Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس گفت: بر اساس برنامه ریزی وزارت راه، دریافت کنندگان تسهیلات ۲۴۰ میلیون تومانی باید ماهانه بیش از ۴ میلیون تومان قسط پرداخت کنند که این میزان پرداختی برای اقشار ضعیف و متوسط جامعه امکان پذیر نیست. به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، صدیف بدری سخنگوی کمیسیون عمران مجلس با اشاره به برنامه ریزی وزارت راه و شهرسازی برای افزایش ۲۴۰ میلیون تومانی تسهیلات خرید مسکن، گفت: بر اساس مصوبه شورای پول و اعتبار، سقف تسهیلات خرید و ساخت مسکن از محل اوراق گواهی حق تقدم برای زوجین تهرانی ۲۰۰ میلیون تومان خواهد بود، همچنین بر اساس این مصوبه وام جعاله به حدود ۴۰ میلیون تومان افزایش می‌یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سیاست های اخیر وزارت راه در راستای خانه دار کردن اقشار توانمند جامعه است

به نقل از خانه ملت، نماینده مردم اردبیل، نیر و نمین در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: متأسفانه سیاست های اخیر وزارت راه و شهرسازی برای تولید مسکن در راستای خانه دار کردن اقشار توانمند جامعه بوده، به طوری که وزارتخانه اخیرا طرح ملی مسکن را طراحی و اجرایی کرد که بر اساس مفاد این طرح، خانوارها باید ماهانه حدود ۲ میلیون تومان قسط پرداخت کنند، این مسئله نشان می دهد که اقشار کم درآمد قادر به مشارکت در این طرح نخواهند بود.

پرداخت اقساط ۴ میلیونی با دریافت تسهیلات ۲۴۰ میلیون تومانی

وی گفت: در شرایط کنونی بر اساس برنامه ریزی وزارت راه و شهرسازی، دریافت کنندگان تسهیلات ۲۴۰ میلیون تومانی باید ماهانه بیش از ۴ میلیون تومان قسط پرداخت کنند که این میزان پرداختی برای اقشار ضعیف و متوسط جامعه امکان پذیر نیست.

این نماینده مردم در مجلس دهم افزود: افزایش تسهیلات خرید مسکن مزایا و معیاب متفاوتی دارد، افزایش وام در آغاز موجب افزایش تلاطم در بازار شده و میزان خرید و فروش مسکن بالا خواهد رفت.

بدری گفت: از طرف دیگر افزایش وام خرید مسکن موجب افزایش قدرت خرید متقاضیان خواهد شد و بازار مسکن پس از آن دچار رونق خواهد شد.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس ادامه داد: به نظر من وزارت راه و شهرسازی برای توانمندسازی اقشار کم درآمد باید اقدام به ارائه تسهیلات کم سود و ارائه اراضی رایگان و نیمه رایگان جهت توسعه ساخت و ساز کند، در غیر این صورت مردم در آینده نزدیک نیز قادر به تأمین مسکن مورد نظرشان نخواهد بود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: سیاسی مجلس کمیسیون عمران تسهیلات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۸۹۷۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درآمد عجیب ۵۰ میلیونی در تهران!

دریافت 3 MB کد خبر 845320 برچسب‌ها پسماند شهرداری تفکیک زباله شهردارى تهران

دیگر خبرها

  • تکمیل ۴۰۰ واحد مسکن نیمه‌کاره ۲۰ ساله در رزن
  • گره‌گشا نبودن وام مسکن برای خانه‌دارشدن مردم
  • درآمد عجیب ۵۰ میلیونی در تهران!
  • پرداخت ۸۵۰ میلیارد تومان تسهیلات برای احداث ۱۵۰۰ واحد مسکونی در ماکو
  • پرداخت تسهیلات ۵۵۰میلیاردی به مددجویان اردستان
  • رشد ۳۰۰ درصدی تسهیلات مسکن در خوزستان
  • گلایه متقاضیان از بالا بودن میزان اقساط وام مسکن ملی
  • حدود ۲۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات خودمالکی در خوزستان پرداخت شد
  • آماده پرداخت ۲۲۳۵ فقره تسهیلات قرض الحسنه ساخت مسکن روستایی هستیم
  • پرداخت بیش از ۱۹ همت ‌تسهیلات‌ مسکن ملی خودمالکی در خوزستان