Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک کارشناس حقوق بین‌الملل گفت: شرکت سفرا در تجمعات اعتراضی با وظایف دیپلماتیک سازگار نیست و دولت می‌تواند سفیر انگلیس را به‌دلیل حضور در تجمعی که علیه امنیت کشور بود، اخراج کند.

سهراب سلیم‌‌زاده در گفتگو با خبرنگار حوزه قضائی گروه اجتماعی خبرگزاری آنا درخصوص شرکت سفیر انگلستان در تجمعات روز شنبه(22 دی ماه 98) مقابل دانشگاه امیرکبیر که به‌دلیل جان باختن تعدادی از هموطنان براثر سقوط هواپیمای اوکراینی برگزار شد، با بیان اینکه این اقدام سفیر انگلستان با وظایف دیپلماتیک وی سازگاری ندارد، اظهار کرد: سفرا بر اساس وظایفی که دارند باید عمل کنند و اگر خارج از وظایفی که برایشان تعریف شده، عمل کنند باید پاسخگو باشند و این مورد در تمام کشورها وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: چه لزومی دارد، سفیر کشوری دیگر در ایران در تجمعی که علیه امنیت کشور برگزار شد و مردم در آن تجمع شعارهای ساختارشکنانه سر می‌دهند حضور پیدا کند؟ اگر این اقدام در هر کشوری رخ می‌داد و سفیر جمهوری اسلامی ایران در تجمع مردم کشورهای دیگر حضور پیدا می‌کرد، قطعاً رسانه‌های خارجی بیشترین هجمه را علیه ایران وارد می‌کردند.

این کارشناس حقوق بین‌الملل تصریح کرد: از لحاظ حقوق بین‌الملل اقدام اخیر سفیر انگلستان در تهران، خلاف قوانین بوده است و از این رو جمهوری اسلامی ایران می‌تواند مراتب اعتراض خود به کشور انگلستان را اعلام کند. حتی برخی اعلام کردند که آقای سفیر در تجمع اعتراضی اقدام به هدایت مردم نیز کرده است که درصورت اثبات این موضوع، جرم صورت گرفته است، لذا برخورد با سفیر انگلستان به‌دلیل دخالت در امور کشورمان الزامی به نظر می‌رسد.

سلیم‌زاده با بیان اینکه شرکت سفیر انگلستان در تجمعات اعتراضی خلاف وظایف وی است، خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران می‌تواند حتی تا اخراج سفیر متخلف از کشور پیش برود.

براساس این گزارش، «‌مک ایر» سفیر انگلیس روز شنبه(22 دی ماه 98) در تجمع برگزار شده در اطراف دانشگاه امیرکبیر حضور یافته بود و برای ساعاتی بازداشت و پس از وساطت وزارت خارجه، آزاد شد. برخی اخبار حکایت از این داشت که «مک ایر» در خلال تجمع اعتراضی، اقدام به هدایت معترضین می‌کرد.

انتهای پیام/4110/ 

منبع: آنا

کلیدواژه: سقوط هواپیما سفیر انگلستان مک ایر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۸۸۱۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماجرای تجمع اعتراضی در مقابل فرمانداری بندرعباس

خبرگزاری فارس از ماجرای تجمع امروز در مقابل فرمانداری بندرعباس گزارشی تهیه کرده است.

این خبرگزاری نوشت: امروز جمعی از اهالی روستای جمال احمد بندرعباس در اعتراض به حادثه در محدودۀ این روستا در مقابل فرمانداری شهر تجمع کردند.

فیلم‌های منتشرشده از این تجمع نشان می‌دهد معترضان پس از حضور در مقابل فرمانداری با مسئولان استان گفتگو کرده‌اند.

اما ماجرا چیست؟ عصر دیروز در جریان تعقیب‌وگریز پلیس و یک خودروی کوییک در بندرعباس، پلیس طبق قانون به‌کارگیری سلاح به‌سمت لاستیک خودرو شلیک کرده که یکی از تیر‌ها به یکی از سرنشینان خودرو برخورد کرده و باعث فوت او شده است.

فرماندهی انتظامی بندرعباس دربارۀ این ماجرا گفته: مأموران در ادامۀ طرح مقابله با قاچاق خودرو‌های شوتی سوخت‌بر، به یک دستگاه خودروی کوییک دارای شیشه‌های کاملا دودی، با دو نفر سرنشین مشکوک شدند، اما سرنشینان این خودرو به اخطار پلیس بی‌توجهی کردند و با انجام حرکات نمایشی خطرناک و تغییر مسیر به‌سمت اتوبان متواری شدند.

مأموران نیز با رعایت کامل قانون به‌کارگیری سلاح، با هدف متوقف‌کردن خودرو، اقدام به شلیک به سمت لاستیک کردند که با توجه به سرعت بالا و وجود پستی و بلندی‌های زیاد مسیر حرکت، تیر شلیک شده، پس از انحراف، به سرنشین خودرو اصابت کرده و منجر به فوت او شد.

بررسی‌های اولیه از فعالیت این خودرو در زمینۀ قاچاق سوخت خبر می‌دهد، اما نتیجۀ نهایی بررسی‌های تخصصی، متعاقبا اعلام خواهد شد.

دیگر خبرها

  • شترداری رسته مزیت دار دامداری سازگار با اقلیم کشور
  • چاقو کشی دختر دانش آموز علیه معلمان در انگلستان
  • تجمعات اعتراضی با شعار مرگ در ونیز جایی ندارد در دوسالانه ونیز/ اروپا هم اسرائیل را پس زد
  • دلیل تجمع اعتراضی در مقابل فرمانداری بندرعباس چه بود؟
  • ماجرای تجمع اعتراضی در مقابل فرمانداری بندرعباس
  • فیلم| طنین صدای اذان در تجمع اعتراضی دانشجویان آمریکایی
  • طنین صدای اذان در تجمع اعتراضی دانشجویان آمریکایی | ویدئو
  • ادعای سان: تن‌هاخ آخر فصل اخراج می‌شود
  • انگلیس طرح اخراج پناهجویان به رواندا را تصویب کرد
  • چرا فاصله لیگ برتر انگلیس روز به روز با سایرین بیشتر می‌شود؟ (زیرنویس فارسی)