Web Analytics Made Easy - Statcounter

درپی انتشار تصویری مبنی بر انصراف برخی از چهره‌های برجسته هنرهای تجسمی کشور از دوازدهمین جشنواره تجسمی فجر، انجمن هنرهای تجسمی انقلاب و دفاع مقدس بیانیه شدیدالحنی را صادر کرد. ۲۲ دی ۱۳۹۸ - ۲۱:۱۷ فرهنگی موسیقی و تجسمی نظرات - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا، درپی انتشار تصویری مبنی بر انصراف برخی از چهره‌های برجسته و اساتید بنام هنرهای تجسمی کشور از دوازدهمین جشنواره تجسمی فجر، انجمن هنرهای تجسمی انقلاب و دفاع مقدس بیانیه شدیدالحنی را صادر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 متن این بیانیه بدین شرح است:

"بسمه تعالی

انجمن هنرهای تجسمی انقلاب و دفاع مقدس ضمن آرزوی طلب مغفرت و بخشایش برای جانباختگان فاجعه هواپیمای مسافربری اوکراین به استحضار عموم علاقه‌مندان و هنرمندان تجسمی کشور می‌رساند؛ در نهایت بی‌اخلاقی و در یک حرکت کاملاً مهندسی شده و غیر حرفه‌ای نام سه تن از اساتید هنرهای تجسمی کشور در انصراف از دوازدهمین جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی فجر در فضای غیر رسمی و شبکه‌های مجازی منتشر شد.

انجمن هنرهای تجسمی انقلاب و دفاع مقدس ضمن تقبیح این عمل مذموم و زشت، رسماً اعلام می‌دارد آقایان دکتر حبیب‌الله صادقی، مسعود نجابتی و طاهر شیخ‌الحکما تحت هیچ عنوانی از جشنواره هنرهای تجسمی فجر انصراف نداده‌اند و درج تصایر نامبردگان در اقلام تبلیغاتی و تصاویر انصراف منتسب به ایشان از دوازدهمین جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی فجر، کاملاً غیر‌قانونی می‌باشد و مراتب اعتراض شدید و حق پیگیری قانونی و حقوقی این ماجرای دروغین را برای خود محفوظ می‌دارد و بر رفع مشکلات موجود و تحکیم فضای همدلی و یکدلی در این فضای غبار آلود مسموم تأکید می‌نماید."

این در حالی است که شب گذشته تنی چند از داوران و دبیران دوازدهمین جشنواره تجسمی فجر در اقدامی دسته‌جمعی، با صدور بیانیه‌ای اینستاگرامی انصراف خود را  از حضور در این جشنواره اعلام کردند. این اتفاق پس از اعلام انصراف ابراهیم حقیقی دبیرکل دوازدهمین جشنواره تجسمی فجر شتاب گرفت و در ادامه دبیران و داوران بخش‌های مختلف این دوره از جشنواره شامل متصدیان رشته‌های عکاسی، نقاشی، گرافیک، سفال‌ و سرامیک، مجسمه‌سازی و تصویرسازی نیز کناره‌گیری خود را  از حضور در جشنواره دوازدهم اعلام کردند. 

شیخ‌رضایی: انصراف‌دهندگان جشنواره تجسمی فجر از همین حالا به فکر کاسبی‌های آینده‌شان هستند/ سیاستگذاران جشنواره پاسخگو باشنداز آغوش باز برای جشن هنر شیراز تا تحریم جشنواره تجسمی فجر/سیاستگذاران جشنواره از یک حفره چندبار گزیده خواهند شد؟محمدرضا دوست‌محمدی:کارهایمان در قبال عظمت شخصیت «حاج قاسم» حقیر و ناچیز است

انتهای پیام/                                                             

 

R1527/P/S4,40/CT1 واژه های کاربردی مرتبط جشنواره هنرهای تجسمی فجر مرکز هنرهای تجسمی انقلاب (مهتا) هنرهای تجسمی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: جشنواره هنرهای تجسمی فجر هنرهای تجسمی جشنواره هنرهای تجسمی فجر هنرهای تجسمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۸۶۸۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشنواره «امید فردا» فرصتی برای رقابت سالن دانش‌آموزان کردستان

عزت‌الله طیبی‌راد در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: جشنواره فرهنگی هنری «امید فردا» فرصتی برای رقابت سالم، گسترش و تعمیق فعالیت‌های پرورشی دانش آموزان در مدرسه است.

وی افزود: در این جشنواره دانش‌آموزان در بسیاری از رشته‌های هنری نظیر آفرینش‌های ادبی و فرهنگی، رسانه و فضای مجازی، فیلم و هنرهای نمایشی، هنرهای آوایی، هنرهای دستی و تجسمی بر اساس علاقه‌مندی خود به رقابت می‌پردازند.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره آموزش و پرورش کردستان عنوان کرد: این جشنواره در راستای تحقق برنامه فراگیر پرورشی با اهداف تعیین شده در سند تحول بنیادین و رویکردهای تحول آفرین در تربیت هنری، زیبایی شناختی و رویکرد مدرسه محوری برگزار می‌شود.

طیبی‌راد ادامه داد: در این مرحله ضمن دریافت آثار، بررسی و تفکیک آنها توسط دبیرخانه، آثار برای داوری در اختیار اساتید مربوطه قرار می‌گیرد.

وی گفت: پس از داوری، آثار برتر رشته‌های مختلف انفرادی، گروهی و همگانی به دبیرخانه کشوری مستقر در استان اصفهان ارسال می‌شود.

گفتنی است، دبیرخانه استانی فرایند جمع‌آوری آثار چهل و دومین جشنواره فرهنگی هنری دانش آموزان (امید فردا) در استان و در کانون فرهنگی تربیتی شهید باهنر آغاز به کار کرده است.

کد خبر 6087428

دیگر خبرها

  • دلیل انصراف نامزد‌های جایزه قلم آمریکا چه بود؟
  • جشنواره «امید فردا» فرصتی برای رقابت سالن دانش‌آموزان کردستان
  • جایزه قلم آمریکا با حمایت نویسندگان از مردم غزه لغو شد
  • لغو مراسم انجمن قلم آمریکا به دلیل اعتراض نویسندگان به حمله اسرائیل به مردم غزه
  • جایزه قلم آمریکا در پی حمایت نویسندگان از مردم غزه لغو شد
  • جایزه آمریکایی که با حمایت نویسندگان از مردم غزه لغو شد
  • آزادی بیان به سبک غرب / جایزه آمریکایی که با حمایت نویسندگان از مردم غزه لغو شد
  • انزوای مطلق رژیم صهیونیستی در المپیک هنرهای تجسمی جهان
  • طراحی پوسترهای جدید به مناسبت شکست هیمنه آمریکا در طبس
  • طرح‌های گرافیکی سالروز شکست آمریکا در واقعه طبس منتشر شد