Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، رضا فلاح  مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان گفت:  از صبح ۲۰ دی‌ماه شاهد سیل، آبگرفتگی، برف و کولاک در استان کرمان به‌ویژه در مناطق جنوبی استان بودیم.

او افزود: به‌دلیل اطلاع‌رسانی قبلی هواشناسی و ستاد مدریت بحران آمادگی قبلی داشتیم واز همان لحظات اول اقدامات امدادی آغاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فلاح  با بیان اینکه بیش از ۵۰۰ نجاتگر در پایگاه‌های هلال احمر استان کرمان در آماده‌باش بودند بیان کرد: ۶۰ روستای استان تا همان  شب امدادرسانی کامل شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان با اشاره به اینکه ۱۴۰ نفر امدادگر در قالب ۳۹ تیم امداد و نجات هلال احمر در منطقه حاضر بودند گفت: در این مدت به هزار و ۱۵۶ خانوار استان که  حدود ۵ هزار و ۶۰۰ نفر را شامل می شد ، امدادرسانی کردیم.

او تصریح کرد: در این مدت ۲۸۰ نفر در پایگاه‌های جمعیت هلال احمر استان در طول جاده‌ها اسکان اضطراری شدند .

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان تاکید کرد: توزیع بسته غذایی، پتو، چادر امدادی، نایلون، موکت، والر و آب‌معدنی بین حادثه‌دیدگان انجام شده است.

فلاح با اشاره به اینکه همزمان با اتفاقات برف و حوادث مربوط به آن با موضوع  سیل تخریب‌کننده در دو استان کرمان و استان سیستان و بلوچستان همراه بودیم.

او اظهارکرد: استان کرمان پشتیبان استان سیستان و بلوچستان و هرمزگان  تعیین شده است که در این سیل  هزار و ۸۰۰ تخته چادر و یک تریلر مواد غذایی حسب نیاز به استان سیستان و بلوچستان اعزام شد .

فلاح بیان داشت:  امروز صبح هم اعزام تیم امداد هوایی جمعیت هلال احمر استان کرمان را به سیستان و بلوچستان داشتیم.

او بیشترین شهرهای درگیر برف وسیل را رودبار جنوب، قلعه‌گنج و ساردوئیه  ذکر کرد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان افزود: امدادرسانی‌ جمعیت هلال احمر تا پایان این شرایط در استان ادامه دارد وجای نگرانی در بحث امدادی نیست.

انتهای پیام/ح

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: امداد رسانی سیل زدگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۹۰۷۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعزام تیم های امدادی و عملیاتی هلال احمر فارس به سیستان‌ و بلوچستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز فارس، مدیر عامل هلال‌احمر فارس گفت: به دنبال وقوع سیل در استان سیستان‌ و بلوچستان، ۵۴ نیروی تخصصی این جمعیت در قالب ۱۱ تیم عملیاتی از ۱۰ شهرستان استان فارس برای امدادرسانی به این استان اعزام شدند.
حسین درویشی افزود: اعضای تشکیل دهنده هر یک از این تیم های عملیاتی ۵ نفره شامل نجاتگران متخصص سیلاب ، اسکان اضطراری و تغذیه در بحران هستند.
وی افزود: این افراد با ۱۳ دستگاه خودروی امدادی کمک‌ دار ، کامیونت و تجهیزات کامل عملیاتی شامل موتور پمپ آب ، اسکان و تغذیه اضطراری به مناطق سیل زده سیستان و بلوچستان اعزام شدند.

دیگر خبرها

  • امدادرسانی به بیش از ۵۰۰۰ نفر در سیلاب سیستان و بلوچستان
  • امدادرسانی هلال احمر به بیش ۱۵۰۰ نفر متاثر از سیل کرمان
  • امدادرسانی هلال احمر کرمان به بیش ۱۵۰۰ نفر در جریان سیل اخیر
  • اعزام ۱۰ تیم هلال احمر یزد به سیستان و بلوچستان
  • اعزام تیم های امدادی و عملیاتی هلال احمر فارس به سیستان‌ و بلوچستان
  • ۷ نفر از سیلاب رودخانه‌های خراسان جنوبی نجات یافتند
  • اعزام ۱۰ تیم امدادی هلال احمر یزد به مناطق سیل زده سیستان و بلوچستان
  • مفقود شدن ۳ زن در کرمان | اعزام ۳ تیم هلال احمر برای امداد و نجات
  • سیل اخیر در کرمان، خسارت جانی نداشته است
  • امدادرسانی به ۱۳۵ حادثه دیده سیل جنوب سیستان و بلوچستان