آن تفکر شیطانی است.

برچسب‌ها طرح ملی کنترل فشار خون ارایه خدمات درمانی ایثار و شهادت بیماران دیالیزی سمیرم چاقی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: طرح ملی کنترل فشار خون ارایه خدمات درمانی ایثار و شهادت بیماران دیالیزی سمیرم چاقی طرح ملی کنترل فشار خون ارایه خدمات درمانی ایثار و شهادت بیماران دیالیزی سمیرم چاقی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۸۵۷۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲ طرح بهداشت و درمان در شاهرود افتتاح و کلنگ زنی می‌شود

ایاد بهادری منفرد در گفتگو با خبرنگار مهر، درباره برنامه‌های دانشگاه علوم پزشکی شاهرود در سفر استانی هیأت دولت سیزدهم به استان سمنان بیان کرد: در سفر مقام عالی وزارت بهداشت و دیگر مسئولان دولتی به شهرستان شاهرود یک طرح درمانی افتتاح و یک طرح دیگر هم کلنگ زنی می‌شود.

وی افزود: در این سفر پروژه پایگاه سلامت فدک در یک هزار و ۵۰۰ متر مربع زمین، با اعتبار ۱۰۰ میلیارد ریال کلنگ زنی خواهد شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود همچنین گفت: پروژه مرکز خدمات جامع سلامت و محل زیست پزشک میغان با زیر بنای ۴۱۰ متر مربع پروژه قابل افتتاح امروز عصر با حضور مسئولان دولتی است.

بهادری بیان کرد: برای این طرح ۸۰ میلیارد ریال هزینه شده و پنج هزار و ۷۶ نفر نیز می‌توانند از آن بهره مند شوند.

وی با بیان اینکه چند پروژه عمرانی و بهداشتی و درمانی در مجموعه علوم پزشکی شاهرود نیز در سفر استانی هیأت دولت مورد بازدید قرار می‌گیرد، گفت: یکی از این طرح‌ها پروژه توسعه فضای فیزیکی، بیمارستان امام حسین (ع) شاهرود است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود با بیان اینکه این طرح هفت هزار و ۴۰۰ متر مربع زیربنا دارد، ابراز کرد: -پروژه مرکز غربالگری، تشخیص و درمان سرطان بیمارستان امام حسین (ع) شاهرود با زیربنای چهار هزار و ۵۰۰ متر مربع از دیگر طرح‌های قابل بازدید است.

بهادری با بیان اینکه هیأت دولت سیزدهم همچنین در سفر به شاهرود از پروژه بلوک زایمانی و LDR، بیمارستان امام حسین(ع) با زیربنای یک هزار و ۶۴۰ متر مربع بازدید خواهد کرد، تاکید داشت: پروژه توسعه فضای فیزیکی، بیمارستان امام حسین (ع) شاهرود مجموعاً سه هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد که یک سوم از آن تأمین شده است.

وی افزود: پردیس فناوری‌های سلامت شاهوار دیگر طرحی است که امروز عصر با حضور اعضای هیأت دولت در قالب سفر دوم دولت سیزدهم به استان سمنان در شهرستان شاهرود مورد بازدید قرار می‌گیرد.

کد خبر 6081762

دیگر خبرها

  • ساختمان اداری شبکه بهداشت و درمان شهرستان آرادان افتتاح شد
  • تجلیل از کارکنان آزمایشگاه مرکز بهداشت مهریز
  • ۲ خانه بهداشت روستایی در گرمسار افتتاح شد
  • ۲ طرح بهداشت و درمان در شاهرود افتتاح و کلنگ زنی می‌شود
  • بهره برداری از ۱۶ هزار تخت بیمارستانی در کشور
  • ضرورت تأمین اعتبار بیمارستان ۱۰۰۰ تختخوابی تبریز
  • ۵ مطالبه مهم استاندار آذربایجان شرقی از معاون وزیر بهداشت
  • جذب ۲۶ هزار نیروی ‌جدید در ‌وزارت بهداشت
  • بهره برداری از بیمارستان اسلامشهر ۵۰۰ میلیارد اعتبار نیاز دارد
  • وزیر بهداشت و درمان از بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی اسلامشهر بازدید کرد