Web Analytics Made Easy - Statcounter

کتاب «ذهن هولوتراپیک» در تلاش است تا نشان دهد کشفیات فیزیک کوآنتومی چه اثراتی بر فلسفه و علوم انسانی گذاشته است.

به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات و کتاب گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا، کتاب «ذهن هولوتراپیک» با زیر عنوان «راهی به سوی جهان هولوگرافیک» تالیف «استانیسلاو گروف» و «هال زینا بِنِت» توسط محمد گذرآبادی به فارسی ترجمه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این کتاب از سوی انتشارات هرمس وارد بازار کتاب شده است.

این کتاب به بحث درباره کشفیات پیشرفت‌های جدید در زمینه شناخت آگاهی بشر اختصاص دارد و آن گونه که مؤلف تصریح می‌کند حاصل تجربه‌ها، مشاهده‌ها و دریافت‌های وی طی 35 سال تفحص روشمند درباره ارزش حالت‌های نامعمول آگاهی است که درک خواننده را از ذهن و قدرت ذهن دگرگون می‌کند.

در سه دهه گذشته، علوم جدید چالش‌ها و کشفیات جدیدی را ارزانی داشته است که نشان می‌دهد توانایی‌های بشر به‌کلی فراتر از هر آنچه چیزی است که سابق بر این حتی تصور می‌کردیم. در پاسخ به این چالش‌ها و کشفیات، تلاش‌های جمعی محققان هر حرفه و رشته‌ای تصویر یکسر تازه‌ای از هستی بشر و خصوصاً ماهیت آگاهی انسان ارائه کرده است.

درست همان طور که کوپرنیک با این کشف که زمین مرکز عالم نیست زمانه خود را زیر و رو کرد، جدیدترین کشفیات ما نیز، که حاصل کار محققان در سراسر جهان است، ما را وامی‌دارد دقیق‌تر نگاه کنیم که از لحاظ فیزیکی، ذهنی و روحی که هستیم. اکنون شاهد ظهور تصویر تازه‌ای از روان و به همراه آن، جهان‌بینی شگفت‌آوری هستیم که آخرین کشف‌های علمی را با حکمت کهن‌ترین جوامع ترکیب می‌کند. در نتیجه پیشرفت‌های حاصل شده باید در تمام دیدگاه‌های خود به معنی واقعی کلمه تجدیدنظر کنیم؛ درست همان اتفاقی که نزدیک به 500 سال پیش و در پی کشفیات کوپرنیک روی داد.

کتاب «ذهن هولوتراپیک» در چهار بخش تدوین شده است. در بخش نخست با عنوان «به چالش کشیدن جهان نیوتونی»، مباحثی ابتدایی موضوع کتاب معرفی و مورد بحث قرار گرفته‌اند. «ماتریس‌های پیش از تولد» عنوان دومین بخش این کتاب است که به عواملی می‌پردازد که آگاهی بشر را از زندگی پیش از تولد تا تولد شکل می‌دهند و موضوعاتی چون «تمامیت و جهان آمنیوتیک»، «اخراج از بهشت»، «کشمکش مرگ و تولد دوباره» و «تجربه مرگ و تولد دوباره» را در کانون توجه خود قرار داده است. عنوان بخش سوم «پارادایم فرافردی» است و بر این نکته تأکید می‌کند که آگاهی ورای این باور است که آگاهی تنها به منزله نتیجه زندگی فردی ما وجود دارد. بنابراین آگاهی فرافردی چیزی است خارج و مستقل از ما که در ذات خود محدود به ماده نیست. در نهایت چهارمین و آخرین بخش کتاب عنوان «به سوی روانشناسی نوین وجود» را بر پیشانی دارد و مؤلفان در آن مباحثی چون «دورنماهای تازه از واقعیت و سرشت بشر»، «ماهیت اختلال‌های عاطفی و روان‌تنی»، «روان‌درمانی و روش‌های درمان»، «ریشه‌های خشونت بشر و بحران فعلی جهانی»، «استبداد خودِ سایه‌گون» و «انعکاس‌ها و بازتاب‌های جهنم» را مورد بحث قرار داده‌اند.

کتاب «ذهن هولوتراپیک» با زیر عنوان «راهی به سوی جهان هولوگرافیک» توسط محمد گذرآبادی به فارسی ترجمه و در 295 صفحه با قیمت 38 هزار تومان از سوی انتشارات هرمس منتشر شده است. 

انتهای پیام/4028/

منبع: آنا

کلیدواژه: علوم انسانی کتاب ویترین کتاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۸۹۱۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران دارای بیشترین کشفیات مواد مخدر در جهان / استفاده از «هنر» در پیشگیری از اعتیاد

معاون دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: برای ارائه مضامین ارزشمند پیشگیری از اعتیاد به جوانان و نوجوانان، باید از ظرفیت هنر به ویژه «ساحت شعر فارسی» استفاده کنیم که «جشنواره شعر نفس پاک» گام محکمی در این راستا خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ستاد مبارزه با مواد مخدر، محمد جمالو در نشست خبری «جشنواره شعر نفس پاک» اظهار کرد: در عرصه جهانی مبارزه با موادمخدر پرچم‌دار هستیم و با جانفشانی این شهدا بیشترین کشفیات مواد را در دنیا داریم.

وی افزود: با یک آلودگی جسمی، روانی و اجتماعی که هم پیش‌رونده و هم عودکننده است، روبه‌رو هستیم که رهایی از آن بسیار دشوار است، بنابراین باید تلاش کنیم کسی وارد این بلای خانمان‌سوز نشود.

معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکت‌های مردمی ستاد مبارزه با موادمخدر ادامه داد: برگزاری برنامه‌ها و جشنواره‌های ارزشمند این‌چنینی در همین راستا است تا بتوانیم از ظرفیت هنر در پیشگیری از اعتیاد استفاده کنیم.

جمالو بیان کرد: در دنیای امروز که پر از محتوا و ذهن انسان‌ها در حال فراگیری است، ظرفیت هنر می‌تواند در بهترین شرایط، فراگیری را برای آن‌ها ایجاد کند، رساندن یک پیام کافی نیست، بلکه ایجاد باورمندی بین فرزندانمان مهم است، به‌ویژه در آموزه‌های پیشگیری از اعتیاد باید این امر در نظر گرفته شود.

وی گفت: هر زمان از زبان هنر استفاده کردیم، بیشترین موفقیت را کسب کردیم، بنابراین باید مهم‌ترین آموزه‌ها را با زبان آهنگین و شاعرانه بین اذهان همه ایرانیان ایجاد کنیم.

معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکت‌های مردمی ستاد مبارزه با موادمخدر تاکید کرد: اگر می‌خواهیم مضامین بسیار ارزشمند «پیشگیری از اعتیاد» را به جوانان و نوجوانان ارائه کنیم، باید از ظرفیت هنر به ویژه «ظرفیت ارزشمند شعر فارسی» استفاده کنیم که این جشنواره گام محکمی در این راستا خواهد بود.

جمالو افزود: هدف اصلی ما از برگزاری این جشنواره یک ریل‌گذاری اثرگذار است تا افراد با آموزه‌های پیشگیری از اعتیاد آشنا شوند؛ بهره‌مندی از ظرفیت هنر برای آموزش مهارت‌های ده‌گانه زندگی از جمله تصمیم‌گیری، حل مسئله، ارتباط مؤثر، خودآگاهی، مدیریت خشم، تفکر خلاق، تفکر انتقادی، همدلی و مدیریت استرس، بسیار مؤثر است و اگر کسی این مهارت‌ها را فرابگیرد، کمتر به سمت اعتیاد و دیگر آسیب‌های اجتماعی می‌رود.

کد خبر 746902

دیگر خبرها

  • فیزیکدانان، تعداد جهان های موازی را مشخص کردند!
  • معرفی سرگذشت رباعیات خیام و 4 کتاب دیگر
  • فیزیکدانان، تعداد جهان‌های موازی را کشف کردند
  • فیزیکدانان ، تعداد جهان های موازی را مشخص کردند
  • فیزیکدانان ، تعداد جهان‌های موازی را مشخص کردند
  • فیزیکدان ایرانی، تعداد جهان‌های موازی را مشخص کرد
  • چرا فلسفه کانت در میانه جنگ‌های امروزین هنوز کار می‌کند؟
  • ایران دارای بیشترین کشفیات مواد مخدر در جهان / استفاده از «هنر» در پیشگیری از اعتیاد
  • انواع صبحانه در کشورهای مختلف جهان و اثرات آن بر روح و جسم
  • رونمایی از ترجمه روسی آثار ابن‌سینا در مسکو