Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل شیلات و آبزیان آذربایجان‌غربی گفت: پیش‌بینی شده امسال ۱۵هزار تن ماهیان گرمایی و سردآبی در مزارع پرورش ماهی تولید و روانه بازار شود.

محمد باقرقریشی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه با اشاره به پیش بینی تولیدات شیلات آذربایجان‌غربی اظهار کرد: پیش بینی شده در سال جاری ۱۵هزار تن ماهیان گرمابی و سردآبی در مزارع پرورش ماهی تولید و روانه بازار شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به مازاد تولید آبزیان آذربایجان‌غربی، تصریح کرد: علاوه بر مصرف داخلی بیش از ۳۰۰تن انواع آبزیان به کشورهای مختلف از جمله عراق، جمهوری آذربایجان، ارمنستان، روسیه و کشورهای اروپایی صادر می‌شود.

مدیر شیلات و آبزیان آذربایجان‌غربی اذعان کرد: سال گذشته ۵.۵ تن شاه میگو صید و امسال با توجه به اینکه سال آیش در دریاچه سد ارس بوده صیدی صورت نگرفته و به طور کل شاه میگوی مصرف داخلی نداشته و بعد از صید و عمل آوری به کشورهای اروپایی صادر می‌شود.

وی با اشاره به میزان مصرف آبزیان در استان، بیان کرد: سرانه مصرف آبزیان استان ۷ کیلوگرم و سرانه کشوری آن ۱۰ کیلوگرم است، در این راستا نسبت به برگزاری جشنواره‌ها، دوره‌های آموزشی طبخ برای بانوان، ارائه برنامه‌های رادیویی، چاپ و توزیع بروشور، برگزاری نمایشگاه‌های عرضه و فروش ماهی اقدام می‌کنیم.

قریشی با اشاره به اینکه ۳هزار نفر به صورت مستقیم و ۳هزار نفر به طور غیرمستقیم در آبزی پروری مشغول به فعالیت هستند، تصریح کرد: میزان تولید ماهی در دریاچه پشت سد ارس ۳ هزار و ۶۰۰ تن بوده و تعداد ۳۸۶نفر در قالب ۲ تعاونی در فصل صید و صیادی در دریاچه پشت سد ارس مشغول به فعالیت هستند.

وی خاطرنشان کرد: برای جلوگیری از صید قاچاق با هماهنگی مراکز تحقیقات و سازمان شیلات ایران از شهریور ماه ۱۳۹۷ صید و بهره برداری شاه میگوی دراز آب شیرین از دریاچه ممنوع اعلام شد و برای نظارت دقیق و حفظ و حراست در دریاچه و صید شاه میگو نسبت به تشکیل یگان حفاظت اقدام و چارت تشکیلاتی آن تصویب شده و در مرحله اجرای تاسیسات یگان حفاظت بوده است.


انتهای پیام/۶۱۰۲۲/

منبع: فارس

کلیدواژه: آذربایجان غربی ماهی تولید بازار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۸۹۶۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره برداری از آب‌های انتقالی به دریاچه ارومیه ممنوع است

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،   سعید شهند افزود: انتقال حداکثری آب به دریاچه ارومیه در دستور کار است و در این راستا منطقه گدار نقده به منطقه حفاظت شده تبدیل شده است.

 وی ادامه داد: این نظارت ها در مسیر کانال انتقال آب از کانی سیب به سمت دریاچه ارومیه تشدید شده و ۲ پاسگاه در فصل زراعی در این مکان بر برداشت مجاز آب نظارت داشته و رصد فیزیکی و آنلاین با دوربین های مداربسته را انجام می دهند.

 مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی گفت: سال گذشته ۱۶ مورد پرونده قضایی در زمینه برداشت غیر مجاز آب تشکیل و مراجع قانونی ارجاع شد و این گشت و کنترل ها همچنان ادامه دارد و با افراد متخلف برخورد جدی می شود.

 وی اظهار کرد: تنها برداشتی که انجام می شود، حق آبه کشاورزان و بهره برداران محلی است که سالیان سال به اندازه نیاز و با مجوز برداشت داشته اند.

 

دیگر خبرها

  • برگزاری یازدهمین کنفرانس ملی ماهی شناسی ایران در بندرعباس
  • ۲۴۵ هزار هکتار از مزارع آذربایجان‌غربی سم‌پاشی شد
  • ۲۴۵ هزار هکتار از مزارع آذربایجان‌غربی سمپاشی شد
  • بهره برداری از آب‌های انتقالی به دریاچه ارومیه ممنوع است
  • ایجاد بازارچه عرضه آبزیان در بهبهان
  • پرورش ماهیان گرمابی در دشتستان از طرح‌های اولویت‌دار شیلات است
  • آغاز تولید تخم اصلاح شده ماهی قزل‌آلا در اصفهان
  • آغاز تولید امسال تخم چشم زده ماهی قزل‌آلا در اصفهان
  • رهاسازی بیش از ۴۴۶ میلیون متر مکعب آب به دریاچه ارومیه
  • رهاسازی بیش از ۴۴۶ میلیون مترمکعب آب به دریاچه ارومیه