Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش فایننشال تایمز، واشنگتن با ترس از اینکه پکن بتواند از هواپیماهای بدون سرنشین برای جاسوسی استفاده کند، بزرگترین پهپادهای غیرنظامی خود را متوقف می‌کند. 
پیش از این وزارت کشور آمریکا در اکتبر سال گذشته ۸۱۰ پهپاد غیرنظامی را به دلیل تحقیقات امنیتی بلا استفاده کرد. 
چندین نفر از کارمندان وزارت کشور آمریکا این اقدام را محکوم کردند و گفتند که این کار هزینه زیادی را تحمیل کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
یک مقام ارشد وزارت کشور آمریکا به فایننشال تایمز گفت: سیستم‌ هواپیمای بدون سرنشین ابزاری بی‌نظیر هستند که در مأموریت‌ها به ما این امکان را می‌دهد تا با توجه به قیمت بالای عملیات هواپیماهای سرنشین دار، مشاهدات سطح بالایی را انجام دهیم. 
دیوید برنهارت وزیر کشور آمریکا هنوز به طور رسمی بلا استفاده کردن پهپادهای غیرنظامی را امضا نکرده است، اما منابع آگاه به تایمز گفتند که انتظار می‌رود واشنگتن استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین غیرنظامی را به جز موارد اضطراری مانند مدیریت آتش سوزی از مدیریت شهری خارج کند. 

برچسب‌ها پهپاد فایننشال تایمز ایالات متحده آمریکا پکن

منبع: ایرنا

کلیدواژه: پهپاد فایننشال تایمز ایالات متحده آمریکا پکن پهپاد فایننشال تایمز ایالات متحده آمریکا پکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۸۸۷۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلیپین: ایران ۱۸ خدمه نفتکش سنت‌نیکلاس را آزاد کرد

آفتاب‌‌نیوز :

وزارت امور خارجه فیلیپین در بیانیه‌ای مدعی شد که تمام ۱۸ خدمه فیلیپینی نفتکش توقیف شده "سنت نیکلاس" که توسط ایران توقیف شده بود، آزاد شده و به این کشور بازگشته‌اند.

به گزارش خبرگزاری فیلیپین، طبق ادعای وزارت خارجه این کشور این ۱۸ خدمه به صورت دسته جمعی به کشور بازگردانده شده و آخرین گروه از شش نفره هفته گذشته به مانیل رسیدند.

در بیانیه وزارت خارجه فیلیپین آمده است: «دولت فیلیپین از درک مقامات ایران در این زمینه تشکر می‌کند.»

پیشتر روابط عمومی نیروی دریایی ارتش در دی ماه گذشته اعلام کرده بود که به دنبال تخلف کشتی سوئز راجان در اردیبهشت‌ماه سال جاری و سرقت نفت ایران توسط آمریکا، نفتکش یاد شده با نام جدید نیکولاس ST توقیف شد.

نفتکش متخلف سوئز راجان در سال جاری محموله نفت متعلق به جمهوری اسلامی ایران را با هدایت آمریکا سرقت و به بنادر آن کشور منتقل کرده و در اختیار آمریکا قرار داده بود. این نفتکش با تغییر نام به نیکولاس ST در حال حمل نفت در دریای عمان بود که با حکم قضایی و تأیید سازمان بنادر و کشتیرانی توسط نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران، به تلافی سرقت نفت توسط رژیم آمریکا توقیف شد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • احضار معاون سفیر آمریکا به وزارت خارجه هند
  • سنتکام مدعی سرنگون کردن پهپادهای دوربرد صنعا بر فراز دریای سرخ شد 
  • یک مقام وزارت خارجه آمریکا در اعتراض به حمایت از اسرائیل استعفا کرد
  • سنتکام مدعی سرنگون کردن پهپادهای دوربرد صنعا بر فراز دریای سرخ شد
  • فیلیپین: ایران ۱۸ خدمه نفتکش سنت‌نیکلاس را آزاد کرد
  • پنتاگون: تعداد قربانیان غیرنظامی در غزه بسیار بالاست
  • تعداد قربانیان غیرنظامی در غزه بسیار بالاست
  • بیانیه ارتش سوریه درباره حمله هوایی آمریکا به دیرالزور
  • گزینه‌های آمریکا برای اوکراین؛ جنگ و دیگر هیچ!
  • رویارویی پهپادهای ایران و آمریکا