Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز دوشنبه اداره ارتباطات و اطلاع‌رسانی اداره کل راه و شهرسازی استان قم، حسن صبوری افزود: طرح‌های بازآفرینی شهری از محل اعتبارات تبصره ۱۸ قانون بودجه در حال انجام است.

وی گفت: برگزاری مناقصات جهت انتخاب پیمانکار برای احداث طرح‌های بازآفرینی شهری شامل احداث مدرسه، کلانتری، مراکز جامع سلامت و غیره توسط اداره کل راه و شهرسازی استان انجام‌شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صبوری اظهار داشت: احداث مدرسه شیخ‌آباد در سکونتگاه غیررسمی، با کاربری آموزشی بااعتباری بالغ‌بر ۲۲ میلیارد ریال با پیشرفت فیزیکی ۵۰ درصد در ۶ ماه اول سال ۱۳۹۹ به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی در رابطه با احداث مدرسه ثامن‌الحجج (ع) در محله آذر در بافت فرسوده شهر قم گفت: با مبلغ ۴۸ میلیارد ریال اعتبار،این طرح با پیشرفت فیزیکی حدود ۱۰ درصد در حال اجرا است.

به گفته مدیرکل راه و شهرسازی استان قم طرح احداث کلانتری ۱۳ شهر قم بااعتبار ۳۲ میلیارد هم‌اکنون در مرحله اجرای فونداسیون است.

وی اضافه کرد: طرح احداث مرکز خدمات جامع سلامت امام حسین (ع) در سکونتگاه غیررسمی شهرک فاطمیه شهر قم با کاربری بهداشتی - آموزشی بااعتباری بالغ‌بر ۱۷ میلیارد ریال، سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

وی در مورد احداث مدرسه شهید ناصر شهریور در محله خیابان انقلاب در بافت فرسوده و تاریخی شهر قم، گفت: این طرح با کاربری آموزشی و بااعتباری حدود ۳۷ میلیارد ریال در مرحله تحویل زمین است و پیش‌بینی می‌کنیم تا نیمه دوم سال آینده به بهره‌برداری برسد.

صبوری گفت: توسعه و تکمیل مرکز جامع سلامت خازنی در سکونتگاه غیررسمی شیخ‌آباد باکاربری بهداشتی - آموزشی بااعتباری حدود ۱۱ میلیارد ریال، سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

مجموع کل مساحت قم ۱۲ هزار و ۹۳۹ هکتار است که چهار هزار و ۸۰۹ هکتار از بافت این شهر، فرسوده و ناکارآمد است. این میزان بافت فرسوده شامل بافت تاریخی، سکونتگاه های غیررسمی، بافت های ناکارآمد میانی و بافت هایی با پیشینه روستایی است که نیازمند بهسازی، نوسازی و یا بازسازی می باشد.

بیش از ۶۹۷ هزار و ۳۲۰ تن معادل بیش از ۷۰ درصد جمعیت قم در بافت های ناکارآمد این شهر سکونت دارند.

برچسب‌ها قم بافت فرسوده پروژه ساختمانی راه و شهرسازی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: قم بافت فرسوده پروژه ساختمانی راه و شهرسازی قم بافت فرسوده پروژه ساختمانی راه و شهرسازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۹۲۴۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت نامناسب بافت‌های فرسوده در شهرها

دریافت 39 MB

فیلم: محمد غلامحسینی

کد خبر 6087031

دیگر خبرها

  • اجرای بسته تشویقی نوسازی بافت فرسوده شش شهرستان سیستان وبلوچستان
  • نوسازی ۲۵ هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده کشور
  • وضعیت نامناسب بافت‌های فرسوده در شهرها
  • ۱۶۶ هزار هکتار از بافت‌های شهری فرسوده است
  • ۲۵ هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده کشور نوسازی شد
  • توزیع بیش از ۴۴ هزار بسته نوسازی بافت‌های فرسوده در ۲۶۱ محله کشور
  • تشکیل۲ هزار حلقه میانی برای تسریع در نوسازی بافت‌های فرسوده
  • تشکیل ۲ هزار حلقه میانی برای تسریع در نوسازی بافت‌های فرسوده
  • ۱۶ هزار و ۹۶۶ هکتار بافت ناکارآمد در استان خراسان رضوی شناسایی شد
  • ضرورت استفاده از مشوق ها برای بازسازی و توانمندسازی بافت های فرسوده لرستان