Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین، مهین فرهادی زاد، معاون بانوان وزارت ورزش و جوانان در نشست همایش ملی زن و ورزش،   در پاسخ به این سوال که واکنش شما به رفتن برخی از ورزشکاران در رشته هایی چون شطرنج و تکواندو چیست؟ گفت: تعداد زیادی از ورزشکارانمان در این گروه قرار ندارند که ناراحت باشند و بروند. اگر یکی از ورزشکاران شطرنج را اعلام می‌کنید او سال‌هاست که در فرانسه زندگی می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هر کسی در ارتباط با زندگی خود تصمیم می‌گیرد و نمی توانیم کسی را مجبور کنیم. ما باید از ورزشکارمان حمایت و دلجویی کنیم. کیمیا علیزاده ورزشکار قهرمان ما در ریو بود که با تلاش و کوشش و با همه وجود آسیب دیدگی تلاش کرد و روی سکو رفت تا اولین مدال آور زنان ایران در بازی‌های المپیک شود. این موضوع برای مردم و مسئولان ورزشی قابل احترام است. کیمیا هم فراموش نمی‌کند که چقدر مردم و مسئولان از او حمایت کردند. مطلب کیمیا را نخواندم اما تا جایی که می‌دانم او دوست داشت در فیزیوتراپی ادامه تحصیل دهد در حالی که ورزشکاران ما فقط می‌توانند در رشته تربیت بدنی ادامه تحصیل بدهند که به همین دلیل رفت.

اظهارات تند کیمیا علیزاده درباره دلایل مهاجرتش | آقای ساعی؛ رفتم تا شما نشوم | زندگی شاد می‌خواهم

این مقام مسئول در ادامه افزود: کدام کشور برای ورزشکاران قهرمان خود تلاش نمی‌کند؟ فضا را برای ورزشکارانمان به ویژه در رده‌های سنی علیزاده که جوانانی هستند که زبان دلجویی و مهربانی خاص خود را می‌خواهند، ایجاد کردیم. اهتزار پرچم ایران خواست ورزشکاران هم هست اما کمیسیون زنان و ورزش در مورد ورزشکاران زن برنامه‌هایی دارد که برای در کنار هم بودن و شنیدن زنان آنها اقدام کند. علاوه بر این کمیسیون ورزشکاران را هم داریم که از کمیسیون‌های اصلی IOC است و کمیته ملی المپیک به آن خیلی اهمیت می‌دهد. کمیسیون‌های دیگر هم در خدمت ورزشکاران هستند. حضور زهرا نعمتی به نجمه خدمتی دلگرمی می‌دهد. حضور خدمتی به الهام احمدی دلگرمی می‌دهد و همینطور موارد دیگر.

قضاوت نخستین داور زن ایرانی در المپیک ۲۰۲۰ توکیو

فرهادی زاد بیان کرد: ما ۶۰ ورزشکار فدراسیون بیمارهای خاص را به انگلستان بردیم و به آنها تسهیلات دادیم اما یک نفراز آنها نماند و برگشتند چون باورهایی که در آنها ایجاد شده باورهای قوی است و خانواده، مدرسه، دوستان و رسانه در آن نقش اساسی داشته است. علاوه بر این باید در فدراسیون‌هایمان فضای همراه با آرامش برای بانوان فراهم کنیم. البته این فضا وجود دارد اما باید بیشتر تلاش کنیم تا ورزشکارانمان به آرامش برسند و قوانین را به سمت و سویی ببریم تا کسانی مثل علیزاده در همین جا بتوانند تحصیلات خود را ادامه دهند. نباید فقط کیمیا را ببینیم بلکه باید خانواده و نیازهای آنها را هم ببینیم.

سقوط امید با استیلی/صعود کره جنوبی به دوردوم

او در مورد فراهم کردن شرایط مناسب برای مربیان زن توانمند چون شهرزاد مظفر و الهام هاشمی و حفظ آنها در کشور گفت: وقتی الهام هاشمی در سنگاپور بود ورزشکاران او به فینال مسابقات می‌رسیدند و آقای دادگر با او صحبت کرد که به کشور برگردد. تیراندازی مشکلات خاص خود را دارد فدراسیون به دلیل شرایط کشور نمی‌تواند اسلحه مدرن و فشنگ وارد کند اما خوشبختانه در جلسه ستاد عالی بازی‌ها مقرر شد نیازهای آنها با اختصاص تسهیلات فراهم شود.

فرهادی زاد بیان کرد: باید برای بانوانی که می‌توانند با تلاش و کوشش در ارتقا سیستم ورزش نقش داشته، مراقبت و تلاش بیشتری داشته باشیم. باید به بخش بانوان سوبسید ورزشی داد یعنی فضا و امکان صحبت کردن بیشتری برای آنها فراهم شود وقتی مربی توانمندی چون الهام هاشمی داریم باید او را حمایت کنیم. خانم مظفر هم با توانمندی هایش باید در دوره‌های بعد برگردد و او هم با دل و جان می‌آید. باید از همه زنان توانمندمان حمایت کنیم تا دختران جوانمان بدانند یک روز به الهام هاشمی و شهرزاد مظفر تبدیل می‌شوند.

کد خبر 477697

منبع: همشهری آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۸۸۱۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استان قم ظرفیت خوبی در حوزه ورزش دارد

به گزارش خبرگزاری مهر، سید محمد آقامیری در جلسه رسیدگی به مشکلات تیم‌ها و باشگاه‌های ورزشی قم حاضر در لیگ‌های کشوری افزود: با توجه به اهمیت ترویج ورزش همگانی و قهرمانی و ظرفیت استان در این حوزه؛ رسیدگی به مشکلات این تیم‌ها در دستور کار مدیریت استان قرار گرفته است.

وی ضمن تقدیر از عملکرد ورزشکاران و تیم‌های قمی در مسابقات آسیایی و جهانی اظهار کرد: ورزشکاران و تیم‌های ما سال گذشته در آوردگاه‌های مختلف ملی، آسیایی و جهانی خوش درخشیده و برای ایران اسلامی به ویژه استان قم افتخارآفرینی کردند.

استاندار قم گفت: معاونت اجتماعی، فرهنگی و زیارت استانداری قم ماموریت دارد تا مشکلات تیم‌های ورزشی را احصا کرده و ما نیز در تلاش خواهیم بود به دغدغه‌های آنها رسیدگی نموده تا ورزشکاران ما بهترین عملکرد را در آوردگاه‌های ورزشی داشته باشند.

آقامیری با اشاره به لزوم حضور بخش خصوصی در ورزش گفت: حمایت از ورزش و هزینه در این حوزه جزو مسئولیت‌های اجتماعی بخش‌‎های خصوصی می‌شود و آن‌ها حتماً باید در این حوزه ورود کنند. یقین داریم بهترین مکان برای نمایش توانمندی و قدرت صنعت، حوزه ورزش است.

وی گفت: صنعت‌گران ما باید از تیم‌ها و ورزشکاران قمی حمایت کنند؛ در این صورت ما نیز می‌توانیم کمک بیشتری به آن سرمایه‌گذاران داشته باشیم.

وی تصریح کرد: استان قم ظرفیت خوبی در حوزه ورزش دارد که نباید از آن غافل ماند؛ موضوعی که مورد تاکید بنده قرار گرفته این است ورزش همگانی و قهرمانی باید در کنار هم دیده شود؛ ورزش همگانی مقدمه‌ای برای رسیدن به ورزش قهرمانی است.

کد خبر 6083618

دیگر خبرها

  • از قهرمانان ایران در شبکه ورزش رونمایی می شود
  • مجمع انتخاباتی هیئت ورزش کارگری استان اصفهان در حال برگزاری است
  • اسبقیان: تلاش دوومیدانی‌کاران در میادین بین‌المللی ستودنی است
  • وزیر اقتصاد: سرخابی‌ها قسطی فروش رفتند
  • رونمایی از «قهرمان ایران» در شبکه ورزش
  • عجیب، اما واقعی؛ پرسپولیس و استقلال قسطی فروخته شد
  • پیام تبریک معاون وزیر ورزش به دختران المپیکی
  • ورود وزیر ورزش به ماجرای پاراتکواندو
  • ورزش زنجان سال گذشته ۳۷۰ مدال رنگارنگ کسب کرد
  • استان قم ظرفیت خوبی در حوزه ورزش دارد