Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@00:53:35 GMT

مردم سختی‌ها را در صورت وجود صداقت تحمل می‌کنند

تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۴۹۱۲۳۸

مردم سختی‌ها را در صورت وجود صداقت تحمل می‌کنند

به گزارش روز دوشنبه مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، مسعود پزشکیان در آیین تکریم و معارفه معاون حقوقی و امور مجلس و مدیرکل دفتر بودجه وزارت آموزش پرورش با قدردانی از زحمات و تلاش علی عسکری، اظهار داشت: این مسوول بسیار خوش‌ رفتار و خوش‌ اخلاق است به طوری که می‌توانستیم به راحتی با وی ارتباط برقرار کنیم و این یکی از خصوصیات اخلاقی خوب و مثبت آقای علی عسگری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه معاونت حقوقی و امور مجلس یکی از سخت‌ترین معاونت‌ها در وزارتخانه‌ها است، یادآور شد: مهم است که حق را چگونه به مخاطب برسانیم و جامعه امروز به این نیاز دارد.

نایب رییس اول مجلس با تاکید بر گفتن حق به زبان خوش، خاطرنشان کرد: نوع گفتار و رفتار ما باعث می‌شود که سرمایه اجتماعی شکل بگیرد.

پزشکیان فعالیت در حوزه مجلس را از کارهای سخت دانست و گفت: سطح توقعات و انتظارات نمایندگان مجلس بالا است در صورتی که منابع محدود است و دولت یا وزارتخانه‌ها قادر به برآورده کردن انتظارات نمایندگان مجلس نیستند و این موضوع کار در معاونت حقوقی و امور مجلس را سخت می‌کند.

به گزارش ایرنا، سعید اوحدی اخیرا با حکم وزیر آموزش و پرورش معاون حقوقی و امور مجلس این وزارتخانه و جایگزین علی عسکری شد.

اوحدی رییس پیشین سازمان حج و زیارت و رییس پیشین سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران است.


برای اجرایی کردن بودجه‌ریزی عملیاتی در آموزش و پرورش تلاش کرده‌ایم

علی الهیار ترکمن معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش نیز گفت: در ۲ سال گذشته برای اجرایی کردن بودجه‌ریزی عملیاتی در آموزش و پرورش تلاش کرده‌ایم.
وی با بیان اینکه منابع به‌تنهایی کارآمد نیست و مهم‌تر از منابع فرآیندها است که به‌کارگیری منابع را با نظام اثربخش به اهداف نزدیک می‌کند، اظهار داشت: در ابرسیستم آموزش ‌و پرورش منابع بسیار اهمیت دارد اگر در این سیستم منابع در فرآیندهای درست تعریف نشوند هیچ اثر مثبتی در آن سیستم مشاهده نخواهیم کرد.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه اسامی متعددی برای این معاونت مطرح می‌شود، گفت: با هر اسمی که کار کنیم اما وظیفه این معاونت، تامین منابع مالی، نیروی انسانی و فرآیندهای حاکم بر این منابع است.

الهیار ترکمن ادامه داد: منابع مالی به تنهایی موثر نیست و مهم‌تر از منابع مالی فرآیند ناظر برآن منابع است. بنابراین در ابرسیستم آموزش و پرورش تعریف درست منابع اهمیت زیادی دارد. اگر منابع در آموزش و پرورش که ۱۰۵هزار واحد آموزشی و ۱۵میلیون دانش‌آموز و ۱میلیون پرسنل دارد را به درستی تعریف نکنیم این منابع درپیشبرد اهداف تاثیری نخواهند داشت.

وی با بیان اینکه فرآیندها باید در قالب برنامه‌ریزی شکل بگیرد، گفت: آموزش‌ و پرورش به دلیل نبود نظام برنامه‌ریزی ضربه خورده است و باید بر روی این موضوع حساس باشیم تا آسیب‌ها به نظام تعلیم و تربیت کمتر شود. یکی از دفاتر تأثیرگذار بر فرآیندهای حاکم بر منابع؛ دفتر برنامه، بودجه و مدیریت منابع است که برنامه‌های سالانه وزارت را به بودجه تعریف می‌کند و بر اساس سیاست بودجه کشور قرار می‌دهد.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش با یادآوری اینکه پرحجم‌ترین کار معاونت برنامه‌ریزی و توسعه منابع در دفتر بودجه است، اظهار داشت: در سال‌های گذشته تلاش کردیم تا عملکرد برنامه‌ای داشته باشیم و بودجه براساس عملکرد تعیین شود، البته تخصیص‌ها ناکافی است و باعث می‌شود بر فعالیت‌های ما نیز اثر گذارد.

الهیارترکمن با بیان اینکه اصلی‌ترین وظیفه دفتر بودجه سیاست‌گذاری و تنظیم‌گری است، گفت: بودجه تکنیک بین‌رشته‌ای است و باید با تحلیل همراه باشد. در دو و نیم سال گذشته تلاش کرده ایم نظام بودجه‌ریزی مبتنی بر عملکرد را اجرایی کنیم اما بودجه و تخصیص آن ناکافی است لذا کمبود بودجه خود را نشان می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: بودجه یک تکنیک بین رشته‌ای است و ۱۱کارکرد دارد که فقط یکی از کارکردهای آن‌ها به صورت پول است در حالیکه امروز بودجه فقط به پول تعریف و معنا می‌شود.

الهیار ترکمن با تاکید براجرایی شدن بودجه‌ریزی مبتنی بر عملکرد در آموزش و پروش افزود: در نظام‌های سازمانی کارایی و بهره‌وری مهم ترین اولویت سازمان ها هستند لذا باید مانع از اتلاف منابع در آموزش‌ و پرورش شد. در همین راستا دفتر بودجه باید تلاش کند با برنامه‌ریزی این مقدار اتلاف را کاهش دهد تا در بودجه عملکردی مطلوب داشته باشیم.

برچسب‌ها مجلس شورای اسلامی مسعود پزشکیان وزارت آموزش و پرورش

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی مسعود پزشکیان وزارت آموزش و پرورش مجلس شورای اسلامی مسعود پزشکیان وزارت آموزش و پرورش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۹۱۲۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخصیصات فعلی اعتبارات به صورت علی الحساب است

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از خانه ملت، علی بابایی کارنامی در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی در تذکری با بیان اینکه هنوز بودجه ۱۴۰۳ ابلاغ نشده، جداول تخصیص آن اعلام شده است، گفت: تخصیص‌های اعلام شده برای سال آینده در حالی صورت گرفته که جداول بر اساس ماده ۱۵۲ قانون بودجه هنوز تصویب نشده است. در این بین سازمان برنامه و بودجه تا یک ردیف قید می‌گذارد، اما قانون را اجرا نمی‌کند. در چنین شرایطی چگونه می‌توان توقع داشت شاهد توسعه متوازن در مجموعه‌های مختلف کشور باشیم.   نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه باید به دولت و سازمان برنامه تذکر داد که قانون را تغییر دهد نه اینکه احساسی عمل کند و قید بگذارد و هر کس می‌خواهد تحت عنوان مصوبه سفر و یا هر بحث دیگری در کشور بخواهد آن را اداره کند، گفت: دولت به کار بنیادی مجلس شورای اسلامی خدشه وارد می‌کند از این رو رئیس مجلس باید به سازمان برنامه و بودجه تذکر دهد که در غیر این صورت حقوق شهرستان‌های محروم تضییع می‌شود.   عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در پایان ضمن درخواست ورود مسئولان به موضوع تنش آبی در مازندران که وضعیت این استان را بحرانی کرده است، خاطرنشان ساخت: تورم و گرانی نهاده‌های کشاورزی در سال زراعی جدید بسیار نگران کننده است. آیا با این سازوکار می‌خواهید از کشاورز حمایت کنید؟ نهاده‌ها گران شده اند و یا حتی وجود ندارند از این رو وزیر جهاد کشاورزی باید موضوع را مدیریت کند.   محمدباقر قالیباف در پاسخ به این تذکر با بیان اینکه قطعا این موضوع با سازمان برنامه و بودجه مطرح خواهد شد، گفت: طبیعتا برای سال ۱۴۰۳، جداولی مبنا خواهد بود که طبق بند ب ماده ۱۸۲ در مرحله دوم در جلسه هفته آینده صحن مجلس تصویب خواهد.   رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه اگر هم تا کنون تخصیصی داده شده علی الحساب بوده و وقتی جداول به تصویب برسد حتماً بر اساس آن تنظیم می‌شود، عنوان کرد: طبیعتاً هم نباید در جداول تخصیص ها، قید گذاشته شود که اعتباری برای این ردیف یا آن ردیف است و دوستان در سازمان برنامه باید این موضوع را رعایت کنند.

دیگر خبرها

  • حقوق نیرو‌های خدماتی آموزش و پرورش افزایش می‌یابد
  • حقوق نیروهای خدماتی آموزش و پرورش افزایش می‌یابد
  • پایان بررسی جداول بودجه 1403 در کمیسیون تلفیق مجلس/ حقوق نیروهای خدماتی آموزش و پرورش افزایش می‌یابد
  • پایان بررسی جداول بودجه ۱۴۰۳ در تلفیق/ حقوق نیرو‌های خدماتی آموزش و پرورش افزایش می‌یابد
  • قالیباف: تأخیر بانک مرکزی در تأمین ارز دارو محرز است
  • تأخیر بانک مرکزی در تأمین ارز دارو محرز است
  • بانک مرکزی در تامین ارز واردات دارو تاخیر داشته است
  • بانک مرکزی به تعهداتش درباره تخصیص ارز به دارو عمل کرده است
  • تخصیصات فعلی اعتبارات به صورت علی الحساب است
  • تخصیص‌های بودجه‌ پیش از تصویب جداول به صورت علی‌الحساب است