Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-23@14:07:51 GMT

خودروهای تسلا به زودی با عابران حرف می‌زنند

تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۴۹۴۳۸۳

خودروهای تسلا به زودی با عابران حرف می‌زنند

طبق جدیدترین گفته "ایلان ماسک" رئیس شرکت خودروسازی "تسلا موتورز"، صاحبان خودروهای تسلا به زودی دیگر مجبور نخواهند بود برای صحبت با افراد خارج از خودرو شیشه پنجره خودروی خود را پایین بدهند، چرا که خودرو این کار را بر عهده خواهد گرفت.

به گزارش ایسنا و به نقل از انگجت، صاحبان خودروی تسلا به زودی دیگر لازم نیست برای صحبت با عابران پیاده شیشه پنجره خودرو را پایین بکشند، زیرا خودروی تسلا به گفتگو با آنها خواهد پرداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

"ایلان ماسک" رئیس شرکت تسلا از برنامه‌هایی خبر داده است که طی آن خودروهای تسلا از طریق اسپیکرهای خارج خودرو به صحبت با عابران پیاده خواهند پرداخت.

وی تشریح نکرد که این سیستم دقیقا چگونه کار می‌کند، اما به نظر می‌رسد به زودی خودروهای تسلا از این ویژگی پشتیبانی خواهند کرد.

البته این ویژگی ممکن است از دسترس بسیاری از خودروهای قدیمی‌تر تسلا خارج باشد و مشخص نیست که صدای راننده به طور مستقیم برای افراد خارج از خودرو پخش می‌شود یا اینکه از گفتار رباتی خودکار استفاده خواهد شد. اما به هر حال آن چیزی که مشخص است این است این سیستم به عنوان یک نوع جایگزین برای بوق و برای هشدار به عابران پیاده عرضه خواهد شد و مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

در هر حال این ویژگی می‌تواند هم برای راحتی راننده و هم به عنوان یک اقدام ایمنی مفید باشد، چرا که راننده می‌تواند در صورت احساس خطر برای یک عابر پیاده، بدون اتلاف وقت برای پایین کشیدن شیشه پنجره خودرو به وی هشدار دهد و یا بدون اینکه نیاز به بوق زدن باشد با خودروهای اطراف یا عابران پیاده ارتباط برقرار کند.

با توجه به آنچه ماسک گفته است، حتی می‌توان از این ویژگی برای خنداندن عابران در هنگام عبور از کنار آنها استفاده کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: تسلا موتورز ایلان ماسک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۹۴۳۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

داشتن عزم راسخ برای دفاع از آرمان‌ها ویژگی نیروهای مسلح است

به گزارش خبرنگار مهر، اکبر محمدی ظهر سه شنبه در دیدار با امیر سرتیپ دوم حمید رضا رحمت پور فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر ۲۸ پیاده این استان با گرامیداشت ۲۹ فروردین ماه روز ارتش اظهار کرد: با نگاهی به تاریخ انقلاب در می‌یابیم ارتش و ارتشیان همراه مردم و انقلاب بوده‌ اند و تقدیم ۴۸ هزار شهید ارتش در دفاع مقدس گواه این ایثار و فداکاری است.

وی خاطرنشان کرد: آنچه نیروهای مسلح ما را متمایز می‌کند فرهنگ ایثار و شهادت، اراده خدایی و عزم راسخ برای دفاع از آرمان‌هاست.

وی استقلال را یکی از مؤلفه‌های اصلی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران برشمرد و بیان داشت: ایران اسلامی همواره برای دستیابی به استقلال ناگزیر به تقویت بنیه دفاعی و نظامی است که این راهبرد باید به صورت مدون پیگیری و مد نظر قرار گیرد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کردستان افزود: با نگاهی به تاریخ انقلاب اسلامی در می‌یابیم ارتش و ارتشیان همراه مردم و انقلاب بوده‌اند و تقدیم ۴۸ هزار شهید ارتش در دفاع مقدس گواه این ایثار و فداکاری است.

محمدی عنوان کرد: امروز ارتش جمهوری اسلامی ایران ارتشی قدرتمند و مجهز به فناوری‌های نوین و بروز دنیاست که خوشبختانه در این مسیر به خودکفایی کامل رسیده و در آمادگی کامل به سر می‌برد.

وی با اشاره به عملیات وعده صادق گفت: عملیات وعده صادق برگ زرینی دیگری بر تاریخ پر افتخار ایران اسلامی است و اقدام تاریخی فرزندان این مرز و بوم بار دیگر ثابت کرد که ایران اسلامی از قدرت بازدارندگی فراتر از تصور برخوردار است.

آمادگی و بهره گیری از نیروهای انقلابی از ویژگی‌های ارتش جمهوری اسلامی ایران

فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر ۲۸ پیاده کردستان نیز در سخنانی از حمایت‌های سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان از این قرارگاه عملیاتی تقدیر کرد و آمادگی، دانش بروز، بهره‌گیری از نیروهای مخلص و انقلابی و حرکت ارتش جمهوری اسلامی ایران در مسیر انقلاب را از مهمترین ویژگی‌های ارتش جمهوری اسلامی ایران برشمرد.

امیر سرتیپ دوم حمید رضا رحمت پور افزود: ارتش جمهوری اسلامی ایران بویژه قرارگاه عملیاتی لشکر ۲۸ پیاده استان کردستان در تمامی مقاطع و شرایط آماده است علاوه بر دفاع از خاک ایران اسلامی حافظ جان و مال و ناموس مردمان این سرزمین باشد.

گفتنی است؛ در پایان این دیدار اکبر محمدی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان با اهدا لوح تقدیر از تلاش‌ها، مجاهدت‌ها و دلاورمردی‌های نیروهای ارتش جمهوری اسلامی ایران در قرارگاه عملیاتی لشکر ۲۸ پیاده استان کردستان تجلیل کرد.

کد خبر 6086599

دیگر خبرها

  • داشتن عزم راسخ برای دفاع از آرمان‌ها ویژگی نیروهای مسلح است
  • EV2؛ خودروی مقرون‌به‌صرفه‌ کیا آماده رقابت با تسلا می‌شود
  • چین کمر تسلا را شکست/ حراج خودروهای تسلا برای ماندن در بازار
  • افول تسلا؛ قیمت سه مدل از خودروهای برقی تسلا در آمریکا کاهش می‌یابد
  • مردم از اتومبیل‌های خودران می‌ترسند؛ آیا صنعت می‌تواند آن را تغییر دهد؟
  • ­چاقی نیمی از کودکان تهرانی
  • ایلان ماسک: سیستم کمک‌راننده تسلا احتمالاً به‌ زودی وارد چین می‌شود
  • بزرگراه‌های خطرناک تهران کدامند؟
  • خطرناک‌ترین بزرگراه‌های تهران برای عابران پیاده
  • خطرناک ترین بزرگراه‌های تهران برای عابران پیاده