Web Analytics Made Easy - Statcounter

معصومه آقاپور علیشاهی در گفت‌وگو با خانه ملت در مورد همسان سازی حقوق بازنشستگان گفت: برای همسان ‌سازی حقوق بازنشستگان حداقل 30 هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده است، سهم بازنشستگان برای قانون همسان‌سازی حقوقشان با شاغلان از لایحه 99 با کسری حداقل 5 تا 6 هزار میلیاردی روبرو است به بیانی سال 99 نیز برای بازنشستگان سال سختی به لحاظ شرایط اقتصادی خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم شبستر در مجلس شورای اسلامی افزود: تورم و شرایط اقتصادی موجود در جامعه زندگی را برای قشر خاصی از جامعه‌ مثل بازنشستگان سخت کرده است؛ همسان‌سازی حقوق بازنشستگان چند سالی است که امروز و فردا می شود و وعده‌ دولت به بازنشستگان که هنوز عملی نشده است.

اختلاف حقوق بازنشستگان و شاغلان نباید بیش از 10 درصد باشد

آقاپور تاکید کرد: قانون همسان‌سازی حقوق بازنشستگان و شاغلان در سال 96 در مجلس به تصویب رسید که طبق آن اختلاف حقوق بازنشستگان و شاغلان نباید بیش از 10 درصد باشد ولی از سالی که این قانون به تصویب رسیده هنوز اجرایی نشده است؛ اجرایی شدن حقوق بازنشستگان تا پایان برنامه ششم توسعه برنامه‌ریزی شده که با اعتبار در نظر گرفته شده بعید است امسال هم همسان‌سازی حقوق بازنشستگان اجرایی شود.

بی‌توجهی سازمان تامین اجتماعی به همسان سازی حقوق بازنشستگان

وی درمورد بی‌توجهی سازمان تامین اجتماعی نسبت به همسان‌سازی حقوق بازنشستگان گفت: سازمان تامین اجتماعی یک سازمان مستقل است که دولت 150 هزارمیلیارد تومان به این سازمان بدهکار است تا زمانی که دولت بدهی خود را به تامین اجتماعی پرداخت نکند این سازمان با کسری بودجه روبرو بوده و برای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان با مشکل مواجه خواهد بود؛ نحوه محاسبه حقوق بازنشستگی آن با خدمات بازنشستگان کشوری متفاوت است؛ اگر بدهی دولت جبران شود نیازی به بودجه‌ِ دولتی نخواهد داشت و بدون شک اقدام همسان‌سازی حقوق بازنشستگان می‌کند .
حرف و حدیث‌هایی مبنی جبران کسری بودجه همسان‌سازی حقوق بازنشستگان از طریق مبادی مالیاتی شنیده می‌شود

آقاپور در ادامه‌ یادآور شد: حرف و حدیث‌هایی مبنی بر جبران کسری بودجه همسان‌سازی حقوق بازنشستگان از طریق مبادی مالیاتی شنیده می‌شود، این کسری بودجه را نمی‌توان از طریق راه‌های دریافت مالیات پرداخت کرد بطوریکه سال گذشته نیز کسری بودجه همسان‌سازی حقوق بازنشستگان از طریق درآمد حاصل از پایشگاه‌ها تامین شد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: همسان سازی حقوق بازنشستگان باید به صورت برنامه‌ریزی شده انجام شود؛ برآوردی که برای اجرای شدن حقوق بازنشستگان درنظر گرفته می‌شود احتمال سه سال تمام به طول می‌انجامد؛ مبلغی که برای این مهم در نظرگرفته شده براساس اولویت بندی انجام می‌دهند یعنی افرادی که کمترین حقوق بازنشستگان را دارند به میزان 700الی 800 هزار تومان افزایش حقوق در نظر گرفته و دریافت می‌کنند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: پایگاه عین الاسد قاسم سلیمانی سقوط بوئینگ 737 هیثم بن طارق بهاره آروین سردار حاجی زاده صبا راد انتخابات مجلس یازدهم همسان سازی بازنشستگان حقوق بازنشستگان پایگاه عین الاسد قاسم سلیمانی سقوط بوئینگ 737 هیثم بن طارق بهاره آروین سردار حاجی زاده صبا راد انتخابات مجلس یازدهم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۹۳۹۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دغدغه بی ثباتی قیمت‌ها به ایستگاه سوئیس رسید

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از رویترز، توماس جردن، رئیس کل بانک مرکزی سوئیس، گفت، با وجود آنکه رشد اقتصادی این کشور بسیار پایین آمده اما سیاست‌های پولی این بانک باید همچنان روی ثبات قیمت‌ها متمرکز باشد.

وی در مصاحبه با شبکه تلویزیونی دولتی سوئیس گفت: رشد اقتصادی و تولید به میزان قابل توجهی کاهش یافته و بسیاری از کشورها به‌سمت کسری شدید بودجه و افزایش قابل توجه بدهی رفته اند.

وی در حاشیه برگزاری مجمع بهارانه صندوق بین المللی پول و بانک جهانی در واشنگتن ادامه داد: در بسیاری از کشورها سطح بدهی به شدت افزایش یافته و میزان کسری بودجه‌ها بسیار بزرگ شده است.

جردن معتقد است این روند نمی‌تواند ادامه پیدا کند و باید در آینده اصلاح شود. از طرفی خیلی مهم است که سیاست‌های پولی به جای تمرکز بر تأمین بدهی روی ثبات قیمت‌ها متمرکز باشد در غیر این صورت پایانی خوب می‌خواهد داشت.

کد خبر 6085075 محمدحسین سیف اللهی مقدم

دیگر خبرها

  • زمان اجرای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان اعلام شد
  • خبر خوش برای بازنشستگان/ زمان اجرای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان اعلام شد
  • بی عدالتی در حق بازنشستگان / حقوق مدیران سازمان تامین اجتماعی چقدر است؟
  • جزئیات افزایش حقوق بازنشستگان
  • حقوق اردیبهشت بازنشستگان با اعمال افزایش حقوق پرداخت می‌شود
  • همسان‌ سازی حقوق بازنشستگان از چه زمانی اجرا می‌شود؟
  • حقوق اردیبهشت‌ بازنشستگان با اعمال افزایش حقوق پرداخت می‌شود
  • همسان‌سازی حقوق بازنشستگان از چه زمانی اجرا می‌شود؟
  • تخصیصات فعلی اعتبارات به صورت علی الحساب است
  • دغدغه بی ثباتی قیمت‌ها به ایستگاه سوئیس رسید