Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس بانک خون بند ناف رویان از افزایش تعداد مراکز پیوند سلول‌های بنیادی خون‌ساز در کشور از حدود 4 مرکز به 16 مرکز خبر داد و گفت: همچنان نیازمند ایجاد مراکز پیوند بیشتر در کشور هستیم.

مرتضی ضرابی رئیس بانک خون بند ناف رویان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، اظهار داشت: سالانه به 4 هزار پیوند سلول‌های بنیادی خون ساز در کشور نیاز است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی گفت:‌ طبق آمار وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی، به طور متوسط هزار تا ۱۵۰۰ پیوند سلول بنیادی خون‌ساز در سال در کشور انجام می‌شود. 

*افزایش مراکز پیوند سلول‌های بنیادی خون‌ساز به ۱۶ مرکز

به گفته ضرابی، در گذشته تعداد مراکز پیوند سلول‌های بنیادی خون‌ساز در کشور حدود ۳ تا ۴ مرکز بود که در حال حاضر تعداد این مراکز به حدود ۱۶ مرکز افزایش یافته است.

رئیس بانک خون بند ناف رویان ادامه داد: باوجود افزایش تعداد مراکز پیوند سلول‌های بنیادی خون‌ساز در کشور مقایسه آمار نیاز به پیوند و پیوندهای انجام شده در هر سال نشان می‌دهد که همچنان با کمبود مراکز پیوند در کشور روبرو هستیم.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: خون بند ناف وزارت بهداشت پیوند سلول های بنیادی خون ساز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۸۸۲۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لبخند سه بیمار نیازمند به پیوند در شیراز

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، با اهدای اعضای زنده یاد نجم الدین رزمجویی سه بیمار، حیاتی دوباره یافتند.
کبد و کلیه زنده یاد نجم الدین رزمجویی ۵۵ ساله که دچار مرکز مغزی شده بود با رضایت خانواده اش به دو بیمار نیازمند به کبد و کلیه در بیمارستان پیوند اعضا اهدا شد.
قرنیه آن مرحوم هم به بیماری دیگر در بیمارستان خلیلی شیراز پیوند زده شد.

دیگر خبرها

  • جشنواره تحقیقات برتر پیوند سلول‌های بنیادی خونساز برگزار می‌شود
  • چهارمین جشنواره تحقیقات برتر برگزار می‌شود
  • افزایش مراکز رایگان سلامت روان در کشور
  • بیش از ۱۰۰ هزار دانشجو در مراکز آموزش عالی سیستان و بلوچستان مشغول به تحصیل هستند
  • انجام ۵۰ هزار پیوند کلیه در ایران/تقدیر از ۳ پزشک پیشکسوت عرصه پیوند کشور در بیمارستان فرهیختگان
  • برای اولین‌بار ساخت سلول زنده در آزمایشگاه/ انسان قادر به انجام کار طبیعت می‌شود؟
  • نقش‌آفرینی مراکز نوآوری در حفظ قانون جهش دانش‌بنیان
  • تسکین زانو درد با روغن کرچک
  • لبخند سه بیمار نیازمند به پیوند در شیراز
  • سلول درمانی یک روش نوین برای درمان دیابت