Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهید مسعود غیبی که در تاریخ 22 دی‌ماه سال 1342 متولد شد در امر کمک به فقرا، بیماران و نیازمندان بسیار فعال بود تا آنجا که با گذشت سال‌های زیاد از شهادتش، آشنایان از او به عنوان یک جوانمرد یاد می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از ابرکوه، شهید مسعود غیبی در 22 دی‌ماه سال 1342 در روستای مهرآباد متولد شد و بعد از اتمام تحصیلات ابتدایی به علت نبودن امکانات آموزشی در زادگاهش و نیز به منظور کمک به پدر در کار کشاورزی ترک تحصیل کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسعود که جوان خود ساخته و استواری بود، وضعیت نامناسب رژیم را درک کرده و به‌صورت فعال در تظاهرات علیه رژیم منحوس پهلوی شرکت می‌کرد و هم‌زمان با تشکیل بسیج مردمی به خیل بسیجیان پیوست.

 او در مردادماه سال با پوشیدن لباس مقدس سربازی در کبوتر آهنگ شروع به خدمت نمود و بعد از اتمام آن دوره به زادگاهش بازگشت و با دلی سرشار از عشق به شهادت و دفاع از میهن اسلامی راهی جبهه‌های حق علیه باطل شد.

شهید غیبی با قلبی مهربان به خانواده‌اش مهر می‌ورزید، فردی خوش‌اخلاق و مهربان و دلسوز بود. همواره به پدر و مادر خویش احترام می‌گذاشت و همیشه در کمک به دیگران پیش‌قدم بود.

مسعود آن‌چنان روحیه کمک به افراد تهیدست، بی‌بضاعت و بیمار را در وجود خویش تقویت کرده بود و آن را در عمل نیز پرورش داده بود که حتی پس از گذشت سال‌ها از شهادتش، دوستان و آشنایان هنوز از جوانمردی او به نیکی یاد می‌کنند.

وی که در سال 66 ازدواج کرد و صاحب چهار فرزند شد، در سال 1369 نیز به استخدام کمیته انقلاب اسلامی درآمد و پس از ادغام نیروی کمیته، لباس نیروی انتظامی را به تن کرد و خدمت خود را در شهرستان‌های تفت، ابرکوه و ساغند آغاز کرد.

مسعود در سال 1380 به علت منحل شدن قرارگاه به شهرستان ابرکوه آمد و در دادگاه مشغول به کار شد. پس از دو سال با تشکیل مجدد قرارگاه، به منطقه سارند بازگشت و پس از گذشت حدود یک سال در حین تعقیب گروهی از سوداگران مرگ، در منطقه کویری سارند به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

انتهای پیام/90027

منبع: فارس

کلیدواژه: شهید شهادت ابرکوه فارس یزد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۸۷۹۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرمت بند‌های تغذیه مصنوعی استان از ابتدای سال تاکنون


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، زارع زاده گفت: مراحل اجرای طرح مرمت بند تغذیه مصنوعی رحیم آباد ابرکوه (مرحله دوم) که از سال ۱۴۰۱ آغاز شده است، در مراحل پایانی به سر می‌برد. 


وی با بیان اینکه مرمت بند رحیم آباد ابرکوه تاکنون ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است، افزود: به منظور تکمیل فرایند مرمت این بند، عملیات اجرایی در جناح راست با عنوان مرمت بند رحیم آباد (مرحله سوم) با انتخاب مشاور و پیمانکار آغاز شده است. 


وی همچنین اظهار داشت:عملیات لایروبی سیل بند دم هفت اردکان و بند تغذیه مصنوعی رودخانه شور ابرکوه نیز شروع شده است. 


زارع زاده در پایان هدف از مرمت و نگهداری بند‌های تغذیه مصنوعی استان را افزایش حجم مخزن به منظور کنترل سیلاب و افزایش نفوذ آب و تغذیه سفره‌های آب زیرزمینی دانست.

دیگر خبرها

  • پهلوان بودن واژه ایست بینهایت
  • مرمت بند‌های تغذیه مصنوعی استان از ابتدای سال تاکنون
  • قهرمانان، رسانه گویای هویت ملی ایران‌اند
  • رقابت ساره جوانمردی با ستارگان مطرح پاراتیراندازی جهان
  • صحرای طبس تابلویی از عجز قدرت‌های بشری در برابر اراده الهی
  • تعطیلی و غیرحضوری شدن مدارس در استان یزد
  • کاسبی کپسولی
  • اگر سر نترس دارید این کسب و کار پرسود است
  • پیشگیری از وقوع سیل در ابرکوه
  • شهیدی که مغز متفکر مقاومت فلسطین بود