Web Analytics Made Easy - Statcounter

آیت الله بطحایی با بیان اینکه باید سردار سپهبد سلیمانی اسوه و الگو هم برای سیاستمداران و برای سرداران و مجموعه های کشوری باشد تا ببینند که دل شان را به درجه و رتبه خوش نکنند، گفت: سردار سلیمانی نه تنها یک ژنرال و سپهبد بود بلکه یک ارتش بود.

خبرگزاری شبستان گروه سیاسی_ فرزانه تهجا: سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی از جمله فرماندهان نمونه سپاه در خط مقاومت بود سالیان زیادی از عمر خود را در کوههای سوریه و لبنان و سایر کشورهای منطقه برای مقابله با غده سرطانی داعش و از میان برداشتن این شجره خبثه و لکه منحوس در خاورمیانه کرد تا جایی که شیر بیشه مقاومت چهره ای محبوب و دوست داشتنی نه تنها برای ایران بلکه برای تمامی کشورهای خاورمیانه و حتی اروپا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهید سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی در بیانات رهبر انقلاب فردی است که توانسته است شجاعت و تدبیر را توامان در میدان نظامی بکار بگیرد رهبر انقلاب این شهید بزرگوار را اینگونه خطاب می کند «این عزیز جگر داشت، سخنانش اثر گذار و قانع کننده بود او اهل تظاهر و دنیا نبود و مردی با اخلاص بود».

 

سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در سحرگاه روز جمعه 13 دی ماه در ساعت 1:20 دقیقه شب در حال عزیمت از فرودگاه عراق به شهر بغداد مورد هدف دو فروند موشک پهبادی قرار گرفت و به همراه ابومهدی المهندس و همراهانشان به فیض شهادت نایل شدند. گفتگو با «آیت الله سیدهاشم بطحایی» نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری در مورد حادثه تروریستی ترور شهید سپهبد سردار حاج قاسم سلیمانی به شرح زیر ارایه می شود.

 

ارزیابی شما از واقعه تروریستی به شهادت رساندن سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی بفرمایید؟

این واقعه یک اتفاق غیر مترقبه و ناراحت کننده بود و از طرفی انرژی نو و جدید در جبهه مقاومت و به شکل عمده در انقلاب ایران ایجاد کرد. سردار سلیمانی نه مرجع تقلید بودند و نه استاد و پروفسور دانشگاه، نه ارتشی تاکتیک دار بودند، نه سرمایه دار و یا یک راک فلر و نه یک بازیگر اجتماعی. او فردی بود که  از ابتدای بنا با غیرتی بالا که با عزمی جزم در آغاز انقلاب به عنوان یک بسیجی وارد میدان شد و دل به خدا و پیامبر و ائمه بست؛ در حقیقت به عهد خود با خدا و با پیامبران و اهل بیت پایبند بود و آرام آرام وارد سپاه شد. این افراد به طور طبیعی و قهری وارد نظام شدند نه به شکل گذراندن دوره کلاسیک، در حقیقت این افراد نیروهای مسلح، افرادی با عشق و علاقه و محبت هستند و نه نیروهای کلاسیک دوره دیده. در نهایت سردار سلیمانی مهره ارزشمندی برای جمهوری اسلامی ایران به خصوص در موقعیتی که اسراییل و آمریکا، آل سعود و حتی فرانسه جانورانی جهان خوار برای خاورمیانه نقشه کشیده بودند که نظام اسلامی را ببلعند و آن را بایکوت کنند و موجبات تغییر نظام را فراهم کنند اما این فرد با غیرت، با گذشت، با شرف و مؤمن به تمام معنا وارد میدان شد. او سیاستمداری کارکشته و مجرب بود که در تمامی میدان ها حضور داشت و دنیا و منطقه را متوجه خود کرد.

 

نقش سردار سلیمانی در ایجاد امنیت در منطقه خاورمیانه چگونه بود؟

کشور سوریه که در حال بلعیده شدن بود و یا کشور عراق که در حلقوم داعش گیر کرده بود و پشت مرزهای ما سوت می کشید و یا لبنانی که در حال از دست رفتن بود و یا یمنی که در چاه غرق شده بود، این مرد با وسعت فکری خود و جهان بینی بالا و اعتقاد راسخ به ذات احدیت و بدون ترس و واهمه و ابزار و آلات نظامی وارد معرکه شد و بر دهان تمام جانوران جهان خوار زد و تمام آنها را مأیوس کرد و نقشه های آنها را نقش بر آب کرد و هزینه های چندین میلیاردی آمریکا و همین طور گاو شیرده را بایکوت کرد تا جایی که رییس جمهور آمریکا گفته بود که آرزو دارم دیداری با سردار سلیمانی از نزدیک داشته باشم زیرا او را مردی ارزشمند می دانست.

 

آیا می توانیم به سردار سپهبد سلیمانی به عنوان یک الگو و اسوه نگاه کنیم ؟

سردار سلیمانی سرمایه بسیار کلان نظام سیاسی، اخلاقی، اجتماعی است که باید اسوه و الگو هم برای سیاستمداران و برای سرداران و مجموعه های کشوری باشد تا ببینند که دل شان را به درجه خوش نکنند و دل به رتبه و مقام نسپارند.

 

سردار سلیمانی با بهشت معامله کرد و با مقام و رتبه معامله ای نکرده بود و به هیچ یک از درجات نظامی فکر نمی کرد. با ترور سردار سلیمانی تمام دنیا تکان خورد زیرا با بزرگترین هستی عالم که خدا باشد، او معامله کرده بود و این همان تعبیر آیه قرآن است که خداوند می فرماید بهای جان شما بهشت است که اگر به کمتر از آن بفروشید، ضرر کرده اید.

 

چه اتفاقاتی بعد از ترور سردار سلیمانی در ایران و کشورهای دیگر رخ داد؟

پس از ترور سردار سلیمانی، شاهد حضور اقشار و اقوام مختلف مردم حتی در کشورهای خارجی هستیم، این واقعه ضایعه بزرگی بود که در این موقعیت حساس به وقوع پیوست. یاد او را گرامی می داریم و به خانواده او و همرزمان اش تسلیت می گوییم. اکنون اوضاع آشفته ای در پیش است و آمریکا با تمام وقاحت از بی حالی برخی آقایان عراقی که هنوز هم آثاری از رژیم بعث را در بدنه حاکمیت آنها می توان دید با کمال بی شرمی اظهار می کنند که حشد الشعبی از میان برود و از طرفی شاهدیم که آمریکا با کمال وقاحت و بی شرمی دو سردار بین المللی را مورد هدف قرار داد. سردار سلیمانی فقط متعلق به ایران نبود بلکه متعلق به جهان اسلام و آزادی خواهان جهان است. آمریکا خیال کرده است که می تواند بزند و فرار کند، و پاسخ سپاه در این شرایط بسیار به جا و سنجیده بود این اتفاق مشعل انقلاب و جبهه مقاومت را شعله ور کرد به گونه ای که خود آنها از این شعله ها لرزه بر اندام شان افتاده است و شاهد بودیم که تمام اقشار مختلف کشور و حتی کسانی که با کمال تاسف با انقلاب زاویه دارند، همه و همه درخواست انتقام شدید از این وحشی بین المللی آمریکا و ولگرد منطقه نتانیاهو و ترامپ دیوانه هرزه داشتند و این شهید گرامی را داشتند و در پی آن امیدواریم انتقام این شهدا از گاو شیرده منطقه نیز گرفته شود؛ به همین جهت مقام دیپلماسی و وزیر خارجه و تمام نیروهای مسلح و ملت ما همه و همه خواستار انتقام شدید و بلادرنگ و بدون واهمه و تامل دارند و البته کانال انتقال این موضوع از طریق وزیر خارجه است زیرا وزیر خارجه نماینده تام الاختیار ما در سازمان ملل است و به نماینده سازمان ملل این موضوع منتقل شده است.

 

آیا رفتار آمریکا در ترور شخصیتهای نظام جمهوری اسلامی در جایی به رسمیت شناخته شده است؟

ترور سردار سلیمانی و همراهان شان برخلاف قوانین بین المللی و حقوق بشر جهانی است و اگر کسی را بخواهند مجازات کنند، ابتدا باید او را محاکمه کنند در حالی که سردار سلیمانی شخصیتی جهانی و بین المللی در دنیاست و این گونه نیست که آمریکا بتواند دو سردار ملی و منطقه ای عراق و ایران را مورد هدف قرار دهد و هر کاری بخواهد از پیش ببرد. این تنها حکومت جنگل است و چیزی از حقوق بشر بو نبرده است. چگونه است که در ایران در پی اتفاقی نه چندان مهم نعره حقوق بشر می کشند اما چگونه یک سردار وارسته و شایسته را مورد هدف قرار می دهند؟

 

ارزیابی شما از شخصیت سردار سلیمانی چیست؟

سردار سلیمانی نه تنها یک ژنرال و سپهبد بود بلکه یک ارتش بود که از ما گرفته شد؛ به همین جهت ایران اعلام کرد که حق انتقام با ماست که هرگونه خواستیم و هر کجا را که خواستیم و یا هر کس را که خواستیم، مورد هدف قرار می دهیم و به ترامپ اعلام کردند که هر کجا هستی حتی سایه تو نیز از تو انتقام خواهد گرفت.

 

مطالبه مردم در این حادثه تروریستی چیست؟
مردم مطالبه اصلی خود را انتقام در پی این حادثه می دانند. اگر در این موضوع مماشات و تامل شود در حقیقت موجبات نقشه های بعدی آنها و موجبات تفرقه آنها در میان مردم را فراهم می کند ؛ همان گونه که در اتاق فکری جدید خود با افکار انگلیسی، آمریکایی، صهیونیستی و سعودی در حال طرح ها و برنامه هایی هستند تا بتوانند با تهدید یا تطمیع برنامه های دیگر خود را برای تفرقه میان کشورهای اسلامی پیاده کنند، شاهد ورود جانانه و بلادرنگ سپاه در مورد هدف قرار دادن مواضع امریکا در عین الاسد بودیم و این اقدامی به موقع و جانانه بود که قابل تقدیر است و امیدواریم ادامه داشته باشد تا شاهد بیرون رفتن امریکا از منطقه خاورمیانه باشیم.

 

ایران باید چه رفتاری در ازای ترور شهید سلیمانی داشته باشد؟

سردار سلیمانی یک نفر نبود بلکه یک ایران و یک عراق بود و سرمایه 40 و 50 ساله یک کشور بود و اکنون اگر مسئولان دست بر روی دست بگذارند تا حالا ببینند که چه می شود و نظر این و آن را بپرسند، آنها دو گزینه تهدید و تطمیع را اجرا می کنند و چه بسا شورش هایی را رقم بزنند که با یک جرقه به انفجار برسد. افراد نالان و نادان نمی دانند که در پی مماشات چه اتفاقاتی خواهد افتاد و اگر هر یک از این دو گزینه پی گیری شود، ایران برای همیشه از میان می رود و دوباره شاهد تکرار این حادثه در پی تطمیع و از میان رفتن نظام جمهوری اسلامی هستیم و تنها یک راه باقی است و آن، این است که انتقام شدید از ترامپ گرفته شود. ابتدا باید کاری کنیم که آمریکا در منطقه و نه عراق و افغانستان باشد و کلیه آمریکایی ها حاضر در منطقه احساس ناامنی شبانه روزی داشته باشند و نظامی های آنها نتوانند جرات درآوردن پوتین از پا داشته باشند و همیشه آماده باش باشند و خود را برای مردن آماده کنند. به عبارت دیگر خون سردار سلیمانی وقتی از جوشش می افتد که انتقامی سراسری گرفته شود.

 

اکنون خون سردار سلیمانی همچون خون یحیی بن ذکریا است که همچنان می جوشد  تنها راه آن این است که از آمریکا چنان انتقام بگیریم که دل خانواده ، مقام معظم رهبر و دل امام  زمان و تمام دلسوختگان الهی آرام بگیرد./

 

پایان پیام/34

منبع: شبستان

کلیدواژه: شهادت سردار سلیمانی سردار سلیمانی مسجد مسجد شهادت سردار سلیمانی شهادت سردار سلیمانی هواپیما سردار سلیمانی سردار سلیمانی شهادت سردار سلیمانی سپهبد بزرگداشت شهادت سردار سلیمانی شهادت سردار سلیمانی سردار سلیمانی ارتش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۹۳۷۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ژنرال سابق صهیونیستی: کاپیتان ها راه خود را گم کرده اند و کشتی در حال غرق شدن است

بسیاری از مخالفان و منتقدان دولت نتانیاهو، به این مسئله اشاره می کنند که نتانیاهو،‌ گالانت و هرتزی حالوی، به همراه بنی گانتس، اسرائیل را وارد یک درگیری منطقه ای خواهند کرد.

سرویس جهان مشرق - اسحاق بریک،‌ ژنرال سابق رژیم صهیونیستی و منتقد سرسخت نتانیاهو به تازگی شمشیر انتقادات را به سمت نتانیاهو، گانتس و دیگر تصمیم گیران رژیم صهیونیستی گرفته است. وی در انتقاد جدید خود که پس از حملات موشکی ایران مطرح کرده است.

اکنون همگان دولت اسرائیل را با کشتی‌ای مقایسه می‌کنند که در وسط دریا در طی طوفانی شدید قرار دارد که ممکن است در دریا غرق شود. در رأس این کشتی چهار کاپیتان قرار دارند که قوه تعقل خود را از دست داده و به دلیل ضربه شدیدی که در روز هفت اکتبر به شهروندان اسرائیل وارد کردند، قادر به گرفتن انتقام و حفظ آبروی خود نیستند. آنها تصمیمات خود را بدون در نظر گرفتن عواقب ناگوار و پیامدهای آن اتخاذ می کنند. آنها از روی احساساتشان تصمیم می گیرند نه از روی عقلی که در سرشان قرار دارد.

این کاپیتان ها توسط بنیامین نتانیاهو رهبری می شوند، کسی که انگیزه اش از ملاحظات و اقدامات، بقای سیاسی خود است، نه امنیت ملی اسرائیل. کاپیتان دوم وزیر دفاع، گالانت است که از ابتدای جنگ در یک واقعیت مجازی سیر می کند و منطق و درک خود را از واقعیت روزی زمین که در آن قرار دارد، کاملاً از دست داده است. او به ایران نسبت به واکنش پرتاب ۳۳۰ موشک کروز، موشک بالستیک و صدها پهپاد به سمت اسرائیل هشدار می دهد. به نظر می رسد که گالانت بسیار بی پروا عملی می کند، تصمیمات او خطری برای اسرائیل است.

کاپیتان ها راه خود را گم کرده اند و کشتی محکوم به فنا است

کاپیتان سوم کیست؟ رئیس ستاد، هرزی حالوی. او به عنوان عروسک گردان در یک نمایش کودکانه، با افراد زیر دستش مانند عروسک خیمه شب بازی رفتار میکند و هر کاری که به ذهنش می رسد را انجام می دهد. بنی گانتس به عنوان کاپیتان چهارم به آن سه نفر پیوست. او به جای مشارکت و ایجاد تعادل بین این سه نفر، یکی از اعضای کابینه جنگ شد و در آنجا طی یک لحظه، در نزد استادش نتانیاهو، تبدیل به شاگرد جادوگر شد.

اکنون این چهار نفر سکان کشتی را در دست گرفته اند و شهروندان اسرائیل را به سمت فاجعه می برند. آنها بدون اظهار نظر در مورد نتایج فاجعه بار و پیامدهای اقدامات خود، تصمیم می گیرند.

اکنون پس از نیم سال از جنگ فرسایشی با حماس و حزب الله، ارتش اسرائیل به هیچ یک از اهداف خود نرسید: نه نابودی حماس و نه آزادی اسرا. ارتش اسرائیل بدون اینکه هیچ افقی در پیش روی خود ببیند، همچنان در میان گل و لای به جلو حرکت می کند.

در این وضعیت وخیم، گروه کاپیتان ها تصمیم می گیرد جبهه جدیدی را بر علیه ایران بگشایند، پس این آتش افروزان چه اقدامی میکنند؟ حمله به کنسولگری ایران در سوریه، بدون اینکه به عواقب کار خود فکر کنند.

واکنش این چهار نفر به پاسخ انتقام ایران، می تواند آتش بزرگی را در خاورمیانه شعله ور کند که ما خود را در میان آن خواهیم دید. در جنگ منطقه ای، هر روز صدها حمله به کشور اسرائیل صورت خواهد گرفت. هزاران موشک، راکت و پهپاد همزمان از چندین کشور پرتاب خواهند شد، اما دولت اسرائیل هیچ گونه توانایی دفاعی در برابر این موارد نخواهد داشت: نه توانایی رهگیری حملات و نه تسلیحات کافی برای مدت زمان سه هفته جنگ. من شک ندارم که گروه کاپیتان‌ها که مسئولیت خود را فراموش کرده اند، تصمیمات بیشتری در مورد واکنش قدرتمندانه اتخاذ خواهند کرد که ما را به یک فاجعه ملی خواهد رساند.

دیگر خبرها

  • ژنرال سابق صهیونیستی: کاپیتان ها راه خود را گم کرده اند و کشتی در حال غرق شدن است
  • برگزاری اولین یادواره ۱۱۴ شهدای ارتش تویسرکان
  • فساد مالی رئیس سابق اطلاعات ارتش پاکستان
  • آغاز تحقیق از فساد مالی رئیس سابق اطلاعات ارتش پاکستان
  • سردار سلیمانی: ایران در عملیات وعده صادق گوشه‌ای از توانمندی‌های خود را به کار گرفت
  • سردار بلندپایه سپاه که نامش در سریال ضدایرانی آورده شد /همرزم سردار سلیمانی که جلوی تکفیری ها ایستاد
  • سردار سلیمانی:‌ حمله به اسرائیل فقط با ذره‌ای از قدرتمان بود
  • خاطرات فرزند شهید سپهبد صیاد شیرازی: پدرم پل وحدت بین ارتش و سپاه بود/ او نسبت به حفظ فاصله نظامیان از سیاست حساسیت ویژه‌ای داشتند/ هرگز نظرات سیاسی خود را به صورت عمومی مطرح نمی‌کرد
  • اسرائیل یک رژیم جعلی و منفور است
  • آمریکا باید از ‌آب‌های خلیج فارس خارج شود