Web Analytics Made Easy - Statcounter

ابوالحسن معماری اظهار داشت: در مجموع حدود ۳۰درصد نامزدهای یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۱۴ حوزه انتخابیه اصلی خوزستان در مرحله نظارت استانی تایید شدند ولی این درصد با تایید تعداد بیشتری از داوطلبان در هیات نظارت مرکزی یا شورای نگهبان تغییر خواهد کرد.

وی گفت: داوطلبانی که در این مرحله صلاحیت آنان احراز نشد یا تایید صلاحیت نشدند به استناد ماده ۵۲ قانون و ماده ۳۴ آئین نامه انتخابات مجلس شورای اسلامی و با توجه به برنامه زمان بندی اعلام شده توسط هیات نظارت ، می توانند تا پنجشنبه هفته جاری (۲۶دی )به محض دریافت نامه رد صلاحیت از ساعت هشت صبح تا ۱۶ به هیات نظارت استان واقع در پادادشهر اهواز - خانه معلم یا به مجموعه ورزشی تختی تهران مراجعه و مدارک مثبته دال بر صلاحیت خود را تحویل دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معماری افزود: نتایج بررسی صلاحیت داوطلبان نمایندگی یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی به فرمانداری‌های ۱۴گانه (حوزه اصلی) خوزستان اعلام شده تا به رویت نامزدها برسد.

با وجود اینکه دراین مرحله هیچ کس مجاز به اعلام نام داوطلبان تایید شده یا نشده نیست ولی در فضای مجازی و در برخی پایگاه‌های خبری نام داوطلبان تایید شده و نشده منتشر شده است. 

۸۸۸ نفر برای انتخابات آتی مجلس شورای اسلامی در خوزستان نام‌نویسی کردند که از این تعداد ۳۰ نفر انصراف داده و ۸۵۸ نفر آمار نهایی ثبت نام کنندگان این دوره بوده که صلاحیت آنها به مدت ۱۰ روز در هیات‌های اجرایی مورد بررسی قرار گرفت.

از این تعداد ۶۶۳ نفر معادل ۷۷ درصد در هیات‌های اجرایی تایید صلاحیت شده و صلاحیت ۱۹۵ نفر معادل ۲۳ درصد رد شده و یا احراز نشد.
خوزستان دارای ۱۴ حوزه انتخابیه اصلی، ۱۳ حوزه انتخابیه فرعی و ۴۰ بخشداری مستقل است.

دوم اسفند سال ۱۳۹۸، یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و انتخابات میان دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری، برگزار خواهد شد.

انتخابات میان دوره‌ای خبرگان در خوزستان انجام نمی‌شود.

استان خوزستان ۱۸ نماینده در مجلس شورای اسلامی دارد. این تعداد نماینده در انتخابات دوم اسفند تغییری نخواهد داشت.

حوزه‌های انتخابیه آبادان و اهواز هر کدام سه کرسی در مجلس شورای اسلامی دارند.

46

کد خبر 1341863

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی استان خوزستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۹۳۶۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اطلاعیه شماره ۵ هیات استانی بررسی مرحله دوم انتخابات

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، دبیرخانه هیات بررسی تبلیغات استان خوزستان اطلاعیه شماره ۵ مرحله دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ۱۴۰۳ صادر کرد.

در این اطلاعیه آمده است:


به آگاهی نامزد‌های محترم مرحله دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی می‌رساند: در راستای برگزاری مرحله دوم انتخابات و براساس ماده ۷۴ قانون انتخابات مذکور، فهرست و مشخصات کامل امکانات نهاد‌ها و دستگاه‌های اجرایی "موضوع ماده ۵ قانون مدیریت خدمات کشوری" که عرفا می‌توان از آنها برای تبلیغات عمومی در انتخابات استفاده کرد، در اختیار فرمانداری‌های مرکز انتخابیه آبادان و رامهرمز قرار داده شده است؛ بنابراین نامزد‌های محترم یا نمایندگان قانونی آنها می‌توانند به منظور ثبت درخواست استفاده از این امکانات و کسب اطلاعات بیشتر، از روز سه شنبه ۴ اردیبهشت ماه تا روز سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ماه در ساعت‌های اداری به فرمانداری‌های یادشده مراجعه کنند.

دیگر خبرها

  • ۱۲۰۰ شعبه اخذ رای در مرحله دوم انتخابات مجلس در مشهد و کلات فعال می‌شوند
  • زمان‌برگزاری نخستین اجلاس ششمین دوره خبرگان رهبری
  • زمان برگزاری نخستین اجلاس ششمین دوره مجلس خبرگان
  • ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری اول خرداد آغاز به‌ کار می‌کند
  • ششمین دوره مجلس خبرگان اول خرداد با پیام رهبری آغاز به کار می‌کند
  • برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی ۲۱ اردیبهشت‌ ۱۴۰۳
  • برگزاری انتخابات دور دوم مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه کرمانشاه
  • تمهیدات لازم برای برگزاری دور دوم انتخابات در خوزستان فراهم شد
  • فراهم شدن تمهیدات لازم برای برگزاری دور دوم انتخابات در خوزستان
  • اطلاعیه شماره ۵ هیات استانی بررسی مرحله دوم انتخابات