Web Analytics Made Easy - Statcounter



در پی وقوع سانحه هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ و انتشار خبر اصابت موشک به این هواپیما بر اثر خطای انسانی، تجمعی در میدان آزادی تهران برگزار شد.

به گزارش ایلنا، در حالی که هنوز ۴۸ ساعت از انتشار رسمی خبر ستاد کل نیروهای مسلح مبنی بر اصابت موشک به هواپیمای مسافربری که طی آن ۱۷۶ نفر به شهادت رسیدند، نگذشته است امروز برای سومین بار معترضان به این سانحه و نحوه اطلاع‌رسانی آن، در میدان آزادی تهران تجمع کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جمعیت حاضر در میدان آزادی که تقریبا بین دو تا سه هزار نفر هستند، تلاش کردند در ابتدا با شعار «نیروی انتظامی، حمایت حمایت» از نیروهای امینی حاضر در مسیر میدان آزادی درخواست کنند که با تجمع مسالمت‌آمیز آنان برخورد نشود.

تجمع‌کنندگان همچنین در شعارهای خود اعتراضشان را نسبت به پنهان‌کاری و عدم شفاف‌سازی در بیان حقیقت ابراز کرده و یاد جان‌باختگان این پرواز را گرامی داشتند.

آنها در شعارهایشان با مخاطب قرار دادن برخی از مسئولان خواستار استعفای خاطیان و مسببان این حادثه شدند.

نیروهای امنیتی و یگان ویژه در حال تلاش برای متفرق کردند این تجمع هستند.

روز گذشته نیز دانشجویان دانشگاه‌های امیرکبیر و شریف تجعی را برگزار کردند.

امروز نیز در برخی از دانشگاه‌های کشور به یاد دانشجویان قربانی، مراسم‎هایی برگزار شد.

دانشجویان اصفهانی با خانواده جانباختگان هواپیمای اوکراینی ابراز همدردی کردند

ایرنا نوشت: جمعی از دانشجویان دانشگاه‌های" اصفهان" و "علوم پزشکی" این شهر، یکشنبه شب با تجمع در مقابل تالار شریعتی این دانشگاه به یاد جانباختگان هواپیمای اوکراینی، شمع روشن و با خانواده‌های آنها ابراز همدردی کردند.

این دانشجویان همچنین با در دست داشتن پلاکاردها و عکس‌هایی از جانباختگان سانحه هوایی، یاد آنها را گرامی داشتند.

در این برنامه که به دعوت انجمن‌های اسلامی دانشگاه اصفهان و علوم پزشکی صورت گرفته بود، دانشجویان حاضر خواستار برخورد با مُسببان این حادثه شدند.

دانشگاه اصفهان بعنوان دانشگاه جامع و مادر استان، دارای حدود ۱۵ هزار دانشجو و ۶۵۰ عضو هیات علمی و یکی از دانشگاه‌های برتر کشور است.

دانشگاه علوم پزشکی اصفهان نیز دارای حدود ۱۰ هزار دانشجو و ۸۰۰ عضو هیات علمی است.

این دانشگاه با داشتن ۱۱ دانشکده و ۴۷ مرکز تحقیقاتی و پژوهشکده، از دانشگاه‌های علوم پزشکی برتر کشور محسوب می‌شود.

همچنین ظهر امروز دانشجویان دانشگاه اصفهان و دانشگاه صنعتی در آیین‌های جداگانه‌ای با روشن کردن شمع، خاطره جانباختگان سانحه هوایی را که جمعی از آنها از دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف بودند، گرامی داشتند.

جمعی از مردم اصفهان نیز شنبه‌شب به یاد جان‌باختگان سانحه سقوط هواپیمای اوکراین با روشن کردن شمع با خانواده‌های آنان ابراز همدردی کردند.

یک فروند هواپیمای بوئینگ ۸۰۰-۷۳۷ متعلق به شرکت هواپیمایی اوکراین اینترنشنال با علامت ثبت VR-PSR که با شماره پرواز ۷۵۲ در ساعت ۶ و ۱۲ دقیقه روز چهارشنبه ۱۸ دی از فرودگاه امام خمینی به مقصد کی‌یف پرواز خود را آغاز کرد پس از قطع ارتباط با بخش کنترل ترافیک، در ساعت ۶ و ۱۸ دقیقه در حوالی صباشهر از توابع استان تهران سقوط کرد.

این هواپیما دارای ۱۶۷ مسافر و ۹ نفر خدمه پرواز بود.

بیش از ۳۱ دانش‌آموخته دانشگاه‌های مختلف کشور از جمله صنعتی شریف، امیرکبیر، ‌ علم و صنعت و خواجه نصیرالدین طوسی در این حادثه جان خود را از دست دادند.

حدود ۱۰ نفر از استان اصفهان نیز در میان جان‌باختگان حادثه سقوط هواپیمای اوکراینی بودند.

منبع: بیتوته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.beytoote.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بیتوته» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۸۶۶۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش آمریکا در نسل‌کشی اسراییل در غزه با سرکوب دانشجویان معترض پاک نمی‌شود

به گزارش قدس آنلاین، «ناصر کنعانی» سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در پیامی در صفحه رسمی خود در شبکه اجتماعی ایکس درباره بازداشت دانشجویان معترض به جنایت‌های جنگی رژیم صهیونیستی در غزه در دانشگاه‌های این کشور نوشت: گزارش‌های خبری درباره سرکوب و بازداشت گسترده دانشجویان دانشگاه‌های آمریکایی توسط پلیس این کشور به دلیل حمایتشان از مردم فلسطین، نقض خشونت‌بار حق رای، آزادی بیان و حقوق بشر است که برای افکار عمومی سراسر جهان نگران‌کننده است.

تجمع دانشجویان آمریکایی حامی فلسطین

کنعانی افزود: ضرورت دارد که دولت آمریکا در عین پایبندی به وظایف حقوق بشری خود، آزادی بیان و تجمعات دانشجویان و اساتید دانشگاه را تضمین کند و به خواسته‌ها و حقوق قانونی آن‌ها احترام بگذارد.

بازداشت دانشجویان آمریکایی حامی فلسطین

در ادامه پیام سخنگوی وزارت امور خارجه ایران مطرح شد: نقش اصلی و حمایت‌گرانه دولت آمریکا در نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در فلسطین با ایجاد فضای خفقان‌آور و فرونشاندن صدای معترضان پاک نخواهد شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • جمهوری‌خواهان اعزام پلیس برای سرکوب دانشجویان را خواستار شدند
  • شورش بزرگ در دانشگاه های آمریکا / حمایت واشنگتن از اسرائیل بالاخره کار دستش داد/ تلاش دولت برای سرکوب معترضان عدالتخواه با بهانه «یهودی ستیزی»
  • نقش آمریکا در نسل‌کشی اسراییل در غزه با سرکوب دانشجویان معترض پاک نمی‌شود
  • ادامه تظاهرات دانشجویان حامی فلسطین در آمریکا
  • سرکوب جنبش دانشجویی ضد صهیونیستی در آمریکا
  • مستند ستاره دنباله دار؛ روایت حضور جهادگران اصفهانی در بزنوید لرستان +فیلم
  • تجمع در دانشگاه‌های آمریکا در حمایت از غزه
  • تجمع در دانشگاه‌های آمریکا در حمایت از غزه + فیلم
  • تجمع بزرگ حمایت از فلسطین مقابل دانشگاه یِیل آمریکا
  • بازداشت دانشجویان دانشگاه «ییل» آمریکا به دلیل برپایی تجمع اعتراضی علیه اسرائیل