Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه اجتماعی - مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد گیلان از برگزاری دوره آموزشی «هر مادر؛ یک مربی» در کانون‌های مساجد استان خبر داد و گفت: در این دوره 50 نفر از مادران دارای فرزندان کمتر از 10 سال حضور داشتند.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی رضوانی‌نژاد، مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان گیلان در گفت‌وگو با ایکنا از گیلان، با بیان اینکه دوره آموزشی «هر مادر؛ یک مربی» در قالب هفتمین دوره طرح ملی «کوثر رسالت» ویژه کانون‌های مساجد استان اجرا شد، گفت: این دوره آموزشی دو روزه در 10 استان منتخب کشور برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تصریح بر اینکه استان اردبیل ستاد اجرایی دوره آموزشی مذکور است، افزود: گیلان، سمنان، قزوین، خراسان رضوی، آذربایجان غربی، لرستان، چهارمحال و بختیاری، سیستان و بلوچستان، هرمزگان و اردبیل استان‌های منتخب در اجرای این طرح هستند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد گیلان با بیان اینکه دوره مذکور ویژه مادران و مربیان تخصصی کانون‌های فرهنگی و هنری کودک‌محور مساجد استان است، گفت: در این دوره که به صورت کارگاهی و همایشی برگزار شد، مادران با شیوه‌های نوین تدریس قرآن و نماز به کودکان آشنا شدند.

رضوانی‌نژاد ادامه داد: در این دوره حداقل 50 نفر از مادران دارای فرزندان کمتر از 10 سال به منظور آموزش قرآن‌آموزی صحیح به کودکان و راه‌های تربیت صحیح آموزه‌های اسلامی به فرزندان شرکت کردند.

وی به محتوای آموزشی طرح «هر مادر؛ یک مربی» اشاره و بیان کرد: محتوای آموزشی این دوره نیز شامل کارگاه تصویری حفظ و روخوانی قرآن با بازی، نماز شکوفه‌ها، آموزش مفاهیم سوره‌های کوچک با شعر کودکانه، زنگ دوستی با کودک، دعوت خوش کودکان به نماز، کودک قانونمند و باهوش و پاسخ به سوالات کودک است.

این مسئول فرهنگی از برگزاری این دوره آموزشی طی روزهای 21 و 22 دی‌ماه امسال به همت کانون ام‌ابیها(س) رشت خبر داد و خاطرنشان کرد:‌ این کارگاه در مجتمع فرهنگی و هنری خاتم‌الانبیاء(ص) رشت برگزار شد.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری بین المللی قرآن طرح مربی کانون های مساجد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۹۳۵۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برپایی مراسم احیاء شب‌های قدر در ۴ هزار نقطه استان کرمان

معاون فرهنگی و پژوهشی اداره کل تبلیغات اسلامی استان کرمان گفت: مراسم احیاء شب‌های نوزدهم، بیست و یکم و بیست و سوم رمضان در قریب به ۳۶۰۰ مسجد و حدود چهار هزار محل در استان برگزار می شود.

حجت‌الاسلام محسن عارفی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در کرمان با اشاره به آمادگی مساجد، تکایا و حسینیه‌ها برای برگزاری مراسم احیا شب‌های قدر، اظهار کرد: مراسم احیا شب‌های نوزدهم، بیست‌ویکم و بیست‌وسوم رمضان در قریب به ۳۶۰۰ مسجد و حدود چهار هزار محل در استان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه محور برپایی مراسم شب‌های قدر در تمام شهرها، مساجد جامع، مصلی‌ها و گلزارهای شهداست، افزود: مراسم جمع‌خوانی قرآن، دعا، مناجات، سخنرانی و روضه‌خوانی، عزاداری و سینه‌زنی در تمام شب‌های قدر از حدود ساعت ۲۲ تا سه بامداد برپا خواهد شد.

معاون فرهنگی و پژوهشی اداره کل تبلیغات اسلامی استان کرمان گفت: هم‌زمان با ماه رمضان، نزدیک به یک هزار و ۷۰۰ مُبلغ روحانی در مساجد حضور پیدا کردند و با همراهی سخنرانان و مداحان به اجرای برنامه برای روزه‌داران و نمازگزاران پرداخته‌اند.

وی در ادامه به استقبال گسترده و ثبت‌نام بیش از ۱۸ هزار نفر از طرح «زندگی با آیه‌ها» خبر داد و تصریح کرد: این طرح با همکاری سپاه، پایگاه‌های بسیج، اداره اوقاف، شهرداری، دارالقرآن، مؤسسات و خانه‌های قرآن اجرا شده است و پایان فروردین آزمون سراسری برگزار و به برگزیدگان به قید قرعه جوایزی تقدیم می‌شود.

حجت‌الاسلام عارفی ادامه داد: مراسم ویژه روزه‌اولی‌ها در کرمان بعد از شب‌های قدر در تاریخ بیست‌ودوم فروردین و به همت مجموعه جهادی و مردمی با همکاری سایر دستگاه‌ها و ارگان‌ها برگزار خواهد شد.

کد خبر 739967

دیگر خبرها

  • فعالیت بانک شیر مشهد در روز‌های کاری ایام نوروز
  • پروانه تاکسیرانان غایب در کلاس‌های آموزشی تمدید نمی‌شود
  • برپایی مراسم احیاء شب‌های قدر در ۴ هزار نقطه استان کرمان
  • توانمندسازی ۱۸۳ آموزگار ابتدایی در طرح افق شاهد
  • توقف مرگ مادران باردار طی ۳ سال اخیر در رفسنجان
  • اجتماع کودکان و مادران بوشهری در حمایت از مردم غزه برگزار شد
  • جایگاه نخست لرستان در افزایش کانون‌ فرهنگی هنری مساجد در کشور
  • ضرورت ایجاد بانک اطلاعات کانون‌های فرهنگی - هنری مساجد
  • شعرخوانی شاعر گیلانی در وصف «مادر»
  • حضور دستیار اول مجیدی در کادرفنی نکونام