Web Analytics Made Easy - Statcounter

شامگاه روز گذشته گلریزان جمعی از مسئولان، خیرین و نیکوکاران و اقشار مختلف مردم برای جمع‌آوری کمک برای کودکان بی‌سرپرست در محل شیرخوارگاه حضرت علی‌اصغر (ع) این شهر در فضایی صمیم و معنوی برگزار شد.

 به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، گلریزان سنتی حسنه است که در فرهنگ مردمان ایران اسلامی از گذشته‌های دور تاکنون ریشه دوانده و نشان حس نوع‌دوستی و دستگیری ایرانیان از نیازمندان دارد و با جمع‌آوری کمک‌های نقدی یک جمع، زمینه‌ساز حل مشکلات افراد نیازمند بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

گلریزان در طول سال برای کمک به نیازمندان جامعه و بیشتر در ایام ماه مبارک رمضان برگزار می‌شود و موجب وحدت و یکرنگی اقشار مختلف مردم و به‌ویژه توانگران جامعه در کمک به نیازمندان و کاشتن بذر محبت و عاطفه در دل‌های افراد جامعه و امید و شکفتن خنده بر لبان نیازمندان است.

 

اما کودکان یتیم و بی‌سرپرست شاید قصه‌ای دیگر دارند، کودکانی که سایه پدر و مادری بر سر ندارند و هم به لحاظ عاطفه‌ای و معنوی و هم به لحاظ مادی نیازمند کمک هم نوعان خود هستند، کودکانی که به هر دلیلی امروز عنوان بی‌سرپرست را با خود با یدک می‌کشند اما مانند هر کودک دیگری، باید در محیط خانواده رشد یابند، تربیت شوند، حمایت شوند، محبت ببینند و در آغوش گرم خانواده احساس آرامش کنند.

 

امشب هم جمعی از مسئولان فرهنگی و اجرایی استان، خیرین و نیکوکاران و سایر اقشار مختلف مردم استان به منظور کمک به کودکان بی سرپرست شیرخوارگاه حضرت علی‌اصغر (ع) شهر ایلام گرد هم آمده‌اند تا در مراسم گلریزانی شرکت کنند و با کمک‌های خود بذر امید را در دل این کودکان روشن و یاریگر سازمان‌های حمایتی ازجمله بهزیستی ایلام در امر نگهداری و تربیت این کودکان باشند.

 

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه ایلام، شهردار ایلام، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان، مدیرکل دفتر بانوان و خانواده استانداری و جمع دیگری از مسئولان و خانواده‌های معظم شهدا در این محفل معنوی و صمیمی حضور داشتند تا ضمن بازدید از این شیرخوارگاه و دیدار با کودکان بی‌سرپرست، سهمی در امر خیر و حسنه گل‌ریزانی داشته باشند که روشنگر بارقه‌های امید این کودکان باشد.

 

حجت‌الاسلام «الله نور کریمی تبار» امام‌جمعه ایلام در این مراسم با اشاره به اهمیت حس نوع‌دوستی و دستگیری از نیازمندان در دین مبین اسلام، اظهار کرد: دین مبین اسلام، سیره و سبک زندگی ائمه اطهار (ع) همواره بر کمک و نیکوکاری در حق نیازمندان جامعه تأکید دارد و دستگیری از نیازمندان یک فرهنگ متعالی در جامعه اسلامی و ایرانی ماست.

 

وی بابیان اینکه گلریزان سنت حسنه‌ای است که نماد نوع‌دوستی انسان‌ها است، یادآور شد: تقویت این سنت حسنه در بین مردم و به‌ویژه توانمندان جامعه می‌تواند در ابعاد مختلف زندگی اجتماعی یک جامعه اثرگذار باشد و ظرفیت مهمی در راستای جمع‌آوری کمک‌های خیرین برای نیازمندان جامعه است.

 

امام‌جمعه ایلام با تأکید بر توسعه و گسترش فرهنگ انفاق در سطح جامعه، تصریح کرد: کمک به نیازمندان جامعه و به‌ویژه کودکان یتیم و بی‌سرپرست یک توفیق الهی است و از نشانه‌های بندگان مخلص خدا، پیشی گرفتن در امور خیر به‌ویژه کمک به نیازمندان جامعه است.

 

حجت‌الاسلام کریمی تبار بابیان اینکه همه افراد جامعه به انداز وسع و توان خود می‌توانند در امور خیر و کمک به نیازمندان مشارکت داشته باشند، افزود: بسیاری از آسیب‌های اجتماعی با همین نگاه و کمک به نیازمندان در سطح جامعه رفع می‌شود.

 

وی با تأکید بر مشارکت همگانی در راستای کمک به نیازمندان به‌ویژه کودکان بی‌سرپرست، خاطرنشان کرد: دین اسلام و فرهنگ ایرانی هر دو بر محبت تأکیددارند و همه افراد جامعه، با دستگیری از نیازمندان می‌توانند در اجر دنیوی و اخروی این کار حسنه و نیکو، شریک شوند.

 

مدیرکل بهزیستی استان ایلام نیز در این مراسم با تقدیر از مسئولان فرهنگی و اجرایی استان، خیرین و نیکوکاران و اقشار مختلف جامعه در همیاری و کمک به این سازمان در راستای اجرای هر چه‌بهتر امور محوله به این سازمان در استان، گفت: مشارکت مردم برای حمایت از مددجویان این نهاد به‌ویژه کودکان بد سرپرست و بی‌سرپرست نقش مهمی در ارائه خدمات بهتر این سازمان دارد.

 

«زهرا همتی» بابیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون ۴۷ کودک بی‌سرپرست و بد سرپرست توسط بهزیستی استان ساماندهی شده است، یادآور شد: به‌طورقطع بهزیستی به‌تنهایی نمی‌تواند در حوزه خدمات‌رسانی مطلوب به مددجویان به‌ویژه کودکان بی‌سرپرست مؤثر باشد و در این راستا نیازمند حمایت و کمک خیرین و نیکوکاران هستیم.

 

وی بیان کرد: از ابتدای تأسیس شیرخوارگاه حضرت علی‌اصغر (ع) در ایلام تاکنون بیش از ۳۰۰ کودک در این مرکز پذیرش و بیشتر این تعداد، از طریق مختلفی ازجمله فرزندخواندگی و یا سپردن به خانواده‌های جایگزین ساماندهی شده‌اند و انتظار است که خیرین و نیکوکاران با حمایت‌های خود، زمینه‌ساز آینده‌ای روشن برای این کودکان باشند.

 

مدیرکل بهزیستی استان ایلام بابیان اینکه در حال حاضر بیش از ۵۰۰ مددجو شامل معلولان، سالمندان، کودکان بی‌سرپرست در مراکز شبانه‌روزی این سازمان در استان نگهداری می‌شوند، خاطرنشان کرد: بیش از 33 هزار نفر هم‌اکنون در استان از خدمات این سازمان بهره‌مند‌می شوند اما در این راستا نیازمند کمک و توجه خیرین و نیکوکاران استان هستیم.

 

گفتنی است در این مراسم گل‌ریزان مقرر شد که کمک‌های خیرین و نیکوکاران در راستای کمک به کودکان بی‌سرپرست شیرخوارگاه حضرت علی‌اصغر (ع) شهر ایلام جمع‌آوری و اهدا شود.

پایان پیام/92

منبع: شبستان

کلیدواژه: سردار سلیمانی شهادت سردار سلیمانی شهادت سردار سلیمانی مسجد سردار سلیمانی هواپیما مسجد هواپیمای مسافربری سقوط هواپیما نماز جمعه بی سرپرست گلریزان کودکان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۹۲۸۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کانون پرورش فکری، دوستدار کودکان و نوجوانان محلات حاشیه‌نشین

به گزارش جام جم آنلاین از گرگان ، این برنامه با حضور مربیان کانون و اجرای فعالیت‌های شاد و متنوع بر روی کامیونت نمایش سیار صورت گرفت.اجرای نمایش شاد، شعرخوانی، بازی و سرگرمی، نقاشی، برگزاری مسابقه و... از جمله برنامه‌هایی است که کانون برای این روز تدارک دید.شناسایی و استعدادیابی کودکان و نوجوانان مستعد در مناطق محروم و حاشیه نشین و مسیردهی مناسب توسط مربیان کانون ، امکان یابی برگزاری جلسات تعاملی با تسهیلگران و روان شناسان و جامعه شناسان در مناطق محروم با دعوت از کودکان و نوجوانان و والدین در راستای برون رفت از مشکلات اجتماعی و دعوت از تلاشگران و کنشگران حوزه آسیب‌های اجتماعی برای ورود جدی به این مقوله و ترویج امید و نشاط اجتماعی در کودکان و نوجوانان در قالب فعالیت های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در این محلات از دیگر اهداف برگزاری این برنامه‌ها است.

دیگر خبرها

  • ارزش‌های اخلاقی و تکالیف الهی تنها مختص به افعال خارجی نیست
  • ارائه دستاورد‌های علمی در همایش متخصصان اورولوژی اطفال درآمل
  • گشایش دومین نمایشگاه نقاشی کُنار، درخت زندگی در دزفول
  • افتتاح جشنواره پادکست «قصه‌های خوب با صدای خوب برای بچه‌های خوب» در کرمان
  • برگزاری جشن گلریزان، دست‌های ماندگار در نوشهر
  • برگزاری جشن گلریزان در بروجن
  • اردوی تفریحی جامعه هدف بهزیستی ( زنان سرپرست خانوار) بهزیستی شاهین دژ
  • شادی دانش آموزان ایلامی از تنبیه صهیونیست‌ها
  • کانون پرورش فکری، دوستدار کودکان و نوجوانان محلات حاشیه‌نشین
  • برنامه‌ریزی برای پیشگیری از حریق‌های احتمالی در فصل تابستان